Hoihoi, ik moet over 3 weken weer aan het werk en vraag me af hoe jullie dit doen? Onze beeb slaapt nog steeds niet de nacht door, wel met 1 voeding, soms van 12 tot 6, maar soms ook dat hij al om 3/4 uur wakker word. Hoe laat gaan jullie naar bed om toch een beetje wakker te zijn op je werk, neem aan dat dit dadelijk super vermoeiend gaat worden. Weet ook niet hoe ik het met borstvoeding moet gaan doen smorgens, moet om half 8 weg zijn, moet ik dan de wekker om 6 uur zetten voor het kolfen, mezelf en hem aan te kleden..?
Ik ging (en ga meestal) altijd laat naar bed, ben een echt avondmens, maar Eva sliep/slaapt ook erg goed 's nachts, dus niet zo heel veel last van gehad. Ik kolfde 's ochtends nooit, maar voedde Eva altijd nog even vlak voor ik de deur uit ging. Ik moest rond 8:15 de deur uit en voedde Eva dan iets voor 8 uur. Behalve als ze om 7 uur al een voeding had gehad, dan kreeg ze op het kdv pas weer. Had ze voor 7 uur gedronken dan probeerde ik haar dus rond 8 uur nog even te voeden.
ik kolfde zelf niet meer toen ik ging werken. maar qua opstaan en "tijd" nodig hebben voor je zelf en je kleintje valt dat bij ons goed mee. ik sta 1 kwartier eerder op. in dat kwartier maak ik jamie wakker, geef ik hem een schone pamper (ondertussen kreeg hij een fles, die legde ik zo dat hij zelfstandig kon drinken en de fles niet weg kan glijden of vallen dmv handdoeken of iets) aankleden en weg. mss kan je proberen dat als de kleine snachts wakker word een x extra te kolven? en anders idd iets eerder opstaan. kleertjes en tas enzo al savonds klaarmaken en leggen!!! scheelt een hoop tijd! ps kan je man ook niet een beetje helpen? bv door je brood te smeren terwijl jij de kleine aankleed ofzo?
Ik dacht precies het zelfde toen ik bijna aan het werk ging en een paar dagen later sliep hij ineens door, dus wie weet...
Ik was ook zo benieuwd hoe dat moest, maar idd, een week of anderhalf voor ik weer moest werken, besloot de kleine ineens door te gaan slapen Heerlijk! En lekker makkelijk! Ik sta wel iets eerder op, maar dat is omdat ik gewoon lekker uitgebreid wil kunnen douchen enzo. Zo heb ik nog een uurtje de tijd voordat S wakker wordt en kan ik áls hij wakker is ook gelijk alles doen wat moet (aankleden, voeden, etc.) en kunnen we daarna mooi de deur uit. Maar goed, das dus een kwestie van geluk dat hij ineens tot 7 uur slaapt. Komt gewoon lekker uit. Kolven heb ik nooit gedaan, dus zou niet weten hoe je dat moet doen.
Léonie slaapt pas sinds 2 maanden door, was dus al geruime tijd weer aan het werk terwijl zij nog 's nachts een voeding wilde. Ze was meestal tussen 3/4 even wakker voor een voeding, deze deed ik dan (wel kv) Mijn man geeft altijd de laatste avond voeding zo rond half 11. Ik ga om 10 voor 8 de deur uit en sta tegenwoordig om 6 uur op, Léonie krijgt rond 7 uur de fles en zo heb ik daarvooraan de tijd om rustig te douchen en te eten. Na de voeding laat ik de hond uit, kijk ik nog even bij d'r en ga ik aan het werk. De eerste weken op het werk waren enigszins zwaar maar doordat ik zelf zo rond 10 uur op bed lag, was die nachtvoeding niet vreselijk of zo. Maar was blij dat ze vanaf 3 maanden oud door ging slapen. Het brak me niet op, het viel me eigenlijk wel mee zelfs. Veel succes!
Hoi booboo, lastig he, van tevoren bedenken hoe je het allemaal moet gaan doen. Als het zover is kom je er meestal wel uit, en vinden jullie jullie eigen ritme wel. Ik geef ook nog steeds bv. Ik ga meestal rond 22.00 naar bed, dan nog een voeding, dus ik slaap tussen 22.30 en 23.00. De kleine wordt bij mij niet 's nachts wakker. Ik moet om 7.15 op mijn werk zijn, dus de dag begint vroeg. Rond 6.00 haal ik de kleine uit zijn bedje voor de eerste voeding (eerst nog even schone pamper). Die leg ik na de voeding weer terug in bed, waar hij verder slaapt. Als hij naar de creche gaat brengt mijn vriend hem, en op de andere dagen is mijn vriend thuis. Op mijn werk kofl ik niet, omdat de kleine de fles weigert. Ik voed hem 2 keer live onder werktijd. Was wat lastig in het begin, maar werkt nu ook prima. Denk dat de meeste mama's 2 keer moeten kolven onder werktijd. Ik voed mijn zoontje rond 10.00 en rond 13.30. Anders zou ik op die tijden kolven denk ik. Ik vind zelf bv en werken prima te combineren. Maar voor iedereen is het anders. succes met het vinden van een ritme!
Tja als ik om 05.30 moet opstaan als ik een vroege dienst heb dan lig ik er 's avonds om 21.30 erin. Als Thijs weer meerdere malen wakker wordt 's nachts kan ik er ook al om 20.30 in liggen. Ik weet nog hoe ik er tegenop zag hoe ik dat allemaal moest doen. Ik liep me enorm veel zorgen te maken en had allerlei plannetjes bedacht. Uiteindelijk viel het allemaal reuze mee en ging het gewoon vanzelf. Succes voor straks!