Ik baal echt enorm. Gisteravond was ik de tanden aan het poetsen bij onze 6 jarige dochter en ik zag op haar melkkies onder een zwart puntje zitten.Ik dacht in eerste instantie dat het een etensrestje was maar ik kreeg het dus niet weggepoetst.Even bij daglicht gekeken en het zit dus echt in de kies.Een gaatje dus!!. Ik kan gelukkig as woensdag al bij de tandarts terecht. Ik vind het zo dom dat ik het niet eerder heb gezien.Nu ik terugdenk weet ik dat ze een aantal mnd terug een aantal keren had gezegd dat ze pijn in een kies had en toen had ik gekeken maar niets gezien en wschl zat het toen al te rommelen.Ik ben echt een fantieke poetser en we slaan nooit over en krijg altijd een complimentje van de tandarts en nu gewoon een gaatje. Mijn man vind dat ik het allemaal niet zo op moet blazen omdat het "maar"om een melkkiesje gaat en er zijn natuurlijk wel ergere dingen dan weet ik ook wel haha,Maar toch voel je je even falen als moederzijnde.Is natuurlijk ook grote onzin.Wel ga ik nu meer opletten met het aantal snoepmomenten en ik koop ook geen plaksnoep ed meer want dat is helemaal funest. Zouden ze het nu ook gaan vullen en wie heeft er ervaring mee met een kind van deze leeftijd??. Gr.
Hahaha, ik moet wel lachen om je bericht. Mijn dochter had op die leeftijd al 3 kiezen getrokken en een heleboel gevuld. Gewoon een heel zwak melkgebit. Nu heeft ze een sterk gebit, geen gaatje te bekennen. Soms kun je er gewoon niets aan doen. Jammer hoor, minder snoep, gaat m toch niet worden.. Ze zullen hem dus gewoon vullen maar het hangt er wel een beetje vanaf welke tand of kies het is. Als het niet te vullen valt, bijv in een voortand en ze heeft er echt pijn aan dan is de enige optie eruit trekken.
Het is de 1ste kies onder en het is een heel klein gaatje.Het zit niet in een groefje maar aan de buitenste zijkant. De kies trekken zal niet zo'n vaart lopen lijkt mij want voor de rest ziet die er "normaal" uit. Ik wacht het woensdag maar even af en voor de rest heb ik het er ook niet over met haar.Ik poets iedere dag en vooral voor het slapen gaan zeer grondig dus het zal wel gewoon pech zijn. Zijn ergere dingen op de wereld maar door de zwangerschapshormomen zal mijn reactie wel iets versterkt worden haha.
Weet je zeker dat het een gaatje is? Ik heb ook op 1 kies een klein puntje maar dat was niks. Gewoon wat aanslag. Krijg ik ook niet weggepoetst.
Ik denk wel dat het een gaatje is want het is echt een zwart puntje.Woensdag laat ik de tandarts beoordelen.Het is ieder geval een klein plekje.
Hoi, Het is geen gaatje!!. het is een groefje in de kies die verkleurd is.Wschl komt dit door het drinken van aanmaaklimonade.Mag ze gewoon blijven drinken maar dan iets vaker een rietje gebruiken. Die pijn die ze eerder al eens had aangegeven kwam wschl voort omdat haar achterste blijvende kiezen aan het doorkomen zijn. De tandarts heeft er met een haakje in geprikt en was helemaal niet pijnlijk.Ze vertelde ook dat kinderen niet 123 gaatjes krijgen.De tandarts ziet dat vaak al aankomen bij de controles die er worden gedaan.Ik vond het ook al vreemd omdat alles afgelopen november er nog keurig uitzag en er helemaal geen reden was om te denken dat ze gaatjes zou ontwikkelen.Kan natuurlijk altijd maar toch... Ben ieder geval opgelucht dat het geen gaatje is want ik zag er echt tegenop wanneer ze geboord had moeten worden. Nu over een 1/2 jaar terug en dan worden gelijk de blijvende kiezen geseald. Ik kreeg weer een complimentje van de tandarts dat de tanden van de kinderen er zo keurig uitzien.Toch altijd leuk om te horen. Bedankt voor het meedenken. Gr.
kijk das fijn dat het meevalt. vriendin van me had zoiets ook laatst met haar dochter van 2. ze snapte ern iks van en de volgende ochtend was het toch weg dus idd ook iets van aanslag oid geweest wat eerst met poetsen niet weg wilde.