Gaatjes schieten zonder toestemming.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaR, 11 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik zou ook boos worden op mijn moeder of sm, maar om ou gelijk te zeggen dat ze niet meer mag oppassen, nee dat vind ik wat te ver gaan.
    En gebeurd is gebeurd, en als mijn kind het heel graag gewilt zou hebben, dan vind ik het ook weer zo zielig om de oorbellen er weer uit te halen.

2. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    zulke jonge kinderen willen geen oorbellen..
    papa of vaker mama wil dat! (of oma etc)

3. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik zou wel gebeld willen worden door n vriendin als m'n moeder of schoonmoeder dit van plan was hoor...

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Verdoving bij het schieten van oorlellen? Nou hier niet hoor.

5. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Dit dus. Zou het niet zo tof vinden maar om nou gelijk te roepen dat ik haar nooit meer zou aankijken...tsja. Jeetje je zal maar eens een foutje of een verkeerde inschatting maken. De wereld vergaat dan natuurlijk;)

6. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Heb al heel gauw duidelijk gemaakt dat dat dus niet gaat gebeuren ;)

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.017
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het feit dat oma dit doet ZONDER eerst te overleggen, is voor mij een duidelijk teken dat ze heel goed wist dat vader en moeder dit niet goed zouden vinden. Het gaat dus niet zozeer om de gaatjes zelf, maar om het feit dat je je kind in vertrouwen bij een ander achter laat. En dat die persoon dan misbruik gaat lopen maken van jouw vertrouwen. Puur alleen omdat ze zelf vinden dat iets 'leuk' is en schijt hebben aan de mening van de ouders van het kind!

Nee, ik zou mijn (schoon-)moeder ook niet meer aankijken!

8. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Je hebt goed gehandeld hoor. Zo zou ik het ook gedaan hebben en al helemaal als ik wist dat oma op de hoogte was dat de moeder van het kind het niet wil en ze die keuze niet respecteerde door het stiekem te doen.
    Je vriendin mag blij zijn met zo'n goede vriendin:p

Hier zou ik ook boos zijn hoor maar ga er vanuit dat Sm en mijn moeder zoiets niet doen

9. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    Wist die moeder eigenlijk wel dat dochterlief dit absoluut niet bij haar kinderen wil? Is zo lekker makkelijk zeggen dat je dan die persoon niet meer aankijkt, maar als ze dit nou niet wist?
    Dat jij het er met vriendin over hebt gehad., wil nog niet zeggen dat vriendin het er ook met moeder zo duidelijk over heeft gehad!
    Ik vind dat wel heel gauw 'iemand uit je leven verbannen'.
    Dan zou ik al geen scheet meer in je buurt durven laten!

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nou inderdaad!
    Maar er zijn hier altijd mensen die het beter weten.

De 1 tilt er ook zwaarder aan dan de ander, ookal zou ik het echt nietttt kunnen waarderen/boos zou zijn..
    Om te zeggen dat je iemand niet meer aankijkt..;) Lekkere relatie heb je dan.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Tja lastig.. Ik vind zelf oorbellen bij die kleintjes helemaal niks en ik zou ook flink boos worden maar misschien was het van oma wel lief bedoeld als verrassing/cadeautje.... Waarom gaan zoveel mensen meteen uit van het slechtste?

12. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ik zou echt verdrietig, en boos zijn als mijn moeder of schoonmoeder zoiets zou beslissen zonder mij te vragen, ze heeft een flink risico genomen zeg!! gaatjes schieten kan ook nog eens misgaan, of ontsteken ik denk dat je daar niet voor niets was;)) in ieder geval heb je een drama voorkomen denk ik zo;)

13. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Als ik mijn (schoon)moeder hierdoor niet meer zou aankijken, is dat dus omdat ze wist dat wij dat niet zouden willen hebben. In een eerder bericht blijkt ook dat moeders het wel wist.

Als mijn moeder niet zou weten dat wij dit niet zouden willen, ja, dan zou ik vooral kwaad zijn omdat dit gewoonweg iets is wat je als oma niet mag beslissen, naar mijn mening dan.

