Hoi, Mijn zoontje is ruim 4 weken oud. Sinds gisteren ben ik begonnen met het afbouwen van bv . Op advies van cb geef ik nu om en om bv en kv. Nu drinkt mn kleine nog niet echt goed uit de fles. 2x 70 cc en vanochtend maar 40cc. Hij laat wel 3, 5 uur tussen de voedingen. De borst drinkt ie wel goed. Krijgt mn ventje nu wel genoeg binnen ?? Het is een lekkere bolle baby en ik wil niet dat ie gaat afvallen. Ps. Ik heb geen behoefte aan commentaar over het feit dat ik overstap van bv naar kv.
Doordat je nu combinatie borst/fles geeft is het lastig te zien hoeveel hij echt binnen krijgt. Flesvoeding valt zwaarder dan bv, dus hij zal minder drinken. 3,5 uur is heel netjes voor deze leeftijd, ook voor fv. In principe is de stelregel dat als ze tevreden zijn, actief/wakker zijn op de wakkere momenten (dus niet duf en suf) en voldoende plasluiers gaat het goed. Daarnaast is het bij flesvoeding de vuistregel; minimaal 120cc voeding per kg per 24 uur en maximaal 180cc voeding per kg per 24 uur. Standaard gaat men uit van 150cc voeding per 24 uur. (Voeding is water + benodigde schepjes). En je mag niet meer dan 1 liter per 24 uur geven (hoewel sommige cb's tegenwoordig anders zeggen). Mocht je twijfelen is de enige methode (voor nu dan) gaan wegen.
Mocht je twijfelen dan zou ik idd ook gaan wegen. Maar waarschijnlijk zal het overgaan naar kv vrij snel gaan.Je hebt maar kort bv gegeven dus je productie zal snel achteruit lopen. Kijk je wel uit met harde plekken? Voorzichtig afbouwen, een borstontsteking zit je niet op te wachten...
Flesvoeding valt idd zwaarder dan bv en mogelijk ook een ander smaakje en is het een kwestie van wennen. P.s. ik wil geen commentaar geven op overstap van bv naar fv, dit is jouw keuze. Ik had geen borstvoeding (alleen water met een drupje melk) en ondanks dat de kraamzorg aandrong heb ik het niet geprobeerd. Puur eigen keuze en ik vind het best. Zolang jij er achterstaat is het prima! Geen hond die kan oordelen.
zoals al gezegd: tss 150ml-180ml per 24u per kilogram gewicht. Je zal ws ook vlug afbouwen van bv, eens je minder geeft crasht je productie.