Peuterzwemmen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 11oktober, 8 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn zoon nog nooit meegenomen naar een les baby- / peuterzwemmen (we gaan wel regelmatig vrijzwemmen). Nu wil ik me daar toch voor inschrijven maar ik heb echt geen idee wat het precies inhoud. Ik vind het redelijk prijzig allemaal. Ervaringen?

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.980
    136
    63
    Gezellig met allemaal andere ouders en kindjes liedjes zingen, spetteren en door het water gaan.
    Zit bij ons een opbouw in. Mijn dochtertje doet (natuurlijk) alles met mij samen, mijn zoontje springt zelf vd kant en moet naar mij toe zwemmen. Hij krijgt al echte opdrachtjes.
    Ik vind het vooral een momentje qualitytime met je kind.

3. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Inderdaad en ze zijn dan ook heerlijk watervrij. Mijn zoon zwemt nu onder water, springt van de kant, springt van een mat etc. Hij vindt het allemaal leuk. De kosten vind ik meevallen, hier is het 20 euro per maand, is 4 a 5 euro per keer, als je vrij gaat zwemmen dan ben je het ook kwijt.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Het hangt vaak nogal van het bad en/of de lesgever af. Bij de ene lesgever ligt de nadruk veel op spelen in het water en liedjes zingen. Bij de ander wordt er echt al een basis gelegd om te overleven in het water (drijven/naar de kant zwemmen) . En dan zit er nog vanalles tussen....

Maar het is bizar wat kinderen al kunnen leren op jonge leeftijd... gewoon op een speelse manier.

Je moet denk ik echt eens een les proberen (eventueel in verschillende baden) om te kijken wat het precies is. Prijzen verschillen ook wel denk ik.

5. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Klopt ook, ik heb nu in 4 jaar heel wat lessen meegemaakt hahahaha. En een proefles is altijd handig.

6. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Wij doen het ook en ze vinden het prachtig. De jongste en de oudste zitten sinds kort in dezelfde groep dus mijn man doet ook gezellig mee. Kan je geen proefles volgen? Hier zijn ze gratis, kan je een beetje ervaren hoe het is.

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Bij osn is het zo dat je eigenlijk na het peuterzwemmen niet vrij meer mag zwemmen maar dat wordt altijd door de vingers gezien (heb het nagevraagd bij de receptie). Zo ben ik goedkoper uit dan wanneer we vrij gaan zwemmen. Ik vind7 euro voor een half uur veel, zoon ks een waterrat en dan echt nog niet uitgezwommen (ligt makkelijk 3 uur+ in het water).
    Ik vind het leuk, even quality time inderdaad en ik vind het belangrijk dat hij leert te voelen dat hij dus niet blijft drijven zonder hulpmiddelen. Bij vrij zwemmen heb je immers niet de mogelijkheid zonder bandjes oid te oefenen, bij peuterzwemmen wel.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.030
    6.778
    113
    zuid-holland zuid
    goed kijken per bad, er zitten zulke verschillen in. Wij hebben een beetje oud klein zwembadje vlakbij… toen ik nog geen kinderen had zou ik er nooit heen gegaan zijn, maar ze zijn geweldig met peuterzwemmen. Wij betalen 4,50 per les, je mag ervoor en erna een kwartiertje vrij spelen. Zowel de les als het spelen is zonder bandjes. Kinderen leren zelf in het water springen, drijven, onderwater zwemmen. Hier zijn er 2 juffen in het water. De algemene liedjes enzo doen we met de hele groep (2 tot 4 jaar) en een aantal andere dingen zijn gedifferentieerd naar kunnen. De oudsten leren echt al het begin van de schoolslag en de borstcrawl en moeten onder een mat doorzwemmen, of door een gat in een doek of zeebeesten opduiken.
    Ik verbaas me echt enorm wat mijn zoontje allemaal al kan en hoe leuk hij het zelf vindt!

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier vanaf 4-5 mnd gestart met babyzwemmen en overgegaan in het peuterzwemmen.... inmiddels zit ze in het beginnersklasje ter voorbereiding van de zwemles.
    De 'les' was individueel gericht en dus niet allemaal gezamenlijk liedjes zingen + alles hetzelfde doen.
    Zeker als ze wat groter zijn worden ze echt al een beetje voorbereid op de zwemles!

Proeflessen lijkt me niet verkeerd, kun je zien wat het beste bij jullie past!

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik ben begonnen vanaf 3 maanden maar nu is het echt peuterzwemmen en bij ons is het liedjes zingen maar met de liedjes zingen worden de vaardigheden ge-oefend.
    Vallen en opstaan, naar mama lopen in ondiep en diep met bandjes aan. Op de rug liggen, iets van de bodem pakken, van de kant springen, op de kant klimmen, langs de kant lopen in diep water met handjes, bellen blazen in het water.

Mijn dochter vind het geweldig en ik geniet altijd van het mama-dochter tijdje :)

11. meid

meid Fanatiek lid

14 okt 2010
    1.259
    0
    0
    super leuk!!

het heet hier ouder en kind zwemmen, je hebt 2 groepen van kindjes van 3mnd tot 2jr en van 2jr tot 4jr.

ik heb het met de oudste gedaan vanaf 3mnd oud, is nu inmiddels bijna 5,5 en is toen hij 4was gelijk doorgestroomd naar zwemles, heeft in 9mnd zijn A en B diploma gehaald...
    zo zie je maar hoeveel ze spelende wijs leren.
    ze worden er heel water vrij van, en tegen de tijd dat ze 4zijn kunnen ze al bv duiken, onderwater door een gat zwemmen, arm en been slag.

de lessen zijn erg leuk leuk liedjes zingen en spetteren en oefeningen doen. zo rond sinterklaas bv gaan ze er ook helemaal op in, word er sinterklaas muziek gedraaid en moeten ze bv kado's naar de overkant brengen, eerst zwemmen naar de ene kant, kado pakken, zwemmen naar de glijbaan, van de glijbaan af, over de mat klimmen of lopen en dan kado in een emmer stoppen.

echt leuk.
    ik zwem ook met de jongste, en vind het ook heerlijk. even lekker tijd met z'n 2e

Deel Deze Pagina