Gaf/geef je rijstebloem?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Gwenvd, 3 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik tag nu even jou, maar is een algemene opmerking...
    Je kan het ook andersom bekijken, juist omdat ze groot zijn hebben ze 's nachts die extra voeding nodig om hun bloedsuikerspiegel op pijl te houden.
    Hier waren beide kinderen ook richting de 1,5 voor ze van de nachtvoeding af waren. De jongste is nu ruim 2 en vroeg vannacht om 3.00 ook om drinken, wat ik d'r dan ook gewoon geef. Want als je dorst heb, heb je dorst. ;)
    De oudste was hier met 6 maanden 8,5kg en de jongste 9,5kg. Ook groot zat dus, maar ja ze pikte het toch echt niet 12 uur zonder voeding/drinken.

    Daarnaast vond ik de periode tussen 4-6 maanden sowieso rommelig qua nachten. Kan me van de oudste niet precies meer herinneren, maar de jongste kwam rond de 6 maanden ook voor 2 of 3 voedingen, we gaven d'r dan maar 100cc, daarmee sliep ze prima weer verder en na een paar weken ging het vanzelf over.
    Vermoeiend is het wel, maar ja ik vond het de makkelijkste weg om maar gewoon een fles te geven, ooit gaan ze het een keer leren, al vraag ik mij na ruim 2 jaar ook wel eens af wanneer dat dan eindelijk gaat zijn.
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Oh en om nog even antwoord te geven op de vraag.
    Wij hebben bij beide kids rijstebloem geprobeerd, maar ten eerste vond ik het een onwijs geklier met spenen, ging of veel te snel of ze kregen er niks uit.
    Daarnaast gingen ze er niet langer mee slapen, de oudste kreeg er zelfs weer krampen door en sliep onrustiger, dus in mijn ogen voegde het niks toe en na een paar keer bij allebei weer mee gestopt.
    De jongste kreeg soms wel wat rijstebloem als ontbijt, dronk d'r fles dan slecht en het restje lepelde ik dan naar binnen. Voegde ook wel eens wat rijstebloem toe aan dunne fruithapjes, zoals bijv. een gepureerde peer. Vond ik een 'gezonder' alternatief dan bijv een liga er doorheen doen.
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier nooit rijstebloem gegeven. Zoals eerder al gezegd wordt te veel rijst sowieso afgeraden. Daarom wilde ik nog even als tip meegeven dat biobim ook een haverpapje heeft dat mag vanaf 4 mndn: https://biobim.com/product/haverpapje/

    Wij hebben gewacht tot 6 mndn maar als je eerder wilt starten vind ik dit een goed alternatief voor rijstebloem. Sowieso fijne pap van biobim.

    (edit: En nachtvoedingen zijn tot zeker een jaar heel normaal en zelfs heel gezond voor de ontwikkeling van je baby. Ik weet dat dat zwaar is, maar als ze hiervoor komen hebben ze het kennelijk nodig. Ik zou er zelf dus gewoon in meegaan en geen te hoge verwachtingen - gecreëerd door de onrealistische hoeveelheid/aantallen op de pakken flesvoeding - hebben over doorslapen en aantal flessen etc.)
     
    Zoe123 en Prettykitty vinden dit leuk.
  4. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! Ik kan het van mijn eerste ook niet herinneren. Ik lees er inderdaad veel over dat deze periode onrustig is.

    Opzich vind ik de voedingen niet erg, met een kwartier ligt hij weer in bed. Het is eigenlijk meer de onrust eromheen. Ik heb niet het idee dat het krampjes zijn, hij huilt ook niet of iets, alleen als hij dus honger heeft.

    Van T weekend heeft hij een nacht goed geslapen om de voedingen heen, geen onrust.

    Wat een goede tip van de Biobim, Ga ik dat halen, wie weet helpt het iets ik heb nu zelf hapjes gemaakt maar gaf nu een half klein potje groente. Dit kan geen kwaad toch? Ontlasting gaat goed en ik merk geen verschil qua onrust dat het meer wordt. Helaas ook nog niet dat het minder wordt haha maar hij krijgt ook nog weinig.
     
