owww ik kan er niet tegen he! Zieke mannen. 2 weken geleden zoontje verkouden, vriend de griep. nu moet zoontje hoesten, vriend denkt alweer dat hij de griep heeft 1 keer hoesten = griep. 1 keer een zakdoek gebruiken = griep. 1 keer hoofdpijn = griep aaaarghhh help mij alstublieft! Hij is gewoon verkouden! Zeg ik hem ook! 'Kan je eten?' Vriend : 'ja', ik : 'dan heb je geen griep!' Of hij komt af met 'voel eens als ik koorts heb' ik voel en zeg 'nope' Pijnstillers nemen wil hij niet want dat is drugs. Nou zolang je geen pijnstiller of koortsverlagend middel neemt ben je toch niet echt ziek. Ik hou wel rekening met hem. Zoontje wilde gistermiddag niet slapen dus heb ik hem in badje gedaan smiddags zodat mijn vriend nog even kon rusten maar verder vind ik dat hij dan maar in bed moet liggen of tegen het lawaai van ons zoontje moet kunnen. vind het gewoon vervelend dat altijd als wij samen vrij hebben hij denkt dat hij ziek is. We hebben maar 1 dag in de week samen vrij, deze week 2 dagen en dan is het alleen maar klagen :x Gisteren zei hij dat ons zoontje zo sterk is. Hoesten tot bijna brakens toe en toch vrolijk zijn en spelen. Mijn antwoord was niet zooooo vriendelijk namelijk : ' ja hij heeft dat aangeleerd gedrag van volwassenen nog niet overgekregen, gewoon doorgaan'. Vriend kon er gelukkig wel mee lachen Ik kan er gewoon niks aan doen. Heb hem ook gezegd dat het normaal is dat wij nu sneller ziek worden omdat zoontje nu wel vaker ziekerig zal zijn. Maar verkouden zijn is in mijn ogen geen ziek zijn. Waar ik me wel zorgen om maak is dat mijn vriend vaak hoofdpijn heeft. Heel erg vaak. Echt steken in zijn hoofd. Ook als hij niet 'ziek' is. heb hem al verschillende keren gevraagd om naar de huisarts te gaan maar het is een man! kan iets onschuldigs zijn, misschien een bril nodig of het kan aan de airco liggen op zijn werk wat al jaren niet is schoongemaakt. Vriend klaagt er veel over bij de eigenaar van de zaak maar die vind een airco zuiver laten maken niet zo nodig. Vriend zet die airco vaak uit maar die eigenaar zet het dan weer vaak aan
Mannen zijn zeikerds en piepdozen. En die steken in zijn hoofd.. niet naar de dokter? Ik zeg dan altijd dan zal het wel meevallen.. Sterkte voor jou en beterschap voor je zoon.
Hahaha heeeeel erg herkenbaar! Hier zit ook eentje al weken/maanden te piepen. Je wilt niet weten hoe vaak op een dag ik moet aanhoren "schat, ik denk dat ik ziek word"........bij 1x hoesten. Gewoon negeren. Ohw ja, dan bestaat er nog een kans dat je dan te horen krijgt "je neemt mij niet serieus", "wacht maar tot dat jezelf ziek wordt, dan weet je ook hoe ik mij nu voel" etc hahahaha
Wvb de hoofdpijn; je kunt hem moeilijk naar de dokter slepen, je bent zn moeder niet. Vwb de airco. Google eens op de gevaren van een vieze airco, laat zn baas dat lezen of schakel de arbo in. En verder.. mannen zijn mannen. Mijn motto: zolang je er niks aan doet, hoef je niet te klagen. Je houdt het dan namelijk zelf in stand.
Ja hier ook: als ik met 40 graden koorts lig te ijlen in bed, durft hij te zeggen: "Ik denk dat ik me ook niet zo lekker voel". De volgende keer doe ik de slaapkamerdeur op slot, hoor! Ik regel dag en nacht alles voor iedereen in dit huishouden, die éne keer in de drie jaar dag ik een dag ziek ben wil ik dat híj gewoon een keer doorpakt. Maar helaas, dus!
