voel me zo schuldig! even van me afschrijven

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamagisa, Jan 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    k moet het even van me afschrijven.
    Wat ben ik stom geweest. Vanmiddag was ik met mijn zoontje boven, ik was aan het strijken en hij vind het altijd geweldig om dan lekker op bed te spelen. Ik heb hem de hele tijd in de gaten, ik laat hem nooit een moment alleen. Opeens kijk ik en hij rolt op het einde van het bed. Uit schrik roep ik zijn naam en ren naar hem toe, maar IK WAS TE LAAT!!! Hij rolde zo van bed, heb hem gelijk opgepakt, en hij huilde gelijk. Ik ben heel rustig gebleven, en heb gelijk zijn hoofdje gekoeld met natte handdoeken. Hij werd al snel weer rustig. Heb gelijk de dokter gebeld, maar ik hoefde niet met hem langs te komen omdat hij gelijk huilde, en daarna toch gewoon weer vrolijk was. Wel moeten we hem de hele nacht om de 2 uur wekken en kijken of hij alert reageert. Wat voel ik me schuldig, al heb ik al zoveel gehoord dat ik dat niet moet doen! Pffff, net toen hij op bed lag kwam alles eruit bij mij. Ook is mijn schatje nog flink verkouden, en krijgt hij tandjes. Hij had zojuist 37,9. Deken jullie dat ik nu inclusief met wat verhoging sowieso de hap moet bellen of even afwachten hoe het over 2 uurtjes gaat? En hoe vannacht we moeten hem om de 2 uur wakker maken, en daarna weer lekker laten slapen. Jaja maar hoe? Pffff voel me zo ontzettend stom! Ik moet morgen sowieso naar de huisarts dus ga toch vragen of ze hem even na wil kijken.

2. djennes

djennes Bekend lid

Apr 24, 2012
    823
    29
    28
    Female
    Thuis mama
    Rsn
    O ik weet hoe jij je voelt!
    Vorig jaar ben ik van de trap gevallen mee mijn dochter op de arm.
    Gelukkig is het goed gegaan maar wat kun je je dan schuldig voelen!

3. Son1980

Son1980 Bekend lid

Jun 2, 2012
    689
    1
    0
    Bel Ze maar even voor je eigen gemoedsrust.

En ja je zult je schuldig voelen maar meisje zulke dingen gebeuren...

Maak hem om t uur wakker of slaap bij hem.....

Succes....

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Je kunt de HAP altijd bellen voor advies.
    Heeft hij nog goed gegeten (=niet misselijk), en verder normaal gedaan. Dan valt het meestal wel mee.
    Dat wekadvies is wel even lastig, maar voor een nacht maar te proberen. En anders bij je in bed nemen, dan kun je hem ook beter in de gaten houden.

Mijn jongste is vorige week uit de box gevlogen. Toen was die al wel 13 maand, maar was een mooie boog en plat op zijn rug op de grond. Gelukkig begon hij ook gelijk te huilen en draaien zich op zijn buik.

Op de een of andere manier houden ze echt weinig over van dat soort smakken. Het lijkt meestal erger dan het echt is..

(als hij valt, moet je eerst wachten tot hij/zij gaat huilen/draaien, en dan pas oppakken. Als ze nl niet gaan huilen kan er iets ergers aan de hand zijn)

5. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Je moet je niet schuldig voelen, een ongeluk zit in een klein hoekje. Zoiets kan iedereen overkomen.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier is mijn dochter ook op zo'n manier uit mijn bed gerold toen ze een maand of 5 was. Ze bleef altijd keurig liggen, maar ineens was ze binnen twee tellen op haar buik gerold en naar de rand van het bed gekropen. Ik hoorde geritsel, keek op, en daar viel ze al... Ben me echt kapot geschrokken toen, bleegh! Maar zij had niks, was na een minuutje al weer aan het lachen. Gelukkig maar!!

Hou 'm goed in de gaten, vertroetel 'm wat extra, en als je je echt zorgen maakt; gewoon hap bellen voor advies.

7. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    ik heb mijn dochter van 7mnd van de commode laten rollen, het gebeurde gewoon onder mijn ogen en glipte tussen mij en de commode door.
    voelde me ook enorm schuldig maar het is gebeurd en je doet er niks aan. ja erna word je nog voorzichtiger.
    Ik heb toen niet gebeld naar de ha, ze was na even huilen gelijk weer vrolijk, had alleen een plek op haar hoofd ze viel namelijk boven op een curver box.

gewoon vanavond paar keer wakker maken.

8. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Hier ook rond die leeftijd van ons bed gerold.. Ohh wat voelde ik me schuldig! :) Hij huilde ook meteen en was daarna zichzelf weer..
    2 weken terug hoorden we hem uit zijn ledikant vallen. :$ we schrokken ons rot! Arm mannetje.. :(
    Vandaag is hij ook weer gevallen op zijn hoofd toen hij recht stond.. Zit nu een bult op zijn voorhoofdje. :(

Beterschap met je zoontje!

9. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Niet fijn om te lezen dat dit bij een aantal van jullie kleintjes ook is gebeurd, maar wel fijn te lezen dat ze er niets aan over hebben gehouden! Ik ga hem zo wakker maken, bij alle 2de slaapjes vanmiddag reageerde hij daarna gewoon alert en vrolijk. Ga zo even zijn temperatuur ook maar meten, en anders toch even de hap bellen wat hun advies is. Aan de ene kant vind ik het zo zielig hem vannacht steeds wakker te moeten maken omdat hij toch al ziekjes is, maar doe het toch maar wel omdat dat het advies van de huisarts is, en ik me anders nog schuldiger voel.
    Bedankt voor al jullie (lieve) reacties!

10. mamagisa

mamagisa Fanatiek lid

Jul 1, 2011
    1,397
    0
    0
    Nou hij reageerde alert, en lachen. Wat een bikkel! Zijn temp was nu gewoon netjes 37,5. Hij was alleen zo alert dat hij niet meer wilde slapen, was helemaal van slag. Mama maakt me wakker en dan moet ik weer gaan slapen. Heb nu een flesje in bed gegeven en hij slaapt nu in mijn armen, dus zo proberen weg te leggen.
    Ga zo toch even de hap bellen wat zij adviseren, dit was ook heel zielig zo.

Share This Page