gaatjes laten schieten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamamadelon, Dec 29, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Eerlijk? Ik vind het belachelijk, zielig en vind het er niet uitzien.

2. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    2,358
    2
    38
    getsie, wat een racistische opmerking :x

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik zou niet weten waarom jouw kindje pijn moet lijden, alleen omdat jij oorbelletjes zo leuk vindt staan! ;) Hoe zou je het zelf vinden als iemand ongevraagd een gat in je lichaam schiet?! En bij een kindje van 6 weken?! Dat druist volledig tegen mijn moedergevoel in. Zo'n perfect klein kindje toetakelen met oorbelletjes, dat moet verboden worden! Onze meid mag pas oorbelletjes als ze er zelf om vraagt en weet wat het inhoudt.

4. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik kan er niet bij dat er ouders zijn die dat over het hart kunnen krijgen om dat je kleintje aan te doen!
    De mama's die ik ken , kijken altijd al vreselijk tegen de vaccinatie op! Sommige kunnen dan wel een potje mee grienen!
    Maar ja het is omdat het moet.
    En dan zul je als ouder je baby gaan pijnigen omdat jij het zo geweldig vind?

Ik word gewoon misselijk als ik naar dat filmpje kijk!
    Bah!

5. Arja

Arja Bekend lid

Nov 2, 2008
    951
    0
    0
    Of het wel of niet mooi is of aso of armoedig, moet iedereen voor zich bepalen. Gelukkig heeft iedereen een andere smaak anders zou het maar een saaie boel worden. Wat wel belangrijk is is om de risico's goed te overwegen.

- Hoe jonger gaatjes geprikt worden hoe groter de kans op allergieën (door allergoloog aangegeven).
    - Grote kans op afplatting van het schedeltje doordat kindjes niet meer lekker naar links of rechts draaien met het hoofd omdat die oorbelletjes prikken. (heb je straks mooie oorbellen en een mooi helmpje)
    - weefselschade door het schieten (dan beter piercen)
    - schrikreactie door het schieten

Zou er nog maar goed over nadenken als ik jou was.

6. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Pardon?!?!?

Praat jij altijd zo over 'die buitenlanders'? Ook met je kinderen? Lekker voorbeeld ben je dan voor ze!

7. deda

deda Lid

Oct 12, 2009
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    persoonlijk vind ik het onverantwoord. Ik heb zelf met 18 gaatjes laten schieten en dat is mega gaan ontsteken wat resulteerde in dikke knobbel achter m'n oor, dagen niet slapen, erge hoofdpijn en overgeven van de pijn. Stel je voor dat zoiets bij een baby gebeurd. Het kan natuurlijk ook goed gaan maar ik vind het nogal een risico

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn aanstaande dochter krijgt oorbellen als ze dat zelf wil EN ouders is dan 12 jaar. Tja, ik ben zo'n conservatieve tut die het niet nodig vindt. Ik moest zelf wachten tot ik 16 was en vond dat eigenlijk heel normaal.
    Ik vind oorbellen bij babies niet mooi (meisjes EN jongens) en het roept bij mij een negatieve assocatiatie op over de ouders (tja). Daarnaast blijf ik het een verminking van het lichaam vinden (wat ook nog eens pijn doet) en daar moet je in ieder geval zelf bewust van zijn.

9. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ik vind het absoluut niet mooi staan bij een kind. Het voegt helemaal niks toe bij een kind. Daarbij vind ik het een keus voor het kind zelf.

10. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83

Wat een walgelijk filmpje om te zien. Snap echt niet dat iemand dit kan doen bij zo'n klein kind. En die stomme moeder staat er wat bij te lachen. Bah om van te kotsen!!!

11. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn moeder vond het ook nodig om gaatjes bij me te laten schieten toen ik nog geen jaar oud was. Het gevolg is dat ze in de loop der jaren hartstikke scheef zijn gegroeid. Schijnbaar heeft mijn ene oorlel een andere groerichting gehad.
    Dicht groeien lukt trouwens niet als je als kind jarenlang oorbellen hebt gedragen. Nu zit ik met twee a-symmetrische gaten in mijn oren en draag ik nooit oorbellen.

Bedankt mam!

En laten we het maar niet hebben over jarenlange ontstekingen ;)...

12. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zou wachten tot je kindje zelf kan kiezen..

13. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

hier dus ook met 3 maanden al gaatjes gehad en idd ik draag nooit oorbellen en zit te koekeloeren met gaatjes in mijn oren :s. Ik kan niet eens oorbellen dragen omdat alles zweert.....

14. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,267
    4,506
    113
    Pfff ik moet er niet aan denken dit te laten doen bij mijn kind, ik vind de prikken op het cb al erg laat staan dat ik mijn kind dit vrijwillig aan doe.

Daarbij ben ik zo'n 'schijterd' die overal gevaren ziet, dus helemaal in oorbellen (erachter blijven haken als ik haar aankleed, broer die iets te wilt met haar speelt, zelf aan haar lellen trekken enz enz enz)

Groetjes Anita

15. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

allemaal goede redenen om het niet te doen inderdaad!

16. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Zo'n topic duikt volgens mij eens in de zoveel tijd weer op ;)

Ik blijf het zielig vinden om bij een jong kindje gaatjes te schieten. Ben het helemaal eens met Cygnet2.

17. Veertje14

Veertje14 Actief lid

Sep 30, 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Ben ook tegen het schieten van gaatjes bij baby's.
    Wie ben ik om te bepalen dat mijn dochter gaatjes wil, dat moet ze zelf maar beslissen.

18. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Maar waarom heb je het gedaan dan?? Ik snap het waarom gewoon echt niet? :( Het is toch nergens voor nodig en een kind wordt er niet mooier op, dus waarom, wat is de reden?!
    Enne een tattooshop is toch geen plaats voor een klein kind :$

19. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik ben ook (fel!) tegen, hoor! Pas als kindjes groot genoeg zijn om het zelf te willen & te snappen dat het pijn doet vind ik dat je het kunt overwegen...
    Mijn moeder heeft me daarna nog 2 jaar laten wachten, toen geloofde ze eindelijk dat ik het echt wilde, hahaha! Ik heb er dan ook nooit spijt van gehad, maar ben vooral heel erg blij dat het mijn eigen keuze was. Zo hoort het immers ook!

20. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    bedoel het niet zo

maar bedoel als je een winkel hebt waar een buitenlander in staat,

die doen het wel

Share This Page