Precies Jolanda1976 die bedoelde ik ook die op de steenstraat. Die heeft ze bij Giovanna ook geschoten.
Hier beginnen we er niet meer aan Michelle nu 13 kreeg met haar 5e haar eerste oorbellen en dat is zo erg gaan zweren,daarna meerdere keren oorbellen laten schieten en steeds maar weer zweren,alles geprobeerd met goud,zilver,maar niets hielp Bij Jamie hetzelfde verhaal en ook bij Max 1 oorbel dezelfde problemen. Hun oorlellen waren toen zo dik en het pus spoot eruit. Heb zelfs 1 keer AB gehad voor Jamie destijds. Mijn kinderen willen al geen eens oorbellen meer,zo'n pijn hebben ze gehad. Vond het zo zielig voor ze! Heb overgens altijd wel gewacht totdat ze zelf aangaven dat ze het wilde
Ze vraagt toch niet om een mening maar waar het kan! Op deze leeftijd zitten ze trouwens wel beter stil want je kan haar tegen je aan houden en ze weten niet wat komen gaat en op latere leeftijd wel!
Ik heb dat zelf ook gehad toen ik net oorbellen kreeg. Toen ik heb bij een juwelier daar speciale oorbellen voor gehaald. Die zijn van speciaal materiaal waardoor dat niet gebeurd. Later kon ik wel tegen oorbellen van elk materiaal.
Ik vond het altijd een tikkie aso gaatjes in de oren bij jonge beebs. Maar ik ben om, het staat zo schattig.. Rosalie krijgt gaatjes als ze 4 jaar is (als zij dat zelf ook wil). Zou het nu wel willen laten doen, maar mn mannetje werkt niet mee... Ach ieder moet doen wat ie wil toch? OOO ja mijn zus en ik hebben vroeger tergelijkertijd gaatjes laten schieten. Ik was 7 jaar en zij 9 jaar. Ik moest eerst omdat mijn zus MEGA bang was (maar het toch wilde)..Ik vond het schieten ontzettend mee vallen. Mijn zus erna wilde na 1 gaatje schieten niet meer blijven zitten. Ze rende letterlijk de winkel uit. Maar ja om nou 1 oorbel in te doen vond mn mams ook zo wat. Dus die tweede is er bijna onder dwang in gegaan
Ik vind het heel schattig staan. Niet heel vlak na de geboorte maar wel rond een jaar. Ik heb ze zelf gekregen toen ik 6 was maar had ze veel eerder gemogen hoor als ik er om had gevraagd. Het zijn je oren maar en die gaatjes vallen bijna niet op joh.
hoi ik heb ook oorbellen laten zetten bij mijn dochter met 3mnd in onze eige nstad kon het ook niet dus ik moest naar heerenveen denk dat dat wat te ver weg is voor je
Heb nog niet verder gekeken hoor hara er ff niet meer over .. Maar van de plakoorbellentjes waar kan je die kopen dan heb ik hier nog nooit gezezien
ik was 8 weken toen ik mijn gaatjes kreeg, moest ik ooit een dochter krijgen doe ik net hetzelfde, heb nooit ontstoken gaatjes gehad kan nu altijd mijn oorbellen uitlaten zonder dat ze toegroeien. hier in belgie is het gewoon heel normaal van ze te schieten met zo klein. een meisje die geen gaatjes wil kom je niet snel tegen denk ik. ben mijn ouders er altijd dankbaar om geweest als ik zie dat sommige zoveel last hebben op latere leeftijd. denk dat het te maken heeft met eigen ervaringen principes dus ieder zijn keuze. om het nu belachelijk te noemen als iemand het wel laat doen..laat ieder zijn eigen keuze maken.
Ik vind het altijd een beetje aso staan. Ik had ze trouwens op mijn 3e. In Italie toen vrij normaal om te doen.
Ik kreeg ze toen ik 10 was. Wilde ze zelf al wel eerder geloof ik maar dat mocht niet. Heb uiteindelijk in een oor 3 gehad en in t andere oor 5. ( Na een aantal jaren hoor, niet meteen ) Ik vind het zo jong ook niet mooi en mijn dochter krijgt ze ook niet zo snel al.
Die plak oorbelletjes kan je volgend mij halen bij de Marskramer en bij een speelgoed winkel Ik had zelf gaatjes met een week en Whitney met 2 dagen ik heb toen ik 12 was nog 1 bij laten schieten maar die ontsteken iedere keer. En ik ben er ook nooit aan blijven hangen en Whitney die zit ook nooit aan haar oren.
Oh ben je echt met een baby van 2 dagen naar een juwelier geweest om haar gaatjes te laten prikken? Jeetje en ik vond de eerste inentingen al erg laat staan dat ik gaatjes in mijn zoon (laat prikken) Valt een oorbel trouwens niet onder piercingen en daar staad het advies toch voor 16 of ouder (en jonger alleen met toestemming van de ouders). Tja wat ik zou doen als ik een meisje had, in ieder geval wachten tot ze er zelf om vraagt en dan even flink de tijd er voor nemen kijken of ze er een paar maanden later nog steeds regelmatig om vraagt. Groetjes Anita
mijn allebei de kindjes hebben ze ook! allebei met ong 10 maanden, zit er zo in en geen last van gehad, ze zitten er dan niet aan. ik heb het bij een buitenlandse juwelier gedaan, andere doen het bijna niet. het is even speuren! succes
Nee niet bij een juwelier slimmerd er is iemand langs geweest die het heeft gedaan. En ja, misschien zielig maar hoord bij de cultuur.
Ik dacht aan precies hetzelfde.... In sommige culturen is het inderdaad heel normaal. Ach...waarom niet? Zal het persoonlijk zelf niet zo snel doen, maar vind het wel heel schattig staan. Voordeel: Mensen vragen niet meer of het een jongetje is..... Jullie willen het niet geloven....Al kleed ik mijn dochter als een roze suikerspin, ze durven het te vragen!
Volgens mij zit een flink gedeelte van de wereldbevolking voor één jaar al vol met gaten, dus wat dat betreft... Natuurlijk kan een klein kindje nog geen afgewogen keuze maken, maar ja, dat kun je pas als je een jaar of 16 bent (of nog later pas misschien)... Kleine meisjes weten wel héél goed wat ze willen! Gaatjes zijn redelijk onschuldig. Als het gaat zweren oid dan kun je de oorbelletjes altijd nog uit doen. Ik kreeg ze pas met een jaar of zes, maar had er héél veel pijn voor over! Ik zou het wel altijd bij een goede juwelier laten doen en niet bij je kleintje laten prutsen. Waarom wilden ze het niet doen? Gaven ze een minimumleeftijd? Succes met zoeken! Esther
Nou, ik ben dus iemand zonder gaatjes en ik ben blij dat ik als baby nooit gaatjes in mijn oren heb gehad. Gelukkig heb ik er zelf voor kunnen kiezen en die keuze was dus: geen gaatjes. Groeien die gaatjes eigenlijk ooit nog dicht?