Gaatjes in shirtjes, gek word ik ervan!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Fas30, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. violetta

violetta Niet meer actief

Ik ken het ook. Bij mij kwam het op het werk (hoog/laag bedden) met scharniersysteem voor bedhekken etc. En hier leun ik tegen als ik de client verzorg.

2. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    De commode is het niet want ik had het daarvoor ook al. Knoop kan ook nietwant ik heb een brede gesp en die valt over mn knoop heen. Rits zou kunnen maar daar zit de stof van de broek toch overheen, dus lijkt me bij mij echt meer mn riem.. Het zit ook altijd op die hoogte. Maar wel irritant want heb nu ook net een nieuw ding aan en de eerste gaatjes zitten er alweer... :(

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Het zijn beestjes die in kleding kasten leven en katoen eten! :D

Nee serieus, ik heb dat ook. Dan denk ik huh? Hoe kan daar nou opeens een gaatje zitten? Ik heb ook werkelijk waar geen idee hoe het kan...

Een te volle machine klinkt opzich wel logisch. Misschien dat het dan veroorzaakt wordt door knopen in kleding? (spijkerbroek oid) :( Ik opper maar wat...

4. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ja, dit is het bij mij ook. Ben ik overtuigd van!

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Heel stom maar ik heb het dus na onze verhuizing (2jaar geleden).
    De keuken die we nu hebben is iets hoger dan die we hadden en nu dus precies op die hoogte gaatjes.
    Ik probeer erop te letten dat ik niet tegen het aanrecht sta maar im ben niet zo groot dus met koken gebeurt het al snel.
    Ik moet er dus nog beter op gaan letten.

6. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik heb het ook altijd! En dan alleen bij de shirtjes van de H&M.

7. Angela123

Angela123 Niet meer actief

wasverzachter veroorzaakt kleine speldeknop gaatjes

8. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Heel herkenbaar!!
    Even een vraag: wat voor aanrechtblad heb je?

Ik heb het ook bij bijna alle shirts en dan op aanrechtblad hoogte.
    Wij hebben een granietenaanrechtblad en nu bleek dat het van het aanrechtblad komt, de rand was ruw geworden waardoor shirts gaatjes kregen.

9. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Het is niet de knoop of riem die de gaatjes maakt.
    Het komt doordat je shirt klem zit tussen bijvoorbeeld het aanrecht (of de tafel, commode etc.) en die knoop of riem. Die wrijving veroorzaakt de gaatjes. Het maakt dus niet uit of je de riem omdraait, een ander merk broek neemt, een riem over je knoop doet, een houten aanrecht of een stenen aanrecht hebt. Stel dat je altijd een muntje in je broekzak hebt en je staat altijd tegen dat muntje geleund terwijl je staat af te wassen, dan krijg je het gaatje op die plek. Heeft niks met scherpe randjes te maken. Dus: even je shirt achter de gesp als je gaat afwassen!

10. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Hier komt het door de wasmachine..

11. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Nou ik gebruik geen wasverzachter en toch heb ik gaatjes en dat alleen in mijn shirts en niet in die van mijn man en kinderen.
    Van de wasmachine kan het ook niet komen, want dan zouden de shirts van mijn man en kinderen ook gaatjes moeten hebben.

12. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het blijft een mysterie. :) wel grappig dat veel dames het kennen!

Wij hebben een aanrechtblad van glad natuursteen dus dat is het ook niet.

Raaaaarrrrr.....

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.047
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    De kwaliteit van tegenwoordig is ook niet meer te vergelijken met vroeger. Hier valt het op dat het bij bio katoen erger is. Dat koop ik dus niet meer. Verder ontstaan die gaatjes gewoon bij wrijving. Van een knoop, rits, riem, aanrechtblad, commode, het kan allemaal. Hier heb ik nog een dreumes rondlopen die het kleinste gaatje ziet en er dan lekker met haar vingertje aan gaat lopen frutselen :)

Oh ja, de tip van een hemdje onder je shirt werkt hier ook goed. De wrijving van je knoop/rits/riem komt nu op het hemdje en niet op je goede shirt.

14. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Heb niet alles gelezen, maar het (kan) komt (komen) door het staan tegen een aanrecht oid. Heel vervelend!!!

15. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Dat is het dus WEL! Juist glad natuursteen en een gladde knoop! Shirt ertussen = gaatjes!

16. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL

Hmmmm zou het? Ik ga er eens op letten! Zal het je laten weten over een tijdje... ;)

17. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
  18. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb het ook soms!! Bij mij is het van de rits van mijn jas. Grrr zit de stof ertussen bij het dichtdoen.

19. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik heb nog een andere theorie :D

Ik denk dat het ook te maken heeft met het rechttrekken van je kleding.. Ik heb heb vaak nl. ook aan de achterkant van mijn shirts..

Als vrouw heb je volgens mij veel vaker de neiging om je shirts naar beneden te trekken als ze opkruipen.. En op de plek waar je aan trekt heb je meer slijtage en dus gaatjes :)

20. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons vorige huis had een granieten aanrechtblad. Constant gaatjes. Nu een houten aanrechtblad en nergens meer last van.

Ik heb ook wel eens gehoord dat het van de autogordel kan komen.

Deel Deze Pagina