Beste dames, omdat ik de diagnose PCOS heb gekregen heeft mijn dokter me Glucophage (metformin) voorgeschreven. Dit zou bevorderend moeten zijn om zwanger te worden en om miskramen tegen te gaan. De eerste 2 weken nam ik 1 pil, na 2 weken 2 pillen. De eerste 2 weken was ik een beetje ziek ervan, maar sinds ik de dosis heb verdubbeld ben ik 24 uur misselijk. Vecht constant tegen het gevoel van overgeven, telkens ik rechtsta val ik terug om. En om het uur ren ik naar de toilet (diarhee), to much information Wie weet wat ik kan doen om de pillen beter te verdragen. Mijn echtgenoot zegt dat ik meer moeten eten, maar door de buikpijn krijg ik bijna geen hap door mijn keel. Moet mezelf echt verplichten om bij de pil iets te eten, anders eet ik niets. Positief punt => mijn acne is bijna volledig verdwenen met de kuur. Wie heeft er nog ervaring met dit medicijn.
Hey Yasmine, ik heb jarenlang metformine gebruikt voor mijn suiker. Las gisteren toevallig dat het inderdaad bevorderend is bij zwanger worden. Ik moest juist ermee stoppen en overstappen op insuline, omdat ze niet weten of het invloed heeft op de kleine. En het was niet handig om pas bij zw over te stappen op insuline. Bij het slikken van de medicijnen moest ik altijd eten, mischien helpt jou dat met de misselijkheid. Ik had vooral last van maagzuur, omdat ze toch best wel heftige medicijnen waren. Succes meid.
Ik heb geen ervaring met de medicijnen, maar als het echt zo erg is zou ik het met je arts bespreken, misschien kan hij je iets anders geven, of iets erbij tegen de misselijkheid. Ik weet wel dat een lege maag misselijkheid idd in de hand kan helpen. Het kan wat helpen door toch te proberen kleine hapjes te eten. Ook zeker geen bord eten voor je neus zetten ofzo. Maar echt ik zou dit meteen met een arts bespreken, bijwerken kan, maar dit lijkt me toch echt wel teveel, straks ben je helemaal uitgedroogd of heb je een kalium tekort of zo, dat kan toch ook niet? Ik hoop dat je je vlug beter voelt
Hey Jellybean, eerst en vooral proficiat met je zwangerschap. Mijn dokter zegt dat het helemaal geen schade aanricht in de eerste 3 maanden van de zwangerschap, en daarna moet ik er toch mee stoppen blijkbaar. Misschien is het anders als je diabetes hebt, want bij pcos zullen er misschien andere chemische processen plaatsvinden. In het begin nam ik het na mijn eten, daarna voor...en nu probeer ik het ertussen te doen. Het mag niet baten, ik blijf me ziek voelen. Weet jij of dit overgaat of blijft dat gedurende de hele kuur zo? xx
Hey Mime, bedankt voor je bezorgdheid. Mijn echtgenoot had me ook al gezegd dat ik de dokter moest bellen, maar omdat de bijverschijnselen duidelijk op de bijsluiter staan denk ik dat het gewoon normaal is voor de medicatie. Ik probeer het nog een weekje vol te houden. Als ik iets kan doen dat mijn zwangerschapskansen vermeerdert en ik moet elke dag superziek zijn, ja dan is het maar zo. Ik probeer zoveel mogelijk te drinken. Straks brengt hubby brocoli mee, dus zou normaal een bron van kalium moeten zijn.
Oohhhhhhhhh jeetje, als je al alles hebt geprobeerd en je blijft ziek dan weet ik het echt niet. Heel vervelend meid. Kan me voorstellen dat je het wilt volhouden vanwege je wens, maar ik zou toch effe met de ha bespreken. Zoals mime zei mischien kan die jou iets tegen de misselijkheid geven.
Ik begrijp dat je heel graag zwanger wil worden en dat je daar heeel veel voor over hebt. Ik stel ook helemaal niet voor dat je daar mee ophoudt. Maar je moet ook wel voor jezelf blijven zorgen. Je kan er misschien wel leven dat je je een tijdje flink ziek voelt maar met aanhoudende diaree moet je wel een beetje uitkijken. Misschien kan ORS je zouten en vocht aanvullen (beter voor je gezondheid) en ook je een stuk beter laten voelen. Wie weet wat er allemaal kan waarom zou je niet even kijken wat er mogelijk is. Ik hoop dat je heel snel zwanger mag worden