Gaat zwanger worden 2e keer anders?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Druif, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi dames,

een bevalling gaat bij een tweede vaak sneller.

Maar hoe zit het met zwanger worden? Als het de eerste keer lang heeft geduurd, zegt dat dan iets over de volgende keer?

Lijkt me eigenlijk niet, maar wie weet meer?

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    geen idee volgens mij is het net zoals bij de eerste hoor..

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik denk niet dat dat per definitie zo is. ik ben verwekt door 1x het condoom te vergeten, mijn zusje verwekken duurde ruim een jaar, om maar een voorbeeld te geven.

mijn zoontje is de eerste condoomloze vrijpartij verwekt terwijl wij uitgingen van een jaar. als we gaan proberen voor een 2e gaan we daar weer vanuit. ik denk dat je vooral veel geluk moet hebben.

4. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Volgens mij zegt het echt niks. Al hoor je soms wel dat sommige over de eerste lang doen en dat de tweede dan sneller komt. (sneller zwanger zijn dus) Wie weet, bij de eerste was ik in drie rondes zwanger en begin deze maand voor de tweede!

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Van de eerste wa sik in 3 maanden zwanger, de 2e was meteen raak. Nummer 3 liet wat langer op zich wachten en duurde 6 maanden. Er is dus niks voor te zeggen. De bvalling van de eerste duurde 14 uur, de tweede 4 uur en de 3e was in 1,5 uur geboren. Ik weet niet hoe dat bij andere is maar bij mij ging elke bevalling steeds sneller.

6. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Is inderdaad een interessante vraag!
    Bij mijn zoontje was ik 1x ongesteld en daarna gelijk zwanger..
    Nu ben ik begin oktober gestopt, dus ben benieuwd..

Een vriendin van mij was van de eerste binnen 2 maanden in verwachting, en de tweede duurde ruim 9maanden.
    Een andere vriendin de eerste gelijk zwanger, de 2e gelijk zwanger, helaas miskraam in Nov en in Dec weer zwanger en gelukkig is daar een gezond kindje uitgekomen...

Denk dat het gewoon afwachten is, het voordeel is wel dat je Weet dat het wel kan, en dat misschien een beetje spanning wegneemt.
    groetjes Sarina

7. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    ik denk ook dat je daar geen tijd ofzo op kan plakken. voor mijn 1ste zwangerschap hebben we bijna 3 jaar moeten klussen omdat ik een hele lange cyclus had en ook onregelmatig. nu is mijn cyclus redelijk in orde en we hopen dat het nu dus niet zo lang zal duren. maar zeker weten doe je nooit

8. Alita

Alita Niet meer actief

mm ik denk wel dat het met je lichaam, hormonen enz te maken heeft. Zoals het bij iedere vrouw verschillend is denk ik wel dat als jij snel een normale cyclus krijgt je opzich sneller zwanger raakt dan een vrouw die altijd al onregelamtig is als ze geen pil slikt.
    Ik heb bij mijn eerste dochter er helemaal niet lang over gedaan, was midden in de strip gestopt een keer een soort van menstruatie ghad en daarna gelijk zwanger.
    Nu ben ik iets meer dan een maand geleden gestopt met bv en een week later de minipil en kreeg toch vrij snel weer een soort van menstruatie. Mischien ben ik nu wel weer zo snel zwanger...mijn lichaam heeft er geen moeite mee om een cyclus te krijgen dus ik denk dat daar wel een verschil inzit.

Ben eens benieuwd hoelang het nu gaat duren!!!

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het zegt echt helemaal niks. Sommigen zijn van de eerste zo zwanger en een tweede lukt niet. Of de eerste duurt heel lang en de tweede komt heel snel. Daar kun je echt helemaal niks van zeggen. Je cyclus kan veranderen, naarmate je ouder wordt neemt je vruchtbaarheid af, de zaadkwaliteit van je man kan veranderen, enz.

10. natasjuh

natasjuh Lid

22 sep 2008
    21
    0
    0
    wilhelminadorp
    bij mij was de eerste na 5 maanden gestopt zijn met de pil
    en ik ben precies 1 aug weer gestopt met de pil dus ben benieuwd of het nu sneller gaat of niet. ik hoop het natuurlijk wel.

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik weet dat mijn schoonzus twee jaar gedaan heeft over de eerste en een paar maanden over de tweede

Deel Deze Pagina