Dat is ook al lekker snel!! Nou.. ik voel me enorm opgeblazen, dus ik loop lekker in een joggingbroek hoor. Toen ik dinsdag naar huis mocht, ging die spijkerbroek echt niet dicht.
ok ga k er even een joggingsbroek bij halen hoelang ben je precies vd afdeling geweest.dus naar operatiekamr tot terug op afdeling
Ik heb ook een week in m'n joggingbroek gelopen inderdaad. Lekkere bolle buik. Ik ben om half 1 naar ok gegaan en 15.15 lag ik op de verkoever. Maar het duurt normaal een uur tot anderhalf uur is mij verteld. En dan nog half uurtje op de verkoever. Dus hou er rekening mee dat je ongeveer 2 uur weg zult zijn. Al kun je ook een poos op de voorbereiding liggen wachten.
Twee uurtjes ongeveer inderdaad... Ik moest dus eigenlijk om 12.00 uur, maar ik mocht om 11.00 uur al naar beneden. Ik was echt net binnen! Ze gaan je eerst voorbereiden, dus infuus en alles en dan is het wachten tot de chirurg zover is. Dat heeft bij mij tot ongeveer kwart voor 12 geduurd en toen ik voor het eerst mijn ogen weer open deed, was het rond half twee zoiets. Ben rond half drie weer naar de zaal gebracht. Vrij goed wakker Had al eerder gekund, maar het was even wachten op de verpleging. Update; gistermiddag had ik een enorme inzinking. Ik begon de dag goed, nog geen medicijnen genomen. Het stomme is dan dat ze hadden gezegd van "joh, neem die eerste dagen nou gewoon regelmatig je paracetemol in om een spiegel op te bouwen". Maar mijn mankement is; als ik niets voel of niet genoeg, dan neem ik dus ook niets. En dat was niet zo handig en misschien een dag te snel gestopt. Hoe dan ook, gistermiddag veel zitten huilen van ellende, spanning en weet ik wat er allemaal bij kwam. Afgelopen nacht echt als een blok geslapen, ook weer op mijn zij kunnen liggen en nog geen paracetemol ingenomen. Dus in die zin gaat het wel weer beter. Nu alleen nog even leren dat ik niet te snel wil gaan.
Justme, die dag heb ik ook gehad. Dag 5/6 na ok ofzo. Flink afgestraft voor m'n eugenwijzigheid. maar daarna ging het echt wel bergopwaarts. Er is hoop dus!!
heb 2 keizersnedes gehad en toen week op medicijnen geleefd ga k nu ook maar van uit. oppas allemaal geregeld. ok dus dag 5/6 terugval
Keizersnede is wel een veel grotere wond hè! Denk dat dat lichamelijk toch wel zwaarder is. Geen ervaring mee zelf, maar dat denk ik wel.
ja daar ga k ook vanuit keizersnede zwaarder en dat dit redelijk meevalt. zie wel op tegen nuchter blijven en algehele narcose
Nou... ik heb ook een keizersnede gehad en ik zeg dus net tegen mijn moeder; het lijkt erop, maar dit is vele malen prettiger en hanteerbaarder. Alleen het op mijn zij slapen, dat gaat dus met een kussen erbij.. voel me echt een soort van zwanger
van buiten wel maar van binnen zit er een aardige wond hoor bij een galblaasoperatie en ze gaan niet zachtzinnig te werk..
