Na 1 jaar afgekickt te zijn van de neusspray is het helaas zo ver. We zijn weer eens snot verhouden en mijn neus zit constant dicht. Nu weet ik dat je gewone neusspray met xylometazoline beter niet kan nemen als je zwanger bent. Nu mijn vraag welke wel? Zoutoplossing werkt totaal niet hier. Er is ook een nieuwe van hot coldrex mag die wel? Andere tips tegen verstopte neus?
Hier werkt stomen, luuf smeren, neusdouche gebruiken en ui naast het bed leggen. Hopelijk kun je gauw weer vrij ademen door je neus.
Hier hetzelfde probleem. Ik gebruik zelf wel met xylometazoline maar alleen een beetje als ik ga slapen. Die coldrex ben ik voor naar de winkel 'gerend' toen ik die reclame zag maar aan de zijkant van t doosje stond duidelijk niet te gebruiken bij zwangerschap.. dat was dus wel een teleurstelling.. zoutoplossing schijnt wel te helpen maar naar een paar dagen ps ofzo..
Heb je de Physiomer strongjet wel eens geprobeerd? Daar zit zoveel kracht achter dat t bij mij altijd helpt. Is een zoutoplossing.
Xylometazoline mag gewoon. Kijk maar op de site van het Lareb. Ik zou het kort gebruiken, maximaal 1 week, zo snel mogelijk overgaan op 1 neusgat en dan stoppen.
Hoihoi, ik weet helaas hoe het is om verkouden te zijn, heb zo een 2 jaar met een heftige verkoudheid gelopen (liep ook bij de kno arts) door die langdurige verkoudheid ook mijn reukvermogen kwijtgeraakt. afgelopen oktober/november ben ik begonnen met een neusdouche op aanraden van de KNO-arts. Ik moest beginnen met 3 keer per dag. Na ongeveer een maand was ik eindelijk van mijn verkoudheid af, mijn reukvermogen kwam zelfs weer terug. in de tussen tijd weer 2 keer verkouden geweest, wat binnen een week weer over is gegaan. zelf gebruik ik de NASO-free, maar er zijn meerdere soorten. Op het moment spoel ik nog 1 keer per dag, hopelijk kan ik daar ook mee stoppen binnenkort. ik wens je veel succes! hopelijk ben je er snel weer vanaf