Gaatjes in shirtjes, gek word ik ervan!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Fas30, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

13 okt 2013
    3.319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Het TextielLab van het TextielMuseum in Tilburg heeft wel een verklaring. Na een eerdere vraag zocht het lab het probleem uit. Eén misverstand haalt het museum meteen uit de wereld: motten. ‘Mottengaten zijn altijd groter en zitten meer verspreid over je kleding’, laat een woordvoerder weten.

Waar het dan wel aan ligt? Aan de kwaliteit van stoffen waar veel T-shirts van worden gemaakt. Shirtjes worden namelijk gebreid. De meesten worden gebreid met één draad. Als er dan één draadje losschiet, ontstaat op die plek meteen een gaatje. Dat kan dus kloppen met eerdere speculaties van lezers. Als je bijvoorbeeld tegen het aanrecht aan schuurt of als de stof aan je riem of rits blijft hangen kan er snel een gaatje ontstaan. ‘Dat je geen draadje ziet, komt door de goedkope stof, het draad breekt snel af.'

Twee draden

Bij kleding gebreid uit twee draden zouden veel minder snel beschadigingen ontstaan. Maar omdat het niet zo makkelijk en duurder is om te maken, doen maar weinig kledingproducenten dat.

2. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Hier had ik last van op het kdv waar ik vroeger werkte, doordat ik tijdens het verschonen van de kinderen tegen de rand van de tafel stond.

3. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    hier is het het aanrecht !! Alleen daar gaatjes !!

4. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Ik heb niet alles gelezen maar weet wel hoe het komt.
    Het is alleen bij shirts die enkeldraads geweven zijn. Kunnen ook de duurdere merk shirts zijn.
    Ze ontstaan door schuring. Kan een riem zijn, aanrecht, tafel, gordel, arm etc.

5. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Ben ik dan de enige die denkt dat het door de gordel van de auto komt??

Ik heb er in de lente zomer veel meer last van en tja dan heb ik bijna nooit een jas aan.

6. manoontje

manoontje Bekend lid

13 jan 2011
    839
    10
    18
    Noord-holland
    Ik heb het ook, en ik wordt er gek van!
    Nieuw shirtje aan, en ' hoppa' gelijk gaatjes erin! Vind het zo zonde! En maakt ook niet uit welk merk het is, heb het in shirtjes van de Zeeman, maar ook van G-sus of Esprit.
    Maar ik denk ook dat het aan het schuren van broek-aanrecht-commode komt.

Deel Deze Pagina