Hi allemaal, ik word 11 maart geopereerd aan mijn galbaas heb galstenen dus gaan ze hem verwijderen. Hebben er hier vrouwen ervaring mee?
De mijne is er al 8 jaar uit en heb daarna nooit meer klachten gehad. Operatie viel mee, weinig napijn gehad. Was echt blij dat ie eruit was.
Mijn galblaas is er inmiddels bijna 4 jaar uit. Ik had inderdaad ook galstenen, die waren al eens weggehaald tijdens een endoscopie. Echter hield ik klachten en toen is besloten om mijn galblaas eruit te halen. Ze hebben 4 hele kleine sneetjes in mijn buik gemaakt, waarvan ik nu nog hele lichte littekens heb. Ik moest 1 nacht in het ziekenhuis blijven, die nacht had ik best wel wat pijn. Eenmaal thuis ging het stukken beter, maar de eerste periode moest ik van de arts wel voorzichtig aan doen. Hoe lang ik dat ook daadwerkelijk heb gedaan kan ik me even niet herinneren Het is op zich een kleine ingreep waar je niet veel last van hoeft te hebben na afloop. Sowieso stelt de pijn niks voor in vergelijking met een aanval van galstenen. Ik heb nadien nog 2x een aanval gehad. 1x spontaan en kon er ook echt geen oorzaak voor bedenken. Later nog een keer na het gebruik van codeïne, dat schijnt invloed te kunnen hebben.
Hier ruim 5 jaar geleden verwijderd. Operatie viel me alleszins mee, wel last gehad van vermoeidheid (denk door narcose). Binnen een week ging ik alweer naar colleges. Geen pijn meer gehad. Soms denk ik nog wel 'problemen' met sommige etenswaren. Bijvoorbeeld na een eitje of vet eten krijg ik last van mijn darmen, maar hier kan ik goed mee leven. Heb ook 4 sneetjes in mijn buik.
Hier is die van mij er ook uit. Ik heb de galblaas in combi met een andere operatie laten doen. Ben blij dat ik ervan af ben haha. Succes in ieder geval!
Mijn galblaas is er in 2011 uit gehaald. Ik heb meteen na de operatie aan de morfinepomp gelegen vanwege de pijn. Mocht wel na 1 nachtje naar huis maar toen ik 's avonds ging liggen helse pijn gehad. Dus rechtop geslapen. Na die tijd geen last meer gehad tot na mijn bevalling nu reageer ik regelmatig heftig op eten en heb dan flinke maagpijn. Maar wel ontzettend blij dat het ding eruit is want is zo'n galblaasaanval hels!
De mijne is drie jaar geleden verwijdert en vergeleken met de dagelijkse aanvallen was de operatie een eitje. Heb eigenlijk geen pijn gehad, moest wel een nachtje blijven maar de volgende dag om 9.00 lag ik alweer in m'n eigen bedje. Nog wel wat rustig aan gedaan thuis, maar naar 4 dagen is mijn man weer gewoon gaan werken en was ik weer alleen met de kids. Echt pijn heb ik gelukkig niet gehad, meer een ongemakkelijk gevoel in mijn buik.
Die van mij is er vorig jaar uit gegaan en ik was ook blij dat ie foetsie was hoor. Ook met een kijkoperatie zeg maar. Wel wat last van gehad, maar niet extreem veel. Het meest spannend was het weer gaan eten. Maar ook dat is me enorm meegevallen. Sommige dingen kan ik wat minder goed hebben, kom ik altijd te laat achter natuurlijk, maar een galaanval heb ik gelukkig niet meer gehad. Wat een hel. Sterkte!
Ja. 2 maanden na de bevalling is mijn galblaas er uit gehaald. Aanvallen begonnen 3 weken na de bevalling en ben 2 keer opgenomen geweest. Ze konden me niet eerder operen omdat ik ook een alvleesklier ontsteking had. Operatie is me erg meegevallen op wat zenuwen na. Had daarna wel last van me schouder door het gas wat ze in je buik spuiten En ook de wondjes deden zeer. Ik denk dat ik na 4 weken weer echt mezelf was En kon genieten van eten. Want daarvoor kon ik niks anders dan een cracker eten. Heel veel succes.
Alweer een aantal jaren geleden maar zoals ze hier ook schrijven de pijn is niks in vergelijking me een aanval. De kijkoperatie was goed gegaan, het eerste wat ik zei toen ik wakker werd was pijn maar na morfine ging het goed. Heb meer last gehad van de narcose dan van de operatie al liep ik de eerste dagen wel als een oude vrouw omdat er best wel spanning op de sneetjes stonden (diepe hechtingen). Al redelijk snel kon ik weer aan het werk. Volgens mij 2 weken rustig aan gedaan. Daarna geen aanval meer gehad en betreft eten moet ik er op letten dat ik geen gekookte eitjes kan eten, witte kool valt ook slecht. Al met al valt het reuze mee met weinig aanpassingen. Succes
En hoe zit het met tillen? Ik heb een zoon van een jaar, tuurlijk blijft mijn man eerst thuis, word op dinsdag geoperereerd en smaandags gaat hij weer aan het werk, dan wat!?> haha
tillen zou ik wel mee oppassen ze zeggen ongeveer 2 weken rustig aan doen. Ik heb alleen 4 weken lang de hond niet uitgelaten( duitse herder) omdat ik dat eng vond, omdat hij zo naar andere honden uitvalt. Toch 37 kilo wat er aan je riem/lichaam trekt
Mijn galblaas is er 4 weken geleden uitgehaald via laproscopie. Hier echter geen succes verhaal... Ernstige inwendige bloedingen en nog een week in het ziekenhuis gelegen. 2e operatie was noodzakelijk en toen werd het helaas een normale buikoperatie. 2 weken later weer opgenomen in het ziekenhuis omdat er een ontsteking zat. Nu dus nog steeds veel pijn en hopelijk een beetje herstellende. Het kwam hier omdat ik geen buikvet had, en de galblaas soort van uit de lever gepeld moest worden... Helaas dus niks leuks, maar ook ik hoor meestal dat het gewoon goed gaat, gelukkig!