  5. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Pfff ja daar heb je ook wel een punt! Ik schommel zelf ook heel erg tussen, geef maar een fles hij heeft vast nodig, en zal ik het toch proberen af te bouwen?

    Vandaag zeg ik maar niks meer, alle slaapjes zijn ineens slecht en maar 45 minuten. Snap er niks van, het ging zo lekker.
     
  6. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Vannacht was weer feest, om 23.00 een fles, om 03.00 zaten er een paar scheten dwars dus maar op mij verder laten slapen. Toen 05.30 een fles, tot 06.30 liggen draaien en rommelen, toen poep en daarna viel hij EINDELIJK in slaap tot 07.30 :rolleyes:

    Wat zal ik doen met de biobim, het komt vandaag binnen. Ik kan het in de avond geven of in de ochtend?
     
  7. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ik geef nieuwe dingen nooit in de avond:oops:
     
  8. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Nee ik ook niet! Maar ik bedoelde als hij gewend is...

    Vannacht was werkelijk waar rampzalig, arme ventje had echt kramp en kon alleen op mijn slapen.

    Dus nu weer even geen bijvoeding en kijken of de nachten weer beter gaan. Zielig want hij was echt gek op zijn hapjes.
     
  9. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Sorry ik snapte je verkeerd! Kleintje hier is echt gek op de rijstebloem, die geef ik in de avond en sochtends geef ik nu sinds 3 dagen een beetje haverpap. Allemaal minder dan mag op een dag, maar die haverpap is omdat hij een neiging had tot verstopping. (ook voor de rijstebloem
     
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Mee eens...

    Mijn zoon was een grote jongen, 4,5 kilo bij de geboorte...
    Hij had tot 10 maanden een nachtvoeding.
    Mijn dochters waren stukken lichter.
    Maar sliepen met 5 maanden van 2030-0600.
    Ik lees het vaak, dat baby zou “kunnen” doorslapen aan de hand van het gewicht.
    Niet persoonlijk bedoeld, dus ook niet naar mensen in dit topic, maar ik vind het echt kolder.
    Een baby slaapt door als ie daar aan toe is.
     
  11. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Echt geloof me het wordt straks weer even een tijdje beter en daarna grote kans dat de nachten weer slecht(er) worden.... Hoort er nu ook eenmaal bij. In maand 6 hebben we echt even kunnen genieten van goeie nachten en nu maand 7 is het weer een gerommel. Het is gewoon weer een fase die voorbij gaat. Beste is gewoon om je erbij neer te leggen en mee te gaan in de flow van je kleintje. Dit heb ik zelf echt moeten leren, maar werkt uiteindelijk het beste. Let op de signalen van je kleintje en voorzie in zijn behoeften dan komt het weer goed. Meer kan je niet doen! Volg je eigen gevoel, als iets niet goed voelt wacht dan gewoon nog even of doe het niet. Jouw eigen moederinstinct is de beste raadgever. Ieder kindje is anders.
     
  12. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Leuk topic, hier rijstebloem geprobeerd maar gaf juist onrustige nachten en zelfs nachtvoedingen :p

    Van de week ook met de diëtist in zkh over gehad en zij gaf aan dat rijstebloem wel vaker problemen geeft (zeker bij kma kindjes)
    Ik ga dus nu aan de slag met de 6 granen pap van Olvarit, ben benieuwd hoe dat valt (vast ook met krampjes :|)
     
  13. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Nee joh! Hoe kom je daar dan achter?
     
