Trouwens vreselijke lui in dat filmpje (heb het dan nog niet eens over het schieten van de oorbel maar over het soort mens), moeders heeft zelf ook uberlelijke oorbellen in trouwens.. kots.
Ik snap niet waarom dat zo vroeg al moet. Alleen omdat mama het mooi vind. En tja, mooi vind ik het ook niet!!! Ik vind het aso staan. Het is ook altijd een apart slag volk die zoiets laat doen bij een baby.
oeh uitkijken wat je zegt hoor. ik had hier ook al op m eerste oorbellen en nou wij zijn verre van aso hoor. en nee ook niet van het kamp. gewoon hele nette mensen uit een zeer nette buurt
meestal zij het jonge moeders die hun baby zien als een modepopje. nu wil dit natuurlijk niet zeggen dat alle jonge moeders hun kind tot modepopje maakt en alleen in eigen belang denkt (ik was ook maar 20 toen ik mijn eerste kreeg). Overigens lopen mijn dochters hier wel in minirokjes, naveltruitjes en plakplaatjes... vaak nog met make-up op ook . Nee hoor grapje. Hoewel... mijn oudste heeft kinder make-up gehad en vind het geweldig om zich mooi te maken, maar ze gaat ook niet de deur uit voordat haar gezichtje weer proper is
Ik vind het ordinair oorbellen bij baby's. En voor de rest sluit ik me aan bij de tegenstanders, pijn , risico enz. Dadelijk is het heel normaal om al een piercing te doen, of een tatoeage.
Ik heb je nog nooit gezien dus.... (grapje) Maar het valt me op dat als ik ouders met baby zie lopen die oorbellen heeft dat ik dan kijk wat voor een types het zijn en ik denk altijd: Ja dat verwacht je wel bij hun!
En dan ook zo'n ringetje door hun neusschot zodat je er een tuigje aan vast kunt maken, raak je ze gelijk niet meer kwijt als je gaat winkelen. Ik ga maar niet inhoudelijk op de discussie in omdat het vast weer een popcorn topic wordt.
ieder zn eigen natuurlijk.. ik zou het ook niet doen bij jayla ken hier waar ik woon iemand die kleine meid heeft gewoon echt oorbellen in die groter zijn dan haar zelf!! geen gezicht...
overal bij juweliers waar ik geinformeerd heb, doen ze het vanaf 6jaar!! ja of je moet zo'n buitenlander hebben die doen het wel
Ik zou het zelf niet doen, ik vind het belachelijk dat het mag, als ouder doe je dat toch alleen maar omdat je dat zelf zo mooi vindt, en niet omdat zo'n kind er zelf op zit te wachten. Buiten dat vind ik het ook onwijs ordinair staan, een baby met oorbellen..
Zolang een kind zelf niet de keuze kan maken, vind ik t "not-done".. Vind t bij die kleintjes eigenlijk een zielig gezicht.. maar ieder moet voor zich weten of ie zn kind zo jong laat piercen of niet..
Daar gaan we weer.... Enneh... 'zo'n buitenlander'? Is niet heel netjes om zo te zeggen. Bovendien zijn er zat Nederlandse juweliers die het wel doen hoor.
Ik vind het persoonlijk geen gezicht bij een klein kindje. Daarnaast vind ik het een beetje raar om je kind onnodig pijn te laten doen.
Yup, zo bedoelde ik het. Al is het meer een tostie met brie-topic voor popcorn is het nog iets te vroeg.