En ik zou het ook heel erg waarderen als mijn vriendin mij zou bellen in zo'n geval, zou ze dat niet doen vanwege de vreemde en moeilijke situatie voor haar, dan zou ik dat ook begrijpen.

14. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil graag een reactie geven uit het oog van de juwelier (niet zozeer die in kwestie)

Ik werk bij een juwelier en het ggd adviseerd om onder de 5 jaar niet te schieten.
    Het gebeurd zonder verdoving (hallo, we zijn geen arts!) En op die leeftijd begrijpen ze het beter wat het betekend als iets pijn gaat doen.
    Verder schieten wij alleen onder toezicht van een ouder/verzorger tot 16 jaar.
    Dan heb ik het niet over de buurvrouw of grote zus, maar wel over opa of oma.
    Het gebeud zo vaak dat ze dit van hen cadeau krijgen dat ik niet vraag of ouders daar toestemming voor gegeven hebben.
    Ik vind dat de verantwoordelijkheid van ouderrs en oma om daar afspraken over te maken.

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Soms verbaasd het me echt hoe makkelijk sommige dames hier hun moeder niet meer zouden aankijken.
    Vergeten jullie even niet dat dit de vrouw is die JULLIE gebaard, verzorgd en beschermd heeft?
    Getuigd echt niet van een lekkere relatie als je om een paar oorbellen de banden zou verbreken.

Hoop echt van harte dat mijn zoon en eventuele dochters nooit zo makkelijk over mij praten hoor.

Dat je kwaad wordt is één ding. Ik zou ook niet amused zijn. Als mijn dochter oorbellen krijgt, is dat namelijk met mij.
    Net zoals kappersbezoekjes e.d.
    Maar om te zeggen dat ik haar nooit meer aankijk, nooit meer alleen laat met mijn kind.
    Nee sorry. Daarvoor heb ik net iets teveel respect voor mijn mams.

16. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    En als je sm het zou doen?

;) ;)

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Tja mijn dochter krijgt ze ook niet met mij ;) En zeker als ze weten hoe ik er over denk. Het gaat mij namelijk niet om die paar oorbellen.

18. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Nog niet.

19. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Weet je wat het is.. Het gaat, bij dat "nooit meer aankijken", niet zozeer om die oorbellen maar om het disrespect wat een moeder naar haar kind heeft door gewoon te doen wat ze zelf wil.. Ik heb enorm veel respect voor mijn moeder en ik zal er altijd voor haar zijn, net zoals zij respect voor mij heeft en er altijd voor mij is.

Op het moment dat mijn moeder weet dat mijn man en ik iets ABSOLUUT niet willen hebben bij mijn kind en ze doet het dan toch, dan gaat ze tegen alle normen en waarden in! Ze respecteert mijn mening en mijn gevoelens dus niet, ze zet dan toch zelf die relatie op het spel?!

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Respect allemaal goed en wel, als je achter de rug van je dochter toch beslist dat jouw kleinkind oorbellen moet, heb je toch geen donder respect voor je eigen dochter en haar wensen? Als het kindje ouder was, bijv. een jaar of 6, en ze heeft het al heel lang gewild en oma beslist dan dat het mag, zou het een ander verhaal zijn.

Maar bij een baby zonder eigen mening, nee.

Ik zou ook flink over de zeik zijn, en mijn moeder echt even niet meer aankijken. Om de banden helemaal te verbreken, dat is heel drastisch, maar ik kan het me nog indenken ook.

Gelukkig heb ik een goede vertrouwensband met mijn moeder en zou zij zoiets echt nooit doen. Vooral omdat ik zelf tot mijn 10e om oorbellen heb moeten zeuren, en zij op haar 16e stiekem oorbellen heeft laten schieten. Mijn opa was woest op haar. "Gaten in je lichaam schieten, zo ben je niet geboren", aldus zijn mening.
    Laat staan als zij zijn achterkleindochter op de leeftijd van 1 jaar oorbellen zou laten aanmeten. Dat wordt dan een hele familieruzie;)

Deel Deze Pagina