Haha, herkenbaar. Hier ook dat ik denk, kom op! Ik voel me ook wel eens beroerd, mr ga gewoon werken. Griep is wat anders, maar het verschil tussen een verkoudheid en griep merk je wel. Nu heeft ie last van zn schouder, pees zit klem, krijg tie ook fysiotherapie voor, halve dagen werken. .. dan is tie wel is chagrijnig... kan ik ook niks aan doen, jeetje.... dan denk ik wel eens.. owww mannen!! ☺
Ja, zo'n man heb ik ook. En het erge is nog wel dat altijd wanneer we iets gaan doen wat ik leuk vind, zoals mijn vriendin bezoeken die ik maar 1 of 2x per jaar zie of mijn zus die ik ook niet zo vaak zie, dan is hij weer ziek en doet hij net alsof ik hem naar het schavot sleep met heel veel gezaag en geklaag. Hij drukt altijd op de dingen die ik de leukste vind om te doen. Maar bij de zevenennegentigste keer naar zijn familie toe gaan is er geen wolkje aan de lucht. Dude, get a grip!
Ik vind t wel lekker als mijn vriend zich ziek voelt wuhahahah... dan is t net een aanhankelijk puppy... maak ik lekker thee voor m en kriebel ik zn rug wuhahahah zie dan net ff een kind in hem en die vertroetel ik dan ook maar dagen erna is t weer de stoere man, dus vind t wel leuk voor de afwisseling
Herkenbaar! Mijn man is zelden ziek, maar áls hij ziek is moet de hele wereld het weten. Hij doet dan ook niks meer. Mijn vader wilde ooit naar de hap voor een blaar op zijn voet
Man is nooit ziek en als ie snottert ben ik degene die zegt 'meld je ziek', niet omdat ik het zielig vind maar omdat ik dat gezellig vind ...maar in de 8 jaar dat ik 'm ken is ie denk ik 2 dagen ziek thuis gebleven en dat was omdat het in z'n rug was geschoten, verder gaat ie gewoon door. Maar ken ze wel hoor, die pieperds....vreeeeeeeeeselijk!!!
ooh hier ook zo'n pieperd ... ik loop al 4 maanden krom van de pijn in mijn bekken maar ga gewoon door , NU is hij zondag bij t voetballen uitgelgeden en heeft pijn in zjn onderrug .... al 2 avonden ligt hij voor lijk op de bank met n kersen pitten kussentje en voert geen bal meer uit ..... ja commanderen vanaf de bank ook als hij verkouden is .. de hele dag zucht puf steun kreun t liefst ren ik dan weg voordat ik geweldadig word hoop maar dat mijn knulletjes later iets meer man worden dan hun papa
Ooow zo herkenbaar. Als hier iemand in huis wat verkouden is, is zijn standaard opmerking: ow nee, dan krijg ik het natuurlijk ook. En als hij dan een keer moet niezen: ja hoor, daar heb je het al..... ik ga dan volledig in de negeerstand.
oh ja, mijn vriend kan er ook wel wat van. Als hij zich niet lekker voelt dan is hij meteen ziek.. en dan moet ik voor hem zorgen want hij is toch zo zwak. Dramaqueen
Hier ook 1 kriebel in de keel en er moeten liters hoestsiroop en ibuprofen naar binnen worden gewerkt ongelooflijk En dan zeggen dat paracetamol nooit helpt nee dat snap ik als je bij de minste snotneus al dozen sterke pijnstilling leeg eet als snoepjes
Ze zegt dat ik me aanstel Het is gewoon een ordinaire griep Maar zij weet niet hoe erg ik lijd En weet niet dat de dood me net al riep Zachtjes kreun ik voor me uit M'n hele lichaam doet me zeer Ik zeg haar dat ik van haar hou Want morgen ben ik er niet meer Ik heb een hoge pijngrens Zij zegt: dat valt wel mee Ik hijg, ik huil, ik huiver Maar heb ook bijna 38,2 Ik draag mijn lijden als een man Zelfs als je nu wilt vrijen met mij Verbijt ik wel de pijn Omdat ik zoveel hebben kan. Pijn, pijn, helse pijn Ik sidder van m'n nek tot aan m'n ballen Een vrouw zal het ontkennen Maar een mannengriep is erger dan bevallen Zachtjes kreun ik voor me uit Draag ik mijn verdriet Een man heeft vaak enorm veel pijn De vrouw gelooft dat niet Lied van Peter Heerschop geloof ik. Herkenbaar?