Gadverdarrie, schoonmoeder zet alleen maar producten op tafel die over de datum zijn!

Discussie in 'De lounge' gestart door GewoonLinda, 5 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Ze bewaard echt alles kwa eten.
    Als ik 3 van die rostierondjes over heb gooi ik het weg of ik bak ze zeg maar mee.
    Laatst hadden wij haar snoep/koek/chips kast uit gemest.
    Meer dan de helft kon weg,

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat goor kunnen sommige mensen zijn zeg! Wordt echt een beetje misselijk als ik dit zo lees (en dan heb ik nog niet eens alles gelezen :) ).

Maar wat die schimmel betreft: dat is echt heel slecht om dan nog te eten. Met het weghalen van de zichtbare schimmel haal je namelijk niet alles weg. Schimmel maakt draden die door heel het voedsel zitten en dan dus nog steeds voor problemen kunnen zorgen. Alleen bij kaas maakt het niet uit, dan kun je het gewoon ruim wegsnijden en is het nog goed.

3. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    bah bah bah

4. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Haha heel herkenbaar maar dan van mijn oma :D elk keer als ik daar ben check ik nog steeds de datum :D zo heeft mijn moeder daar een keer beschimmelde perzikyoghurt gegeten en ze eet nu nooit meer yoghurt met stukjes ;)

5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Gedver, hoe vaak maak je dan de vriezer schoon? :( :(

Sommige verhalen zijn wel heel erg inderdaad. Sommige dingen kun je best wat langer bewaren hoor, bijvoorbeeld een potje pesto of tapenade, volgens de verpakking is dat nog enkele dagen houdbaar na opening. Tsja, ik eet echt geen pot pesto in een week, dus dat staat er nog wel eens een week of drie en als het dan nog goed ruikt en er goed uitziet eet ik het gewoon op. Mayonaise kun je ook geopend prima buiten de koelkast bewaren, dat bederft echt niet snel. Toen ik zwanger was was ik trouwens wel streng met de thtdata.

6. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Mijn schoonouders bewaren de sauzen ook in het keukenkastje.. ;)

Het is toch echt zo dat sauzen na openen gekoeld bewaard moeten worden... dus hier gaat alles de koelkast in.

Voorbeeldje site Verstegen:
    Hoe kan ik de kruiden, specerijen en sauzen het beste bewaren?
    De meeste sauzen van Verstegen kun je buiten de koelkast bewaren. Zet de saus na opening wel in de koelkast.

7. Adventure

Adventure Actief lid

21 apr 2011
    256
    0
    0
    NULL
    NULL
    3,5 jaar over de datum gadverdamme, een paar dagen dan eet ik het nog wel. Ik denk inderdaad best dat je het beste kunt zeggen" ik zie dat deze over datum is, zal ik die weggooien?? Succes

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    bah bah wat lees ik hier vieze dingen. Wij zijn nochthans niet hysterisch met eten en data. Bij SO verschillende (BBQ) sausjes over de datum. Naja dan mag zij dat lekker zelf opeten :) we hebben haar al als tip gegeven dat zoveel verschillende soorten echt niet nodig is.

Toen ik nog thuis woonde (ten minste 5 jaar geleden) hebben ik en mijn moeder de voorraadkast leeggehaald en grondig schoongemaakt. toen zagen we in een verdoken hoekje (met weckpotten ervoor) een verdwaald conservenblikje escargots van het jaar...... 1988!!! OMG! Nu staat ie er nog steeds als nostalgie :D

voor zowel ouders, SO als wijzelf geldt dat wij onze zintuigen gebruiken om te beoordelen of iets nog kan of niet.

9. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Gadverdamme zeg! Hier nog een vies verhaaltje..:D Ik was ooit met vrienden wat aan het drinken en we namen sinaasappelsap. Sommigen hadden al ingeschonken,anderen dronken al. Een vriendin van me giet in,komt er daar een dikke klont schimmel uit het pak,nou gadverdamme! Bij die vriend nooit meer wat gedronken hihi.

Zelf mik ik trouwens alles meteen weg wat ik niet vertrouw,ik zou ook zeker tegen je SM zeggen dat dit niet meer te eten is!

10. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    how about telling her?! inplaats van hier topic openen het is wel je schoonmoeder!

lekker belangrijk waar het wordt bewaard, koelkast of keukenkast .. het kan overal :D

11. NatasjaM

NatasjaM Actief lid

31 jan 2011
    339
    0
    0
    NB
    Nou dat is wel gadverdarrie wat ik hier allemaal lees... ik ben wat dat betreft erg precies, iets wat over datum is (als dat al de kans krijgt) mik ik weg.. mayo en andere sauzen altijd in de koelkast geopend of ongeopend, maar weet dat je ze ongeopend ook in het keukenkastje mag bewaren..

Wat betreft schoonmoeder (ouders) die heb ik niet, en vrienden waar wij wel eens eten zetten ook geen dingen op tafel van over de datum ... ben ik toch maar mee gezegend zo te lezen :D

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Dat zou zo mijn ex schoonmoeder kunnen zijn.

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Getverrrrr wat een verhalen!

Ik ben weer extreem pietlullig met houdbaarheidsdata...als chips bijv. nog maar 1 maand houdbaar is, eet ik het niet meer.... vlees dat nog 2 dagen mee kan gaan, eet ik ook niet.. kortom: ik bewaar niks tot houdbaarheidsdatum.

echt een vreselijke tic van me.

p.s. sauzen worden hier ook altijd gekoeld bewaard.

14. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Misschien kun je het toch het beste op een subtiele manier aan haar vertellen dat de sausjes over de datum zijn.. Persoonlijk vindt ik ook dat sausjes wel in de koelkast thuis horen, als ze geopend zijn tenminste. Vooral mayo want dat gaat geopend écht niet buiten de koelkast.

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Oh dat komt hier ook regelmatig voor, zowel bij mijn eigen ouders als bij mijn schoonouders. Bij mijn schoonouders zijn ook vaak de sausjes over datum, en laatst de zoetjes 2 jaar over datum! Bij mijn ouders waren afgelopen zondag de eierkoeken verschimmeld terwijl ik en mijn zoontje er al een hap van hadden genomen en was de Joppie saus ook ver over datum. Ik zeg daar altijd wel wat van tegen hun, ze gooien het dan ook direct weg. (Zal me niks verbazen als ze het gewoon weer uit de prullenbak halen als wij weer weg zijn, onder het motto 'kan nog best'.)
    Hier gaan trouwens ook alle sausjes in de koelkast.

16. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Zo gaat dat nou eenmaal op een forum!

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Ik zou idd de opmerking maken "goh deze zijn over de datum en ze direct wegmikken' Ik eet ook niets wat over de datum is (maar t kan altijd gebeuren natuurlijk).

mijn schoonmoeder heeft hetzelfde trouwens, we hebben ooit zakken chips gekregen die over de datum waren. JOH Ik wist niet eens dat dat kon!! ze stonden helemaal bol. (mijn man is gek op chips maar heeft ze niet aangeraakt, haha) Hetzelfde met bier, ver over datum en dus niet te drinken (zware zonde volgens ega ;) )

maar goed zij is alleenstaand en op zich begrijp ik ook wel dat je dan niet door je zakken chips en biertjes komt (in haar geval).

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik ben misschien een zeikerd, maar ik eet echt NIETS wat over datum is.
    Ik zou dus niet meer eten bij zo'n iemand. :) En ik zou het ook eerlijk zeggen waarom ik daar niet meer wil eten.

19. Wat een smakelijk topic om te lezen als je net je broodjes op hebt, haha!

Waarom zou je je schoonmoeder er niet mee confronteren? Ben je ergens bang voor, dat er ruzie gaat komen? Het is gewoon ongezond hoor en ik zou het gewoon ter sprake brengen!! Ik vind het onzin dat je man je niet steunt... Nah ja, misschien heeft hij inmiddels een afweersysteem ontwikkeld dat hij wel met overdedatumvoedsel om kan gaan?

Ik ben wat dat betreft de piepert hier in de familie! Maar ben ook al wel een aantal keer ziek geweest door eten wat over de datum was. Ik let dus op en gooi het weg, of weiger het te eten. Dan komen de diepe zuchten alweer langs mijn oren vliegen, maar dat kan me niets schelen hoor. Ik eet gewoon geen rommel :D Lekker zelf opeten en niet zeuren als je er ziek van wordt!

Deel Deze Pagina