Ik heb nu al een tijd dat ik niet zo lekker in slaap val, namelijk door dit; Ik ga rustig liggen en val dus als het ware in slaap, maar net voor het moment dat ik in mijn diepe slaap zak schrik ik dus wakker. Maar dan ook echt schrikken. Ik stijf dan omhoog en maak er echt zo'n schrik geluid bij. (diep inademen zoiets). Mijn hart gaat dan even in zijn versnelling, maar gelukkig kalmeer ik snel weer. Waar ik van schrik weet ik niet? Bepaalde gedachtes, een gevoel in mijn lichaam. Het is niet echt uit te leggen, want ik slaap wel, maar toch nog niet. Het is ook alleen bij het naar bed gaan, want als ik tussen door snachts wakker word voor bijv. die kleine dan val ik wel gewoon weer normaal in slaap. Wie herkent dit en wat kan het toch zijn? Het is nu niet dat ik er door lekker rustig in mijn bedje van ga liggen s'avonds namelijk.
heb ik ook wel eens, lijkt op het gevoel dat je opeens in een diepe put valt. Is volgens mij wel een redelijk normaal verschijnsel, heb er al vaker van mensen over gehoord en je doet er niets aan.
Nee Chrystel dat heb ik ook wel eens vaker gehad maar dat is het niet nu. Het is gewoon echt wakker schrikken zonder het gevoel dat je valt dus.
Het is je remslaap, In de remslaap worden de dingen in je korte termijn geheugen naar je lange termijngeheugen gestuurd. In dit proces knipper je dus ook heel snel terwijl je je ogen dicht hebt. Waarschijnlijk ben je onbewust heel druk in je hoofd of ben je overdag heel druk. Wat helpt is rust en regelmaat. En niet teveel nadenken vlak voor je slaap. Dus voordat je gaat slapen, in bad of lekker warm douchen een kopje thee en lezen. Ik durf te wedden dat je dan lekker in slaap valt omdat het proces van je geheugen ook rustiger gebeurd.
ik heb trouwens ook dat op het moment dat ik ga slapen en beginnen te ontspannen ik erg ga schokken en soms dus ook erg schrik. Weer anders dan in de put vallen.
Ik heb zoiets meestal als ik teveel stress heb gehad, ik heb wel eens gelezen dat je met hyperventilatie te kampen hebt gehad op nog steeds hebt. Kan er ook bij horen en dan vooral na heel veel stress.
dit heb ik ook regelmatig (niet elke dag) normaal gesproken als ik naar bed ga, ben ik binnen 5 minuten echt helemaal weg, maar als ik juist langzaam in slaap dommel heb ik dit soort spastische trekken. sorry ts jouw uitleg herken ik dan weer niet
Het is idd niet het vallen dat heb ik ook vaker.. Bij mij voelt het alsof mijn hart overslaat en dan opeens een keer heel hard klopt en dan schrik ik wakker...
Ik herken het niet nee. Misschien veel aan je hoofd? Je bruiloft is in aantocht...het gedoe met familie toen allemaal..misschien ongemerkt toch veel aan je hoofd. Dat schokken doe ik ook ja, heel debiel hahaha
@Panda dat kan het ook inderdaad zijn, of misschien ontspant mijn lichaam zichzelf dan pas ofzo? Nouja ik heb het al zo lang, dus het zal wel onschuldig zijn .