Hoi dames, mijn kindje krijgt sinds ik gestopt ben met de bv hypo allergene melk (friso). Nu is ze 7,5 maand en geef ik friso HA 2. Nu vroeg ik me af of dit nog nodig is, nu ze fruit, brood, groente eet. Is het onzin om nog HA te geven? Want het is veel duurder dan standaard melk. Ik heb HA gegeven omdat ik zelf astma heb, hooikoorts en allergieen (dieren, geen voeding oid). Mijn meisje is supergezond en nooit ziek of verkouden.
ja ik stop ermee zodra mijn mannetje naar voeding nr 2 gaat (hij zit nu nog op 5 flessen, dus nu gaat dat nog niet), ik ben van mening dat wanneer je bijvoeding geeft, de reden waarom je HA gaf niet meer opgaat. Ze zeggen ook niet voor niks dat je dit vanaf de allereerste druppel moet geven omdat het anders geen zin meer heeft.
Je kunt nu overgaan op standaard. Als je eenmaal gewone voeding hebt gegeven heb je ha niet meer nodig. Heeft geen nut meer. Net als dat er baby's zijn die een andere voeding hebben gehad weer terug gaan op ha. Soms doen kindjes het er beter op, maar meestal is het niet meer nodig.
Beste is om ermee te stoppen als je kind zonder problemen ander voedsel dat koemelk bevat, zoals brood en koek, eet.
Okee bedankt! Dat idee had ik al, alleen mn vriend nog overtuigen nu. Die is behoorlijk bang voor allergieën enz..