ik gebruik wel eens speltbloem. Is ook super lekker en je krijgt een iets vollere smaak. maar als ik dat doe dan gebruik ik ook honing gecombineerd met bruine suiker. Jammie.
Ik gebruik zelfrijzend bakmeel en ik gebruik altijd roomboter. Voor cake gebruik ik altijd recept van 50 g bakmeel, 50 g suiker, 50 g boter per ei. Meestal maak ik een cake van 4 of 5 eieren. Ik doe er ook altijd een snufje zout en een zakje vanillesuiker of een paar druppels vanille extract (donkere vloeistof) in.
Sinds ik eens een cake heb geproef zonder bakpoeder maak ik het altijd zonder! Dus alleen met bloem. Vind dat veel lekkerder.
Als ik een normale cake bak gebruik ik zelfrijzendbakmeel en ik doe er altijd appel in dan wordt ie niet droog. de appel snijd ik dan in mini stukjes zodat je hem niet meer terug vind.
Zonder meel met maizena. Kreeg gisteren de opmerking dat het precies de Wolkencake van dr. Oetker is dus ja Mijn mixed kitchen: Limonlu unsuz kek (luchtige cake met citroen) Maar meestal gebruik ik gewoon bloem en dan is dit mijn favoriete cake, heerlijk vochtig en is en wordt niet droog. Mijn mixed kitchen: Yumusak kakaolu vanilyali (mermer) kek (superzachte gemarmerde chocolade/vanille cake)
Of het lekkerder weet ik niet, maar ik doe altijd wat van dat bakpoeder door de bloem heen. Als je alleen bakt met bloem rijst het denk ik niet, of is dat wel zo?
dames tot nu toe dank je wel voor jullie antwoorden ik heb 2 cakes in de oven gezet.. normaal maakt mijn man altijd de cakes en taarten hier, maar hij heeft cursus en ik dacht laat ik voor vanavond wat lekker bij de koffie hebben. dus laat ik eens een cake bakken. ik heb er 1 met alleen bloem gedaan en 1 half bloem en half zelfrijzend bakmeel , ik ben benieuwd..
Ik koop altijd kant en klare Koopmans boerencake en krijg altijd de vraag of ze het recept mogen hebben haha. Soms maak ik er marmer cake van door 50/50 met cacao te maken