even een vraag. ons zoontje is 4 maanden en weegt nu ongeveer 7 kg denk ik (donderdag weer naar cb) Hij krijgt nu 5 flessen van totaal 175cc (doe er iets meer water is dan normaal) en dat gaat super. soms komt hij snachts en dan geef ik hem 70cc. Maar hij heeft wel snel weer honger. Als ik de flessen op wil hogen gaat het mis. vorige week weer geprobeerd. maak dan flessen van 180/6 en giet terug naar 185. dit gaat ongeveer 2 dagen goed en dan begint de ellende. krijsen tijdens de fles, meer windjes laten, snachts vaker krijsend wakker worden. Ik vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben, Ben wel de groente potjes aan het opbouwen en wil vanavond voor het eerst een papfles geven kijken of hij dan genoeg heb hieraan. Want grotere flessen blijkt drama te zijn. Hij heeft trouwens in sept. testen voor kma (hij zit nu aan de pepti en aangedikt) maar geloof eigenlijk niet dat hij dit heeft. Zijn er wel achter gekomen dat hij kiss heeft (osteopaat vond hem onwijs vast zitten vergeleken met andere baby's met kiss) nu 4 behandelingen gehad en moet nu pas weer terug komen als hij weer een terug val krijgt.
Tsja, sommige baby's willen liever wat vaker een kleiner flesje. Dat is toch niet erg? Aangezien hij al4 maanden is zal hij ook geen 20 minuten meer over een klein flesje doen lijkt me. Windjes en krijsen kan ook komen van de groentepotjes, hij is pas 4 maanden dus het kan heel goed dat zijn darmen dat nog niet goed aankunnen, dat hoeft echt niet van de hoeveelheid melk te zijn. Lijkt me eerder dat hij alles uitspuugt als hij teveel heeft gehad. Met pap kan je ook heel goed krampjes krijgen, rijstebloem werkte verstoppend bij sommige baby's en dat levert dan weer krampjes op.
Hij is pas 4 maanden en 5 dagen.Hoezo wil je de potjes gaan opbouwen? Het is nog bijvoeding, dus wat hapjes hier en daar proeven. Het kan idd heel goed zijn dat ie daar last van heeft. Ipv grotere flessen zou ik meer kleine flesjes geven.Blijkbaar past dat beter bij hem. Er is toch geen haast, en je hoeft hem toch niet vol td proppen? Stapje voor stapje rustig aan
hij had hier al last van voordat we met de groente begonnen dus daar komt het niet door. ZIjn echt de flessen. Hoef ook geen 4 flessen te geven daar gaat het me ook niet om maar van cb moest ik 5 keer totaal 200 geven zeg maar en dat krijg ik er gewoon niet in. hij zit nu op 5 x 175 en dat is echt dan de max voor hem
Jij bent degene die je kindje de fles geeft. Het CB kan wel zeggen dat het MOET, maar jij merkt toch dat dit te veel voor hem is? Ik denk dat je het prima doet zo..Gewoon je kindje volgen, die grotere flessen komen wel!
Cb's toch altijd met dat moeten. Het kind moet al zoveel! Mijn dochter heeft eigenlijk nooit een liter melk gedronken in haar hele leven (11 maanden nu) en leeft ook nog steeds. Ze kan gewoon niet meer op. Wel gingen wij richting de liter hoor, 950cc op het hoogtepunt (weet zo even niet meer wanneer). Opbouwen van de groente zou ik nu nog even niet doen, buiten het feit of het nou wel of niet deze problemen veroorzaken. Volg je kindje, kijk naar je kindje, weeg desnoods je kindje tussendoor. Groeit hij goed? Dan gaat het prima! Jij bepaalt hoeveel (fles)voeding je kindje krijgt, je kindje bepaald hoeveel hij ervan eet of drinkt.
groeien doet hij super. zit zelfs iets boven het gemiddelde zeg maar. hij krijgt nu half potje groente en dat gaat super (ongeveer want maak het zelf)
Wij zijn nooit aan de liter geweest ze kon hier altijd maar maximaal 150+5 gedronken. En die gingen ook niet allemaal leeg. Daarom ook tot zeker 7-8 maanden op 5 flessen moeten blijven tot ze de bijvoeding goed at en dit maaltijden werden. Wij konden pas met 7 maanden beginnen met bijvoeding omdat ze ziek is geweest daarvoor en met koemelkallergie zat.
ja mijn zoontje zit inderdaad ook op 150/5 die gaan wel leeg. Nou dan ga ik me er in elk geval niet druk om maken
Onze dame is morgen precies vier maanden en ze drinkt sinds anderhalve week 4 keer 180/6. Daarvoor zat ze op 5 keer 150/5. Ze heeft tot 11 a 12 weken op 6 flesjes van 120/4 gezeten. Soms heeft ze nu niet voldoende aan d'r 4 flesjes... Dan krijgt ze een extra flesje tussendoor. Bijvoeding begin ik eerst nog niet aan. Ach, en het cb geeft slechts adviezen. Kijk naar je kindje en z'n behoeften
hier een dame die klein is woog bij geboorte 2560 gram en was 45 cm weegt nu met ruim 3,5 maand 4650 gram en meet nu 56,7 cm. we zitten nog steeds op 7 flessen van 90+3 en jbpm erbij. deze flessen drinkt ze lang niet altijd leeg. heel soms drinkt ze 120 of 130 ml maar dat is zeldzaam. grotere flessen en minder flessen lukt dus gewoon niet. klein maagje en snel genoeg. ze groeit via eigen lijntje en doet het goed betreft ontwikkeling. cb is er tevreden over. ze doet het hier prima op. sommige kindjes hebben gewoon niet veel nodig. bijvoeding gaan we nog niet te vroeg geven. maar idd kijk naar je kindje cb geeft alleen maar advies. bij ons kijkt het cb iig echt naar het kind erg fijn.