heet weer. ik heb een probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door edelweiss, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Oké heel stom en ik snap dat mensen heel blij worden van 30 graden maar voor mij betekend het de hel die dagen kan ik normaal in niet zwangere toestand al slecht aan door dat ik flauwval door de hitte bevangen raak etc.

Maar nu komt er bij dat ik dus bijna niet meer kan bewegen. Ik loop op warme dagen vol vocht dat is echt binnen 2 uur heb ik olifanten poten en kan ik zelfs mijn birkies niet meer aan.

Maargoed ik hang dus want mijn oudste moet naar school
    Overblijven kan niet dat had ik in januari in moeten kopen.
    Iemand hem weg laten brengen gaat ook niet want we hebben niemand in de buurt. En buren werken.
    En klasgenootjes wonen niet in de buurt.

Dus ik heb een probleem.

Mijn man zegt dan laat je hem smiddags thuis. Dus van half 9 tot 12 naar school. Dan is het voor mij waarschijnlijk nog te doen. Maar ik vind dat nou ook niet echt een optie. Ja hij is niet leerplicht en ik moet er aan denken dat ik niet tegen de vlakte ga. Maar ik vind het tegen mij principes gaan hij is niet ziek dus geen rede om thuis te blijven.

Hebben jullie misschien eren oplossing? Of een idee?

Ik weet dat het voorbarig is maar met de voorspellingen haha.

Het gaat trouwens alleen om de dinsdag de rest heeft mijn man vrij.

2. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Als ie niet leerplichtig is zou ik 'm gewoon die dag thuislaten.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou hem thuis houden... het gaat maar om 1 dagje, en je hebt een goede reden om hem thuis te houden. Beter thuis dan dat jij onderuit gaat door de hitte toch :)

4. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Als het alleen om de dinsdag gaat zou ik hem gewoon thuis laten.

5. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Vreemd dat je de overblijf in januari in had moeten kopen. Hier op school kan je vaste dagen doorgeven aan het begin van het schooljaar maar als je een keer extra wil/moet komen is dat geen enkel probleem.

Verder zou ik proberen die dagen verder zo min mogelijk te doen en met de benen omhoog te zitten. (ramen en deuren desnoods dicht om de warmte buiten te houden) en eventueel metbje keten in een bak koud water. Ik hoorde dat het deze week pas woensdag warm wordt dus deze dinsdag zal het wel mee vallen.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.864
    19.281
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Neem anders even contact op met de school en leg het uit. Misschien kun je toch wat regelen met betrekking tot overblijven. Dit is echt overmacht. Ik kan me niet voorstellen dat daar bij ons op school moeilijk over zou worden gedaan. (Maar het overblijven is bij ons heel anders geregeld. Opgeven in januari? Serieus?)

7. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Ja ik had bij de bso een kaart moeten kopen wist ik niet hoor maar de tso word dus niet door school geregeld.

Een poosje terug heb ik het al geprobeerd om een uitzondering te krijgen maar daar deden ze niet aan. Ja dan moet ik een kaart kopen van 40 keer geloof ik maar die loopt tot de grote vakantie en die gaat de 28ste in.

Het is echt de dinsdag morgen word het nog niet echt heet 23 graden geloof ik.

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Hier geeft hij voor dinsdag 29 en woensdag 33 aan. :)

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    Gewoon een dagje thuis houden en lekker met je pootjes en je kindje in een verkoelend bad! Goed voor jou en leuk voor je kleine!
    Het is maar 1 dagje en we lopen tegen de zomervakantie aan..

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Gewoon thuis houden hoor.. Mijn dochter is dan net 5 geworden maar 2 weken terug zat ik met enorme keelontsteking en 2 zieke mannetjes en had geen oog dicht gedaan.. Heb die dag ook maar even geskipt hoor.

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Gaat om 1 dag, zal hem thuis houden, je loopt ook echt tegen het eind met je zwangerschap. Ff je rust pakken en thuis blijven..

12. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Misschien kan hij bij een vriendje eten tussen de middag?
    Een middag thuis houden kan ook.

Maar als jij gewoon de hele dag binnen blijft en alleen heen en weer gaat om hem te halen, raak je toch niet bevangen door de hitte? Zo snel gaat dat nou ook weer niet als je zorgt dat je gelijk weer afkoelt.
    Sterkte met de laatste weken.

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Vriendje inderdaad, als dit kan :)

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik vind dat je nu een probleem creëert.

Hij is niet leerplichtig en het gaat om 1 dag daar zou ik niet te moeilijk over doen. Je hebt toch een goede reden om hem thuis te houden?

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik moet 2,5 km heen en 2,5 km terug lopen om hem te halen ben dus al gauw een 25 min per ronde aan het lopen.

Ik ben heel erg gevoelig voor hitte val heel snel flauw.als tiener op de middelbare school heb ik een periode van 2 weken gehad dat ik 6 keer flauw gevallen ben.

Echt vriendjes op school heeft hij nog niet hij is 4 maanden terug gestart

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

Misschien ook wel idd.

Vind het alleen zo lullig. Ik ben zwanger en daarom gaat mijn kind niet naar school;)

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    lekker boeiend, je hoeft dat toch niet te vermelden verder.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hij is niet ziek.. Maar jij wel..
    Nahja.. Ziek is misschien niet het juiste woord maar je bent in ieder geval niet in staat om op en neer te lopen.

Raar trouwens dat je dat zo ver vantevoren moet inkopen... Spontaan overblijven is dus geen optie?

Leg het anders eens bij de juf voor... Of overblijven of thuis op dinsdagsmiddag. Lijkt me niet de bedoeling dat je halverwege je wandeling tegen de vlakte gaat met een buikbaby en een kleine jongen.
    Slecht voor jou, slecht voor de baby en shock voor je oudste.
    En zo vaak is het nou ook weer geen 30 graden....

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Gewoon lekker een dagje thuishouden.

Niet teveel bij stilstaan

20. Ballie

Ballie Niet meer actief

Gewoon lekker een middagje thuishouden nu hij nog niet leerplichtig is, nu kan dat nog gewoon een keertje. Niet teveel zorgen over maken, het neemt bij jou nu een hoop stress weg en over een paar jaar denk je ook ach waar maakte ik me toen druk om.

Deel Deze Pagina