noro virus op werk

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetlakecity, 8 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Meiden ik heb een vraagje.
    Hoe groot is de kans op:

op mijn werk (verzorgingstehuis) blijkt het noro virus te zijn.
    Ik moet woensdag (kom uit me vakantie) even langs om collega;s gelukkig nieuwjaar te wensen en me kerstpakket te halen. Daarna moet ik naar een andere locatie. Dit is een woonzorgcomplex daar weet ik niet beter dan dat het er nog niet is. Deze mensen krijgen thuiszorg namelijk en wonen apart van de activiteiten ruimte waar ik werk. Donderdag is er mits deze niet is afgelast een vergadering in de middag.
    Ik kom niet in contact met bewoners.
    Hoe groot zou de kans zijn dat ik besmet kan worden?
    Ik heb een mega kotsfobie dus dit moet ik NIET oplopen. :$

2. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi.
    Ik zal je even gerust stellen.
    Ik werk zelf als schoonmaakster in een ziekenhuis en kom regelmatig in contact met patienten die de noro virus hebben.
    Noro virus een erge vorm van diaree.
    Pas waneer jezelf al een slechtere weerstand hebt maak je hier kans op.
    Dus de kans waneer je zelf niet ziek bent etc oploopt is zeer klein.
    Zelfs nu ik zwanger ben maak nog steeds die kamers schoon en ben de afgelopen tijd veel met de noro virus in aanmerking gekomen.
    Maar zelfs ik heb het niet opgelopen ;):D

3. Sweetlakecity

ahum...mijn weerstand is momenteel niet optimaal nee.
    Ik krijg al buikpijn en de schijt als ik dus hieraan denk. Damn...

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Oke das wel balen.
    Maar zou proberen er niet teveel aan te denken.
    Vaak voel je je alleen maar slechter waneer je aan de symptonen enzo denkt;)
    Sterkte ermee in elk geval.

5. Sweetlakecity

hebben gelukkig wel een eigen wc daar. Speciaal met eigen slot en gebruikt door 4 mensen. Gnagna.

Ga maandag me werk eens bellen hoe erg t is. Dan beslis is wel of ik alleen donderdag kom. En woensdag gewoon start op me andere locatie.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik denk dat je meer kans hebt om het te krijgen als je daadwerkelijk moet werken.
    Wij hebben ook vaak noro virus gehad op het werk, ik heb het zelf maar 1x gehad omdat ik wel een redelijke weerstand heb.
    Heb zelf een keer hetzelfde gehad als jij moest langs op mn werk en het virus heerste dus ook toen, maar ik moest echt de afdeling op.
    En heb het niet gekregen..
    Denk dat de kans dat je het daadwerkelijk oploopt niet zo groot is:)

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Denk dat de kans heel klein is dat je het oploopt hoor. Enne, het is meer diarree dan overgeven áls je het zou krijgen.

Helemaal offtopic maarre: hoe was je vakantie??! :D

8. Sweetlakecity

sisa het wassss fantastisch!
    een draagbare dvd speler is een uitkomst in het vliegtuig. Je moet kijken of je je stoel kan upgraden. Dat kon bij de duitse vliegtuigmaatschappij wel namelijk. 40 euro voor ze 2en en dan had je een stoel extra. Kon de kleine ook zitten. Op de heenweg domme NL gespeeld en dus gratis zo een stoel gehad. Op de terug weg was alles al vol. Dan is zo een eigen dvd speler fantastisch!
    Lollys bij het opstijgen en dalen is ook een goede tip om te doen. Scheelt een hoop pijn. We waren gelukkig allemaal net weer wat beter. (ben nu terug en jaaa hoor daar ga ik weer he. keelpijn, koppijn ed)
    Maar ze was 3 dagen van de leg. Helemaal hyper. Slapen ging slecht. Ze lag bij ons beide in bed. Ze was totaal de weg kwijt in haar bedje namelijk. Zo sneu.
    Maar ik ga het zekerrrr vaker doen!!
    Nu jullie nog!

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    De kans is opzicht wel klein hoor!
    Ik heb in de schoonmaak gezeten van een ziekenhuis en daar met regelmaat kamers schoongemaakt van besmettingsgevallen.
    Als t een echte besmetting was moesten wij wel een keelkweek en neuskweek inleveren en later hoorde we dan of wij besmet waren ja of nee.
    We hadden wel speciale pakken aan, maar ze zeggen een gezond mens die weer in de buitenlucht komt, is t virus opzicht er gelijk af.
    Dit geld ook voor de MRSA.

10. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Klinkt geweldig! Eigen stoel heeft ze al, ze is net een dikke week 2 jaar als we gaan namelijk. Slecht slapen kan ik me wel voorstellen, maar ja we zullen we zien hoe het gaat. Ben aan het aftellen :p

11. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik hou me maar stil want ik kan je niet gerust stellen...........

Deel Deze Pagina