Ben ik nu paranoia? (afwezigheidsbriefjes en inbrekers)

Discussion in 'De lounge' started by Berte, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,037
    3,854
    113
    Female
    Thuis
    Ik heb weer wat besteld op internet en ik kreeg zojuist een mailtje dat mijn bestelling met de post meegegaan is. In mijn geval brievenbuspost.

Maar nu werd er in de verzendbevestiging aangegeven dat indien je een pakketje verwacht, je dan een heel duidelijk briefje moet ophangen dat je niet thuis bent en bij welke buren er dan wel bezorgd kan worden :( en dat dan net zolang totdat de bezorgers zijn langs geweest.

Ben ik nu paranoia dat ik dit heel suf advies vind. Ik wil echt geen briefje duidelijk zichtbaar op de voordeur opplakken met de mededeling dat ik de komende uren helaas niet aanwezig ben :x. Doe je je best je woning onaantrekkelijker te maken voor inbrekers en dan zo'n verzoek ;).

Wat vinden jullie?

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik vind het zeker raar advies. ik zou het niet doen.

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Daar heb ik me ook al eens over verbaasd. Niks van aantrekken toxh?

4. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,037
    3,854
    113
    Female
    Thuis
    Gelukkig krijg ik een bubbeltjesenvelop, maar ik twijfel nu wel om daar ooit pakketpost te bestellen.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Wat een raar voorstel, zou t ook niet doen!!
    Ook nog ff de tijden erbij zetten, weten ze voor welk tijdstip de inbrekers weer weg moeten zijn..

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ik weet niet via welke bezorgdienst je het pakketje krijgt maar het is standaard dat ze bij de buren afdroppen als je niet thuis bent en dan krijg jij een briefje waar het pakketje is. Raar advies dit en ik zou het ook zeker niet doen!

7. Dinges89

Dinges89 Actief lid

Jun 15, 2012
    412
    0
    0
    Dordrecht
    Gewoon een keer je pakketbezorger aanspreken als je een pakketje in ontvangst neemt, wij hebben zo afgesproken bij welke buren ze het afleveren.:) Voor de bezorger ook fijn, hoeft ie de volgende dag niet terug.

8. Smnee

Smnee Niet meer actief

nee, dit moet je echt niet doen.
    anders kun je net zo goed je sleutel eronder hangen... behoorlijk raar advies dit

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Raar en ik zou het ook niet doen. Heeft niets met paranoia te maken hoor ;) gewoon boerenverstand ... heeft hetzelfde effect als je voordeur wagenwijd openzetten ...

Als ik iets koop en ik kan niet specifiek aangeven dat het bij de buren afgeleverd mag worden als ik er niet ben, dan zet ik het altijd bij de opmerkingen e.d.

10. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Hoeft geen briefje op te hangen hoor .
    Als je pakje met de brievenbus post word mee verzonden past het in de brieven bus past dit niet krijg je een briefje in je bus waar je het pakje kan ophalen of wanneer het weer gebracht word.
    En via pakket dienst belt hij aan ben je er niet en er hoeft niet getekend voor te worden belt hij bij de buren.
    Jij krijgt dan een briefje in je bus bij welk huisnummer van je buren je het pakje kan ophalen.
    Moet je er voor tekenen dan krijg je een briefje waar je het kan ophalen of een briefje wanneer hij weer langs komt.
    Ik weet dit omdat ik zelf bij de post werkte post nl TNT en nu werk ik bij de sandd

11. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Hee, ik werk daar niet (nooit gedaan ook) en ik weet dat ook :p.

12. JeDa

JeDa Lid

Jan 10, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meen je niet wat suf zeg!
    Inderdaad niet doen... en even een reply sturen dat je het een behoorlijk raar advies vindt!

13. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,567
    601
    113
    Ik verwachtte vandaag een pakketje, ben 3 kwartier weggeweest, toen ik thuis kwam geen briefje.. ik dacht: gelukkig, ze zijn nog niet geweest. Was dus wel zo, want de buurjongen kwam het brengen. raar dat er geen briefje in de bus zat. Hoeveel moeite is dat nou?

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,159
    8,136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Gewoon doen. En dan gewoon thuis blijven, heb je een heterdaad voor de politie :p

15. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,037
    3,854
    113
    Female
    Thuis
    Die reply heb ik al gestuurd ;).

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het verzoek nou niet helemaal normaal vind.

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

hihi:p

17. iMama

iMama Actief lid

Oct 21, 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou t zelf nooit doen. Da's gewoon inbrekers uitnodigen...

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb dat soort briefjes wel opgehangen.
    'Indien afwezig, dan pakketje graag afgeven bij buren op nr....'
    Dus niet opschrijven: we zijn er niet, dus pakketje bij de buren.
    In periodes dat we veel pakketjes verwachten (vooral december) hangt dat briefje er de hele dag, of we nou thuis zijn of niet.

Dan weet je niks wat je niet ook weet als je gewoon even aanbelt. Doet er iemand open, dan is er iemand thuis. Doet er niemand open, dan waarschijnlijk niet (of ik ben boven en kan niet op tijd bij de voordeur komen).

en ook al belt hij normaal aan bij de buren om het daar af te geven als we er niet zijn, tóch was onze pakketbezorger blij met het briefje. Ze krijgen ook veel gedoe van mensen die het absoluut niet willen dat het bij buren wordt afgegeven.

Share This Page