Een rel ? Excuses me ? Ik geef aan dat ik het beter zou laten doen dan zelf te doen en daarbij zeg ik dat ik het snap om het zo jong te doen en dan veroorzaak ik een rel ? Grapjas, ik hou me nog netjes hoor spuit 11
Tja... Iedereen moet het voor zichzelf bepalen. Ik zou het nooit doen bij mijn kind. Wij liepen vroeger ook met van die klip-oorbelletjes tot we zeker wisten dat we het wilden. We waren geloof ik een jaar of 6... Mama vertelde er duidelijk bij dat het best een beetje zeer deed. Maar dat hadden we ervoor over . Maar om dat al zo vroeg te doen... Ik zou bang zijn dat mijn kind het zelf stiekem niet mooi vind of het inderdaad gevaarlijk is ( ergens achter blijven hangen, kwijtraken en inslikken ). En ik zou het zeker laten doen... En piercen klinkt misschien nog akeliger, maar met zo'n pistooltje schieten ze je oor aan prut! Als ze het niet goed doen kun je er een ontstoken oortje aan overhouden. En al helemaal niet zelf schieten/prikken... Mijn buurvrouw deed dit ooit bij mijn zusje toen ze wat ouder was. Getsie! Dat was geen doen en het was ook geen mooi gaatje!
Mijn dochter heeft oorbellen vanaf 3jaar en 10 maanden. Ze zeurde er al een jaar over, en eerlijk: vooral mijn man ging overstag, ik vond het toen ook okee. Ze bleef netjes zitten bij beide oren (ik wilde niet eens mee, ik kan daar niet echt tegen zeg maar, mijn man wel) en trots dat ze was toen ze thuis kwam. Ze is er nog steeds heel erg blij mee. Echt problemen hebben we niet gehad overigens. Ik heb alleen dus wel minimal een jaar de boot afgehouden, ik vond dit echt het minimum qua leeftijd. Mijn jongste wil ook, maar durft niet, en we zien wel wanneer en of zij ooit wil. Belangrijk vind ik het verder niet. Denk er iig. goed over na, je kunt het niet terugdraaien als je spijt krijgt. En ik zou echt rond bellen, langsgaan en kijken hoe het bij desbetreffende winkel/shop voelt, en vraag naar de hygiene.
Het gaat vast super schattig staan. Moeilijk he een goede kiezen, daar heb ik voor mezelf al moeite mee.
Ja inderdaad! Twijfel ook nog steeds of ik het mijn vader niet gewoon laat doen.....heeft ie al zo vaak gedaan(alleen heeft hij het pistooltje niet meer).
Koop je een nieuw pistooltje. Je vader is misschien wel een van de beste keuzes naast een proffesionele piercer. Wel een leuk idee ook, opa die de oorgaatjes heeft gezet.
Ik zou of opa doen of een piercer.. Dit omdat opa van zn uk houd en wilt dat het er mooi uitziet en nirt scheef zoals bij helaas veel juweliers gebeurd Of een piercer omdat die hygienischer en preciezer werken....
Yep Lucardi en sowieso krijg je de eerste weken chirurgisch staal want de oren moeten wel helen. Het laatste waar je op zit te wachten (helemaal voor je kind!!) is ontstekingen Oh en zelf met zo'n pistool aan de gang gaan vind ik echt onverantwoordelijk sorry. Je kan je kind wel verminkingen toe doen als het scheef gaat etc.
Ts heeft al besloten, is haar goed recht. Eef wil ook oorbellen, heb gezegd dat als ze 4 wordt en ze ze nog wil dat ze ze mag hebben. Ik zou bij Fiene bang zijn dat ze ze uit zou trekken, is zo wild! Daarnaast vind ik het gewoon leuker als ze er zelf voor zouden kiezen, is toch wat specialer, echte grote meid gebeurtenis, wil ze dat besef niet ontnemen. Je weet gewoon dat je zo'n topic niet kunt openen zonder andere meningen hierover te krijgen, net zoals topics over abortus, de doodstraf enz.. En ts wist dat ook wel, ze is niet gek en negeert ze zoveel mogelijk. Het is jammer dat anderen dit niet doen...
Ik heb dat zelf ook zo ervaren, mijn ouders hebben een verjaardagsfoto waarop ik heel blij mijn nieuwe belletjes loop te showen en kreeg toen ook lieveheersbeestjes en die heb ik zelfs nog, zijn voor Eef hihi..
Misschien een domme vraag, maar wat is het verschil of jehet laat doen bij een piercer of met zo´n pistooltje bij juwelier? Is dat alleen de hygiene of doen ze het ook anders?
de pierce doet t niet met een pistooltje maar met een lange naald geloof ik. was ook bij mijn neuspiercing. piercers werken ook nog eens hygienischer. altijd nieuwe naald terwijl zon pistool steeds opnieuwd wordt gebruikt. ts ik vind het gaaf dat je het gaat doen! ik vind dat oorbellen bij meisjes horen. nagoed ieder voor zich natuurlijk
Leuk! Hier zijn de gaatjes rond 6 weken geschoten door mijn vader, die het ook bij heel veel kinderen in de buurt deed(ook op jonge leeftijd). Ik en mijn zusjes hebben er nooit last van gehad en de gaatjes(draag bijna geen oorbellen meer) die storen me niet, vallen me niet eens op (en andere ook niet). Heb er 2 per oor, 2de zijn veel later gezet was toen 13jr geloof ik (bij de juwelier, mocht ze toen niet van mijn vader wel van mijn moeder). Kortom voor ons was het dus niks speciaals, maar iets wat er gewoon bij hoort.