We zijn nu alweer een week verder, wat is dat hard gegaan zeg!! Hoewel het hier en daar nog wat gevoelig is (vooral bij het navel-gebied!) gaat het eigenlijk niet slecht. Pijnstillers zijn niet meer nodig en ik kan weer redelijk goed op beide kanten liggen. De hechtpleisters zijn er nu ook afgevallen en de kleine sneetjes daaronder zien er goed uit. Mooi dicht en droog en heel klein. Jeukt wel, maar dat geeft niet. Ook in mijn navel ziet het er prima uit. Daar was ik wat bang voor, omdat ik toch een stevig figuur heb en geen mooie strakke buik enzo. Maar ik heb dagelijks de navel goed uitgespoeld en heel goed droog gedept en dat is prima gegaan. Vandaag heb ik voor het eerst weer wat in huis gedaan. Op mijn dooie gemak een wasje opgehangen buiten, een rondje met de hond gelopen en de stofzuiger even door het huis laten rollen Omdat mijn dochter de hele dag bij haar gastouder terecht kon, heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt, zodat ik helemaal mijn eigen tempo kon bepalen. Ik ben blij dat het de goede kant zo op gaat. Morgen voor controle naar het ziekenhuis. Oh ja, hoewel ik alles alweer kan eten, merk ik bij sommige dingen dat het wat zwaarder lijkt te vallen. Dat heeft uitwerking op mijn darmen vooral en een vol, onprettig gevoel .Het is dus even zoeken daarin, maar dat komt wel goed. Gisteren ook lekker kunnen gourmetten. Nu zijn wij geen sausjes eters en bijna geen boter, dus dat zal ook mee helpen. Maar qua eten valt het me echt enorm mee. Cliche; maar ik had het eerder moeten laten doen. Ik ben wel heel benieuwd wanneer ik weer kan sporten (hardlopen o.a.). Wie heeft hier ervaring mee? Ik zal het morgen ook wel navragen natuurlijk, maar ik was even benieuwd.
Kijk, dat klinkt goed! Lekker om weer wat te rommelen hè. Ik denk dat je sport op kan pakken als je zelf denkt dat t weer gaat?
Nou ik heb en een galblaas operatie gehad en twee keer een ks. Die ks is toch echt veel zwaarder hoor.
Afgelopen woensdag op controle geweest. Op de navel na, zag alles er prima uit. Zo voelde ik me ook. Die dag heb ik denk ik iets teveel gedaan, want donderdagmiddag was het klaar met me. Ik was gesloopt en het gebied bij mijn navel is gevoelig. Niet als ik zit of lig, maar meer vanuit stilstand richting bewegen. Ben ik eenmaal op gang ,dan gaat het wel weer. Irritant, want dat had ik dus niet he. Dus misschien toch te overmoedig? Ik merk ook dat ik nog moe ben. Maar ok. Het is natuurlijk ook nog maar 11 dagen geleden. Eigenwijze ik. Wie herkent die gevoeligheid in het navelgebied? Het wondje daar zat nog niet mooi dicht, maar gaf ook geen zorgen. Goed schoonhouden en het is wel wat rood, maar niet ernstig ofzo. Ik hou het in de gaten en spoel hem twee keer per dag schoon en dep hem droog en tussendoor ook nog even droogmaken. Geen idee dus. Blehg.. ik wil weer tiptop fit zijn enzo zeg maar.
Jij VOND het zwaarder het hoeft niet zwaarder te zijn, ligt aan de omstandigheden natuurlijk. Ook aan het feit of je galblaas ontstoken was, of ze nog meer schade aan hebben gericht e.d. ik ken vrouwen die met KS de volgende dag prima rondliepen en vrouwen die dagen lang niets konden dus daar zit ook veel verschil in. Mensen onderschatten een galblaasoperatie en denken omdat ze geen wond van buiten hebben dat het wel meevalt maar er zit wel een grote wond binnen daar moet je toch rekening mee houden.
ik heb geen keizersnee gehad maar ik vond het best pittig. je ziet de wond niet van de buitenkant maar van binnen is er toch een orgaan weg. bij mij was ie ook ontstoken en zijn ze stenen verloren in me buik
Dat rondom de navel herken ik wel, ik hield dat ook vast als ik ging staan. Eenmaal in beweging ging het wel weer. Nu staat er bij mij ook veel spanning op de navel omdat ik een flinke zwangere buik heb. Nu 3 weken later trekt het nog wel beetje. Btw denk echt dat je te veel hebt gedaan. In mijn ontslag brief stond dat ik 6 weken niet mag tillen en ook 6 weken niet mag stofzuigen. Ik probeer me daar wel aan te houden, okal ziet de buitenkant er mooi uit, van binnen heb je ook wonden en je wil niet dat er wat gebeurt daar.