  14. Mupje

    Mupje Actief lid

    20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Nouja ik vertelde wat mijn bevindingen zijn tot nu toe met voedingsmiddelen (vast voedsel is echt een hel maar moet dus echt opgeschroefd gaan worden :() en toen zei zij dat rijstebloem dat effect wel vaker heeft.
    Kindjes met kma krijgen natuurlijk super licht verteerbare verknipte voeding en de darmen zijn naast dat ze vaak gevoeliger zijn ook helemaal niet gewend om iets te verteren.
    Hoe en wat rijstebloem doet geen idee heb ik niet gevraagd, ik was allang blij dat ik niet gek was dat rijstebloem niet lekker viel (aangezien je altijd hoort dat het juist zulk fijn spul is :rolleyes:)
     
  15. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw

    Ik snap je! Ik introduceer nieuwe dingen altijd overdag, zo vroeg mogelijk. Kan ik 'm goed in de gaten houden. Hij leek overdag niet te reageren op de rijstebloem, en hij is er niet langer of anders door gaan slapen. Nachten zijn net zo matig als eerst. Ik geef nu in de ochtend een beetje haverpap van biobim, gaat ook goed en helpt voor de stoelgang.
     
  16. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Hier tot nu toe rijstebloem geprobeerd, werkte niet lekker, werd onrustig snachts.

    toen pompoen geïntroduceerd, resulteerde in drama nachten met kramp.

    Nu paar dagen terug biobim 1’keer gegeven maar helaas ook wat krampjes.
    Al moet ik zeggen dat hij nu echt heel ziek is dus wellicht speelde dat al.

    ik vind t heel lastig, tot nu toe reageert hij op alles gevoelig. Het doorslapen heb ik allang losgelaten maar ik hoop dat hij straks wel gewoon voedsel kan verteren zonder al die krampen.
     
  17. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Hoe oud is jullie zoontje nu precies? Bij mijn dochter heb ik ook een pauze moeten inlassen qua hapjes. Reageerde er ook te veel op. Wortel heb ik heel lang niet durven geven, want toen was het drama! Even na 6 maanden ging het hier ineens goed. Ik ben al snel gestopt met groente en heb eerst enkel fruit aangeboden. Op groente meer reactie namelijk. En in plaats van vers bereid eerst potjes gegeven. Daar moest.ik wel even een knop voor omzetten, maar hier reageerde haar darmen veel minder heftig op. Ik weet niet of jij vers of potjes doet. Maar als je vers doet zou ik echt eerst potjes aanraden en gewoon een paar hapjes 2 dagen achter elkaar hetzelfde.

    Nog steeds is verse banaan is drama terwijl uit een potje niets aan de hand.
     
  18. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    wow bedankt voor de tip. Nu je het zegt, op een potje gaf hij veel minder reactie dan toen ik t zelf maakte.


    Hij is nu 5 maanden, nog jong dus maar hij leek onverzadigbaar. Nu ziekjes maar als hij beter is weer een keer biobim proberen en dan met 6 maanden groente en of fruit en dan maar potjes aanschaffen.
     
  19. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Graag gedaan! Ik ben 5,5 na een pauze weer op gaan pakken. Toen dus echt eerst gestart met potjes fruit en daarna groente erbij. Ik ben niet bekend met biobim, nooit gebruikt. Wel kreeg onze dochter Nutrilon Omneo. Sinds deze week weer over op gewone Hero en gaat super. De darmpjes hadden gewoon even langer de tijd nodig. Succes!
     
  20. Gwenvd

    Gwenvd Bekend lid

    3 dec 2017
    703
    554
    93
    Vrouw
    Is fruit ook anders verteerbaar dan groente? Het is momenteel weer drama met slapen snachts, denk ook weer sprongetje maar hij komt echt elke 3 4 uur voor een fles terwijl hij van 19.00 tot 04.00 sliep, dan fles erin en dan tot 07.00. We zijn echt kapot.

    Biobim is een haver papje wat vanaf 4 maanden kan.

    lastige vind ik dat omdat hij de laatste tijd af en aan onrustig is snachts ik niet meer weet of het door voeding komt of gewoon een fase.

    we hebben aan onze oudste echt geen makkelijke slaper gehad, die heeft tot 2,5 lopen spoken snachts. Ik dacht dat kan niet erger... nou de jongste is gewoon nog erger! En het zijn geen uren huilen hoor gelukkig maar ik begin wel beetje op te raken. Vandaar ook al het begin met vaste voeding.
     

Deel Deze Pagina