Hoi dames, Wie van jullie heeft er ervaring met een osteopaat? Ik ga van de week met mijn meisje er ben erg benieuwd hoe jullie dit ervaren hebben en of het heeft gewerkt. Hoe vaak zijn jullie geweest? Ik zag ook dat de klachten soms eerst verergeren voor ze minder worden, heeft iemand dit meegemaakt? En niet onbelangrijk, hoe ervaarde je kindje de behandeling? Wat een vragen pfff haha. Wie wil zijn ervaring met mij delen? Alvast bedankt!
Wij zijn vier keer met ons meisje geweest, ivm voorkeurshouding en algemene onrust. Wij zijn ermee gestopt, we merkten eigenlijk geen verandering. De voorkeurshouding leek aanvankelijk verdwenen maar die is nu gewoon weer terug. We zijn door de kinderarts nu doorverwezen naar een kinderfysiotherapeut. Onze dochter huilde veel tijdens de behandelingen, maar daarna merkte ik niet veel aan haar, ze sliep niet opeens beter of slechter ofzo. Ik had er veel goede ervaringen over gehoord maar ik geloof er eerlijk gezegd niet meer in. Maar hopelijk gaat het bij jullie meisje goed helpen!
Jammer dat het niet gewerkt heeft, ik weet ook niet zo goed wat ik ervan moet verwachten. Maar ik hoor zoveel goede verhalen dus dacht baat het niet dan schaad het ook niet toch? Hoop dat de fysiotherapie beter helpt voor jullie kindje!
Hier heel goede ervaring! Mijn dochter had een enorme voorkeurshouding, al vroeg ontstond er een plat hoofdje, ze was erg onrustig, zeer gespannen en huilde vrij veel. Rond 9 weken naar de osteopaat gegaan omdat we het niet konden verhelpen (ondanks rust regelmaat, oefeningen met kinderfysio). We zijn 4x geweest en een ander kind teruggekregen! Na de 1e en 2e behandeling was ze daarna iets van slag, en sliep veel die dag, maar....we zagen gelijk zo zoveel verbetering. Ze kon haar hoofdje de andere kant op draaien, ze werd rustiger, ging beter slapen en werd gewoon meer ontspannen. Er zat iets vast in haar nekje en schedel. Tijdens de behandelingen zelf viel dochter vaak in slaap of ze was aan het brabbelen, ze vond het totaal niet erg en het was allemaal heel zachtaardig. Je ziet nauwelijks dat de osteopaat iets doet, dus niks geen getrek, kraken of wat dan ook....ik zou, indien nodig, in een volgend kindje ook weer naar haar toegaan.
Zoon was een huilbaby. Had een voorkeurshouding en overstrekte heel erg. IK ben 4 x heen geweest. De eerste behandeling op was op vrijdag,zaterdag dacht ik wat verschil te vernemen en zondag heb ik in paniek mijn moeder gebeld. Zoon lag in zijn bedje te slapen en ik was er van overtuigd dat er wat ergs aan de hand was. Hij had in 3 maanden tijd nog nooit langer als een half uur achter elkaar in zijn bedje geslapen. HIj sliep alleen als hij in een gebogen houding lag zoals bv de maxicosi. Vanaf dat moment ging het met de dag beter.
Positief! Fijn! Onze dochter drinkt slecht en is erg onrustig, hoop dat het ons gaat helpen. Nog meer ervaringen? Zowel positief als negatief
Met onze oudste zijn wij geweest vanwege overmatig veel huilen, overstrekken, veel spugen, extreme darmkrampen, heel erg slecht (vrijwel niet) slapen en voorkeurshouding. We hebben in zo'n 6 weken tijd 4 behandelingen gehad en kregen er een totaal ander kind voor terug: ging normaal drinken, spugen was over, voorkeurshouding verdween en ze ging een paar uur achter elkaar slapen. De behandeling zelf vond ze niet fijn, dan lag ze echt te huilen, (ik kwam er zelf ook met hoofdpijn weg steeds) en de dag van de behandeling en de dag erna was ze dan steeds van slag, maar steeds 2 dagen na de behandeling knapte ze enorm op en uiteindelijk hadden we dus een heel ander meiske in huis.
Goede ervaring! Mijn zoontje was erg onrustig, overstrekken, de hele dag hevige buikrampen, en huilde alleen maar en hij had voorkeur naar rechts.Het ergste vond ik nog dat hij de hele dag mummelde met de speen.. (hij had echt pijn).De eerste behandeling was wel even spannend ze doen een soort van los maken heel zachtjes..en de osteopaat voelde gelijk dat zijn nekje vast zat. Mijn zoontje ging wel even huilen maar knapte na een paar dagen echt op!. De tweede behandeling vond hij zelfs erg fijn. Ik kreeg er een tevreden kindje voor terug en hij doet het nu super!
Dit heeft er niks mee te maken maar ik baal zo dat ik 12 jaar geleden niks wist van een osteopaat. Mijn zoon huilde maanden lang 10 uur per dag en ben van het kastje naar de muur gestuurd toen en niemand die mij vertelde van een osteopaat. Ik had meteen gegaan dan. Hij overstrekte zich ook heel erg en het enige wat ik van het CB hoorde was dat babies nou eenmaal huilen en ik kreeg een troostkoffer mee met allemaal onzin (rustgevende muziek e.d)
Hier zelf al jarenlang onder behandeling voor diverse klachten en zoon is net klaar, wegens slecht slapen en aanhoudende darmproblemen. Na 5 behandelingen is het over. Hij verdraagt alle etenswaar en slaapt stukken beter!