Klinkt heel herkenbaar! Ik heb 3 jonge kindjes. De oudste gaat nu wel 4 ochtenden naar school dus dat is mn vaste ritje. Maar verder herken ik het wel. Ik heb de laatste tijd ook echt minder energie. Alles valt me zwaar. Ik vind het heel fijn dat ik thuis kan zijn bij de kinderen, maar soms denk ik wel eens, als dit nou alles is.. Geen tips sorry
De herkenning vind ik ook wel fijn. Ik heb mij echt beroerd gevoeld om het cirkelen. Toen kwam de psz wat heel fijn was. Maar dat werd snel veranderd in kdv betalingen dus weg psz. Hoogzwanger is mijn energie echt niet om over naar huis te schrijven. Maar de oudste gaat net naar school en dat is wel prettig. Dan ben je smorgens ook direct de deur uit.
Je beginpost klinkt een beetje als Mijn leven Op het werk na dan... Wbt deze post, ik denk dat je je daar heel erg in vergist... Want waarom js het dan anders? Je hebt dan nog steeds geen werk, geen vrienden en geen auto... Het lijkt nu even leuk omdat het nieuw is, maar na een paar maanden is het gewoon weer meer van hetzelfde. Ik raad je aan toch te gaan werken, 1-2 avondjes en evt een dag in het weekend. Dan ben je toch even de deur uit en doe je wat anders dan alleen maar de godganse dag thuis zitten en mama spelen en de rotzooi van een ander opruimen
Omdat we nu in een k wijk zitten in oud klein oudbollig huisje met nare rotburen. En we straks “vrij” gaan wonen in een groter huis en vooral grote tuin waar ik eindelijk de ruimte heb voor mijn eigen hobby’s: pony en kleinvee! Daar moet ik nu dagelijks 20 minuten naar toe rijden en maar klein uurtje de tijd voor. Mijn man werkt onregelmatig dus werk erbij zoeken valt nog niet mee.. Maar vervelen gaat straks biet gebeuren denk ik want kan me dan helemaal storten op Mn hobby, naast kids en man! Dus ik hoop en ga er van uit dat dat niet na een half jaar wel voor gezien houdt! Hihi
Ja... Zeker een goede, en misschien moest ik daar maar eens aan geloven! Ik ben nooit iemand geweest om de kinderen zoet/stil te houden dmv eten haha Maar t zijn maar periodes denk ik en zodra ze ouder worden word het alweer anders!
Ja ik zou zeker wat momentjes voor jezelf creëren. Ik probeer altijd handig gebruik te maken van momenten. Bijvoorbeeld als de jongste in zijn bedje ligt te slapen dan zet ik de oudste twee even voor de televisie. Of ik zeg juist tegen de oudste twee dat ze even boven 20 minuutjes moeten spelen haha. Dan ga ik effe lekker rustig koffie drinken. Of als ze alle drie wakker zijn en de Oudste teee samen heel zoet aan het spelen zijn, dan leg ik de jongste in de box of in de wipper voor een kwartier
Ik hoop voor je dat het zo werkt... maar ik denk het niet. Ik woon in een normaal huis, normale wijk, 3 winkelcentra op loopafstand en toch... het is altijd maar hetzelfde... Je bent straks wel bezig met je hobby, maar fan heb je toch nog steeds geen auto, vrienden ed... Dan heb je hetzelfde wat je nu heb alleen met paard. Overigens vraag ik mij af of je ee wel echt zoveel tijd in kan stoppen als je wil? Hoe ga je dat straks doen met de kinderen? Je zal geen hele dagen buiten zijn, de kinderen moeten ook slapen, eten en een hele dag een 1 jarige meezeulen lijkt me ook verre van handig Begrijp me niet verkeerd hoor, ik hoop oprecht dat je straks heel Gelukkig word! Ik denk alleen dat je het wat romantiseerd
Ik denk dat het heel normaal is, je hebt 2 kleine kinderen dicht op elkaar. Ik ben ook thuis, kinderen zijn 3 en 1 en ik ben zwanger. Kinderen kunnen zichzelf ook prima vermaken hoor, beetje scharrelen. Een keertje naar de bakker, gewoon met de buurtkinderen spelen, in het weekend gaan we wel weer met z'n allen naar de dierentuin en dergelijke. Ik heb wel een auto en die gebruik is voornamelijk voor het brengen naar de peuterspeelzaal, consultatiebureau, zeker nu in de winter. Het huishouden is binnen no time weer een zooitje, wij ruimen elke avond op. Jammer de Bammer hoor, ik wordt geen leukere moeder van constant met een kruimeldief lopen dus ik bedenk me gewoon dat het straks als ze allemaal op school zitten wat makkelijker op te ruimen is. Onze jongste wordt minimaal 2x wakker per nacht dus ik doe gewoon waar ik energie voor heb, anders ren je jezelf voorbij en ben je nog verder van huis. Laat het lekker los, het hoeft niet allemaal perfect en leuk te zijn.
Ik deed mijn jongste in die tijd nog weleens in een rugdrager en op die manier het huishouden oid. Intussen lekker liedjes zingen natuurlijk en met een beetje geluk viel hij nog ff in slaap. Ik heb heel wat afgepoetst en verhuisdozen ingepakt (en weer uit in het nieuwe huis) met hem op mijn rug!
Ik hoef er ook niet extreem tijd voor te hebben.. Als het nu mooi weer is kom ik amper buiten gezien ik knettergek van de buren word (helaas...) En eenmaal verhuisd kan ik elke avond lekker Mn dingetje doen als kids op bed liggen en/of man thuis is. En wat is er fijner dan zomers gewoon met elkaar te kunnen genieten van een ontbijtke buiten en daar het bos in te lopen. Tuurlijk zullen er nog zat mindere dagen komen... Maar het feit dat ik straks weer echt privacy heb om huis, en tussendoor de beestjes kan verzorgen dan ben ik al happy! Ik zal ook eerder mensen bijv uitnodigen omdat we dan niet zo hutje mutje op elkaars lopen zitten haha en de kinderen veel meer lekker kunnen spelen dan ook. Nu hebben we op a 15/20m2 de zithoek/eettafel en speelgoed kids. En... loopt er ook nog n hondje rond! Haha Dus t feit dat we straks al minder op elkaars lip zitten zal al wat meer ademruimte geven sowieso! Ghehe Misschien heb je gelijk, maar ok hoop van harte dat je mis zit hihi! Misschien moet ik over een jaartje nog eens een bericht typen hier!