help de pup van mijn zus

Discussie in 'De lounge' gestart door mammie, 3 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammie

mammie Lid

5 jul 2007
    46
    0
    0
    hallo,

ik zat met een vraagje over de pup van mijn zus en
    hoop dat iemand me kan helpen
    ze heeft namelijk een pup van 8maanden oud met stamboom
    nu staat er op de stamboom dat de opa van de pup hd+ is
    en ik kwam er 8er dat er dus eigenlijk niet mee gefokt mag worden
    nu is ze van de week bij de dierenarts geweest en kregen ze het bericht
    dat de kleine schat hd heeft en dus een operatie moet ondergaan.
    weet iemand of we dit kunnen verhalen op de fokker?
    hopelijk kan iemand me meer vertellen
    we zijn er helemaal kapot van
    xxx

2. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    heb ooit weleens gelezen dat er bij een erkende fokker ook garantie word gegeven op honden maar om hoeveel tijd dat gaat weet ik niet precies.

misschien moet je dit eens op een hondenforum navragen, die weten dat vast wel.

3. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Ik ben bang dat je dit niet kan verhalen omdat je schrijft dat het op de stamboom staat!Je zus is dan wel niet ingelicht maar het staat wel op de stamboom en ik neem aan dat je zus die wel gezien heeft?Ik denk dat het moeilijk wordt om dit op de fokker te verhalen masar je kan het natuurlijk altijd proberen.Nee heb je ja kun je krijgen toch!Sterkte voor je zus het is wel klote als je er na 8 mnd pas achter komt.

4. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Sorry :oops: 2x gepost

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Als het een erkende fokker is zit er "garantie" op de pup en kan je de kosten voor de operatie bij de fokker terug halen.

Succes

6. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Sorry heb het verhaal te snel gelezen. Zit er een gezondheids verklaring bij?
    Alleen dan kan je de kosten terug halen bij de fokker. Een stamboom heeft hier helaas niets mee te maken.

Hoop dat het gaat lukken.

Gr. Vanessa

7. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Heeft de hond dusdanig hd dat er geopereerd moet worden dan?
    Welk ras is het? Als het een ras is dat erkend is door de Raad van Beheer, dan heeft de fokker zich aan een aantal regels te houden. Deze worden vaak ook door een aparte rasvereniging beschreven.

Heeft je zus ook een contract getekend bij aankoop van de pup? Het is trouwens niet zo dat er met een hond met hd+ niet gefokt mag worden. 't Is uiteraard beter van niet, maar in combinatie met een teef met excellente heupen wordt het wel vaker gedaan. Zeker als een ras nog niet voldoende "goede" honden heeft!

8. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Bij diverse rassen mag je van de rasvereniging fokken met HD+ honden. Wel moet er dan vaak als moeder een HD- tegenoverstaan.
    Je hebt het ook over de opa(!) van de hond. Wat hebben de ouders van deze pup als HD uitslag...want daar gaat het om!

Verder kun je niet meer op de fokker verhalen dan de kostprijs van de pup. Of een nieuwe pup. En dat lijkt me ook redelijk.

9. veertje

veertje Fanatiek lid

Hoi Hoi,

Ik heb hier zelf ook een hond van 2 jaar met hd maar ik wil je even zeggen laat je zus der hond niet meteen operen gebruik dat als laatste red middel, onze dierenarts heeft ons gezegd dat teveel dierenartsen onnodig operen. Het is een hele dure operatie dus laat je zus eerst genoeg informatie gaan inwinnen.

Groetjes

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou in ieder geval informeren bij de fokker, als dit niet mag en hij heeft er wel mee gefokt, is dit misschien strafbaar?

11. patries38

patries38 Bekend lid

2 mei 2006
    811
    0
    0
    verpleegkundige
    even bij raad van beheer informeren.
    je leest het vaak niet op een stamboom, want die krijg je meestal later toegezonden. die zijn er vaak nog niet als de pups al weg kunnen.

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Hebben de ouders van de pup geen HD? Het zal lastig zijn dit te verhalen op de fokker, zeker omdat het gaat over de opa. Als de ouders HD vrij zijn mag er gewoon gefokt worden met de honden. Om wat voor ras gaat het eigenlijk?

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik denk ook niet dat er veel aan te doen valt als het om de opa van de hond gaat. Heeft je zus een contract ondertekend bij de fokker, bijv. wat is opgesteld door de rasvereniging? Wij hadden een jaar 'garantie' op onze hond. Ik zou toch ook nog even de fokker inlichten.

Deel Deze Pagina