ik ben nu een week of 8 (weet het niet precies) zwanger van de derde. Nu hadden we voor de kerst t-shirts laten drukken voor de jongens om het aan (schoon)ouders te vertellen. Die van de oudste is absoluut niet duidelijk, pas als je die van de jongste hebt gelezen, kan er een lampje gaan branden. (O.M.G. they did it again!) De jongste: ik ben straks niet meer de jongste! Mijn ouders hebben de tekst hardop voorgelezen, maar daar bleef het bij. Nu is het zo dat mijn zus in maart bevallen moet en ja, daar zou het op kunnen slaan. Pas toen ik ze de test gaf hadden ze door dat wij zelf een derde verwachten. Mijn schoonouders hebben de tekst niet gezien/gelezen en omdat ik moest werken en we daar maar kort zijn geweest en er niet een geschikt moment kwam om de test te laten zien, hebben we het erbij gelaten. Die weten het dus nog niet. Maar: ik ben straks niet meer de jongste! is toch overduidelijk, of niet?? Ik hoop dat een echo-foto wel duidelijk is dan (en nu hopen op een goede eerste echo natuurlijk).
Nou wij hadden de echo foto in ene lijstje gedaan, met de tekst erbij: ..... is stoer want over 6 maanden wordt hij grote broer... Ik weet niet wat dat is was de enigste reactie op de echo foto....aghrrr...... Dus kon ik het nog gewoon uitleggen...
Hahaha zo herkenbaar! Wij hadden bij ons zoontje een shirtje aangedaan met de tekst: Sssh! Ik heb een geheim (op zijn buik) Nee, niet op mijn rug... (op zijn rug) in mama's buik! (op zijn rompertje, buikzijde) En iedereen zei: aaahh wat een schattig shirt! En vervolgens niks. Ik vond de hint ook heel duidelijk, dus schoot elke keer in de lach. En dan kwam er na enkele momenten: huh, ben je zwanger?! Soms duurt het gewoon even
Leuk zo met T-shirts! De test... wat bedoel je precies? neem je je positieve zwangerschapstest overal mee naartoe? Ik heb al gehoord van meer mensen die m hebben bewaard... ben ik de enige die t maar een vies ding vindt dat gelijk de prullenbak in is gegaan?
Heel herkenbaar!!! Mijn zoontje had een shirt aan met 'ik ben stoer, ik word grote broer'. Lijkt me toch duidelijk.......nou, nee hoor. Mijn beide oma's (echt mijn oma's, niet mijn moeder) lazen het hardop en gaven geen enkele reactie, pas na een paar minuten hoorde ik 'oooooooooooooh' hahahahaha, ach ja, het is het idee he?
Mijn oudste had een t-shirt met "Jippie ik word grote zus". Mijn familie snapte het wel, maar mijn schoonouders lazen het wel, zeiden niks, lazen het op een gegeven moment hardop, wij vragen'en wat zou dat betekenen?' "Ja, zoiets dacht ik misschien wel, maar ik denk ik zeg maar niks, misschien heb je net weer een miskraam gehad".... Zucht... Deze keer heb ik bij hen niet eens de moeite genomen iets leuks te verzinnen, en maar gewoon zo vertelt.
Ik ben nu in verwachting van de eerste maar weet al precies wat onze kleine aankrijgt, als er een 2e komt. Een t-shirt met: Omdat mijn moeder zwanger is, moet ik zo'n stom t-shirt aan Helemaal onze humor haha. En daar kun je toch niet omheen dacht ik? (hoewel je om: Jippie ik word grote broer/zus ook niet heen kunt, heb je toch wel bord voor je kop)
Haha, die is wel goed! Ik had mijn dochter een t-shirt aan gedaan met 'hoera, ik word grote zus'! Niemand zag het, wij moesten zelf zeggen dat ze eens naar haar nieuwe t-shirt moesten kijken! Enkel mijn kleine zus (10 jaar) had het gezien en zij durfde niks te zeggen
haha, die opa's en oma's ook. Ik wil straks een t shirt maken met: op de voorkant: straks ben ik niet meer in mn en op de achterkant het plaatje van een eendje. Hopelijk komt die hier wel over.
Bij de oudste hebben we het gewoon verteld aan iedereen... Bij de 2e hadden we voor iedereen een filmpje gemaakt over "Thessa's 1e 1/2jaar" En daar kwamen dan allemaal foto's langs vanaf de geboorte van Thessa tot aan de meest recente foto's die we van haar hadden. (hier kun je hem zien) en dan op het einde (vanaf 4:55 ongeveer) de melding dat we weer zwanger waren... Dus dat was wel duidelijk... en bij Collin hadden we voor de opa's en oma's en peetouders een tegeltje met een gedichtje erin "Wij hebben voor jullie een cadeautje, als een rijstkorrel zo klein. Maar over een tijdje zal het groter zijn. Het zit nu nog verstopt, lekker warm en zacht. En het wordt ergens in juli verwacht. Voor ons wacht er dan een klus. Want wij worden grote broer en zus" En bij de zwangerschap van Saskia* hadden we het bekend gemaakt met sinterklaas en dan voor de opa's en oma's kerstballen ingepakt met de namen van de kids & geboortedatum.. op de 4e kerstbal stond dan een vraagteken en de uitgerekende datum van de kleine... hoe we het nu bekend gaan maken weet ik niet.... maar hoe duidelijk je het soms maakt, er zullen altijd mensen zijn die de hint niet snappen hoor....
Hahaha, ik dacht dat alleen mijn familie zo traag van begrip was. Ik had met mijn verjaardag (rond sinterklaas) cupcakes op tafel gezet met babygezichtjes erop. De helfst met blauwe mutsjes, de helft met roze mutsjes. Ik hield ze zelfs nog bij mijn ma onder de neus: 'Wil je een cupcake?' Zegt zij: 'Nee, nu even niet. Wel leuk die Sinterklaasjes....' Mandje met cupcakes dus maar in het midden van de tafel gezet, het heeft zo'n 5 minuten geduurt en toen zei schoonzus opeens: 'Wacht eens even, ik zie roze en blauw....' Toen begon het kwartje langzaam bij iedereen te vallen.
Die vind ik ook goed! Die hadden mijn ouders meteen wel gesnapt, maar mijn schoonouders hebben de teksten niet eens gelezen, dus denk dat ook deze gemist was!
Ik vind deze zoooo grappig!!! Ook helemaal mijn humor ben in staat om hem alsnog te laten drukken, ondanks ik ruim 28 weken zwanger ben
wij hadden een button laten maken met hierop " ik word grote broer" en nog een button met " hoera 4 jaar" omdat oudste bijna jarig was. Deze beide buttons bij zoon opgespeld afgelopen kerst en wel een beetje bij zoon ingeprent dat hij deze aan opa en oma moest laten zien. Hij is natuurlijk al 4 dus dan kan je dat gerust duidelijk maken, gelukkig hadden ze het hier wel snel door, alleen bij mn moeder duurde het even voordat het kwartje viel maar ja das normaal bij mijn moeder
mijn eerste zwangerschap (eindigde in een vmk) had ik op mijn verjaardag bekendgemaakt aan schoonouders en mijn vader (was de enige visite) door bij de koffie beschuit met muisjes te serveren ipv een stukje verjaardagstaart, nou zelfs dat duurde effe voor de boodschap aankwam