Hallo dames/heren Even in het kort, na 5,5 maand pijn is gisteren met spoed mijn galblaas verwijderd. Nu moet ik weer kijken wat ik kan eten. Nu vroeg ik me af, wat kunnen jullie na de verwijdering niet meer eten? (Ik mag alles wel gewoon eten maar sommige mensen kunnen dingen bijv niet meer eten) Hoelang duurde het herstel? En wanneer heb je er nog 'last' van? Ik ben heel nieuwsgierig naar de ervaringen van jullie. Bij wie is de operatie goed gedaan en bij wie bijv niet? Alvast bedankt!
Je kan straks alles weer eten. Vette hap eet ik nooit, dus dat weet ik niet, maar het mag allemaal wel!
Operatie ging goed. Ik heb niks veranderd in mijn dieet hoor. Er werd ook helemaal niet gezegd dat dat moest. Na tien dagen was ik op het land aan het spitten. De eerste paar dagen waren wel pijnlijk. Veel rechtop geslapen en losse kleding gedragen.
Dat het mag weet ik inderdaad, maar hoorde in het ziekenhuis dat iemand dus geen pittige dingen meer kan eten. Vandaar mijn vraag, kan ik er 'rekening' mee houden hahaha
Gewoon alles eten. Je merkt van zelf wat je beter kunt verdragen. Tomaat geeft hier nog wel eens last of pinda.s. Had bijna geen pijn na de operatie was wel veel moe. Deed snel weer alles moest wel had baby van 7/8maanden. Bij mij kwamen de aanvallen na de bevalling.
Ik heb het ook na de bevalling gekregen. En veeeel te lang mee door gelopen.. Ik mag en kan ons zoontje echt niet zelf verzorgen dus zit nu bij mijn ouders. Pijn valt nu nog mee, de pijn van de galblaas was 100x erger. Ik hoop dat ik snel weer alles kan. Wordt nu al gek😁
hier ook alles goed gegaan.. de eerste 2 dagen waren het ergst.. (maar wat je zegt.. een aanval is 10x erger) na die dagen ging het steeds beter en na een week was het voorbij.. ik kan nu alles weer eten, behalve eieren!..
Ik kan ook alles eten hoor. Een te grote vette hap ligt op de maag natuurlijk. Hoor veel dat mensen dan bepaalde koolsoorten niet meer kunnen verdragen. Daar heb ik geen last van. Wel speelt rauwe ui mij de laatste tijd wat op, maar dat kan ook door de zwangerschap komen, denk ik.
hier issie er ook uitgehaald na zware galsteenaanval nadat ik 55kg was afgevallen. Ze zeggen dat je dan grotere kans hebt om galstenen te ontwikkelen. Ik vond operatie heftig en had meerpijn dan verwacht. Heb ook drie dagen in tnzh gelegeb ipv 1 nachtje. Eerste week was drama met zitten en bukken. Van wond in mn navel had ik t meest last. Maar na die ene week ging t snel elke dag beter en twee weken na operatie zat ik in t vliegtuig naar Egypte en kon ik alles weer. Ze raden aan de eerste week op te passen met te vet eten. Maar daar heb je ook weinig trek in als je je ellendig voelt. Maar ik kon al snel en kan nog steeds alles eten. Succes n Beterschap, hopelijk ben je snel hersteld!
ben ik de enige trouwens die zich soms irriteert aan het litteken? Die in mn navel zie je ntl niet en kleintje aan de zijkant ook niet maar heb n flinke streep van 3cm in t midden iets onder mn borsten wat toch erg opvalt n dik n glanzend roze streep is ondanks smeren.
Bij mij is de operatie ook goed gegaan en ben geleidelijk aan wat meer dingen gaan uitproberen. Het is nu ongeveer een jaar geleden en kan alles eten. Nergens last van gehad!
Ik ben hem ook al een aantal jaren kwijt, maar kan gewoon alles eten. Heel soms heb ik nog een soort van aanval, mogelijk zijn dat kleine steentjes uit de lever, maar dat is niet vergelijkbaar met de pijn van een galsteenaanval. Wat beteeft het litteken: alleen die bij m'n navel vind ik niet mooi, ik had een 'leuke' navel en na de hechting zit er aan 1 kant een hobbel in, maar kan me er verder niet druk om maken.
Hier is de operatie niet goed gegaan in eerste instantie , dus heb eerst 7 dagen in het ziekenhuis gelegen (2e keer geopereerd), toen 3 dagen thuis en toen weer 5 dagen. In totaal bijna 3 maanden uit de roulatie geweest. Gelukkig nu nergens meer last van en ik kan alles eten en drinken gelukkig.
Mijn littekens zijn ook echt niet mooi, helaas heb ik behalve die kijkoperatie, toch ook nog een spoedoperatie gehad waardoor er nog een snee van 25 cm en een litteken van de drain bij zijn gekomen. die bij mijn navel zie je goed en boven in net onder mijn borsten vind ik ook heel lelijk haha. Maar goed het zal wel wennen ooit.
Mijn littekens zijn ook niet mooi, nee. Zeker het litteken midden op mijn buik, zo'n 15 cm boven mijn navel, die is lelijk geworden. Hij maakt een plooitje op mijn buik en heeft een opvallend witte kleur. Hij jeukt ook nog steeds wanneer het warm is, terwijl de operatie voor mij al dik 5 jaar geleden was.
Ik had een chronische ontsteking aan mn galblaas. Na honderden aanvallen en tientallen diclofinac? Zetpillen is mn galblaas 1 feb verwijderd. Ik kan alles weer eten en heb gelukkig ook nergens meer last van... na 3 dagen deed ik al weer!
Die littekens trekken nog wel weg; hier zie je er bijna niks meer van na 3,5 jaar. Ze hadden wel mijn navel gemolesteerd en dat deed ook veel pijn , maar gaat nu ook goed.
Ja de littekens zijn niet mooi natuurlijk. Maar dames....dat heeft er wel voor gezorgd dat we van de pijn en de aanvallen af zijn, dus ze horen bij ons!
Idd! De littekens maakt me geen reet uit! Na een weekend vol morfineshots, diclofenac en geen idee wat ze nog meer in mijn lichaam hebben gepompt. Ben ik heel blij dat het onding eruit is Hier is de operatie ook heftig gegaan. Het was 'maar' een kijkoperatie (dacht ik). Maar ik had erdoor gewoon dood kunnen zijn.. Heb waarschijnlijk een hartritmestoornis