'Gaatje in kinderoor is mishandeling' Wie een gaatje maakt in de oorlel van een kind voor een oorbel, maakt zich schuldig aan mishandeling. Het gaatje is net zo erg als besnijden, zegt het hoofd van de Duitse vereniging voor kinderartsen. Volgens Wolfram Hartmann van de Vereniging voor kinderartsen is het gaatje een niet te herstellen beschadiging. In Duitsland woedt al weken een debat over besnijdenis. Een rechter in Keulen had in juni bepaald dat het een illegale verminking van het menselijk lichaam is om bij jongetjes de voorhuid weg te halen. Joodse en islamitische organisaties reageerden geschokt op de uitspraak.
ik kreegvgaatjes toen ik 6 of 8 jaar was, weet niet meer zeker kwas toen wel blij ermee, rare mishandeling
Haha ik wou alleen dit bericht melden. Staat op RTL nieuws De discussie blijft toch telkens dezelfde en er zijn toch 2 kampen, de ene is er tegen, de ander een voorstander Ieder zijn keus vind ik prima. Ik doe het op mijn manier en kies er niet voor en een ander op zijn of haar manier en laat al gaatjes schieten bij 6 maanden, mij prima, ieder zijn eigen keus en dat respecteer ik
Hm het gaatje in de oren kan dichtgroeien. Het velletje aan de piemel groeid niet weer aan! Geen vergelijking dus.
Hahaha ik was 5 maanden toen ik gaatjes kreeg. Kleine meid was 2 jaar. Maar toen ik 5 of 6 was wilden ik ze niet meer in en dat hoefde ook niet en toen ik 9 jaar was wilden ik ze weer in. Trouwens gaatjes dicht groeien? Bij mij nog nooit gebeurt en heb ze jaren niet in gehad. Ook heb ik nu nog twee gaatjes en heb ik al 5 jaar niet meer in maar soms prik ik naast en dan zit ik in het bovenste gaatje.
Die discussie in Duitsland gaat de goede kant op... Iedereen moet zelf weten of ze hun kind gaatjes in de oren geven. Mijn zusje en ik mochten gaatjes als we naar de middelbare school gingen. Ik wilde ze niet en mijn zusje wel. Met onze kind(eren) gaan we het ook zo doen.
Nee hoor Ik heb in ieder oor 2 gaatjes die ik al 12 jaar niet meer gebruik maar die zijn nog gewoon goed zichtbaar en kan ik zo doorprikken
Kan betekent dat het mogelijk is, het hoeft niet , even voor alle dames bij wie het gaatje in de oren niet is dichtgegroeid. Mijn moeder en zusje moeten echt wekelijks oorbellen in, anders kunnen ze opnieuw de gaatjes laten prikken.
Als je geen oor Bellen in wilt draag je ze niet en niemand ziet dat je een gaatje hebt. groeit zelfs weer dicht. Een besnijdenis is verwijderen van huid dat niet meer terug komt als je liever niet besneden wilt zijn. Er zijn mannen die dus echt wel problemen krijgen met sex omdat ze besneden zijn en totaal ongevoelig zijn geworden rond om de eikel. Kun je niet even zeggen doe dat huidje maar terug. Vind het eerder te vergelijken met tepels wegsnijden bij een jongen want zijn onnodig.