Ik baal echt als een stekker, ik was nog te ziek om snel te opereren, de galblaas moet eerst in zwelling afnemen (anders meer risico tijdens operatie!) dus mocht pas vanaf 1 juni ingepland worden, toen zeiden ze 19 juni!! omdat de arts ook nog op vakantie ging tussendoor. We zouden daar ergens vakantie gaan dus dat zou compleet niet uitkomen en erna inplannen en het (grote) risico lopen op problemen ermee in het buitenland zie ik ook niet zitten dus toen is mijn zusje daar even boos geworden en heeft "geregeld" dat ik 29 mei mag (de arts is ook gebeld voor toestemming omdat het zeker wel 3 dagen eerder was als ze zei *zucht* maar goed geregeld dus MAAR dat betekend nog 4 weken lang zo verder ,waarvan ze verwacht dat ik me minimaal nog 2 weken zo zal voelen (kost veel energie om je galblaas te laten krimpen weer en de medicijnen in te laten werken (of zoiets) en ze dacht ook niet dat een kijk operatie ging lukken vanwege deze ontsteking dus moest er vanuit gaan dat het een normale operatie ging worden en dat geeft langer herstel (zoiezo langer in het ziekenhuis ook blijven ipv 1/2 dagen minimaal 3/5 dagen en een litteken van 15/20 groot over heel mn buik, maar dat boeit me al geeneens meer) Dus we gaan nog wat meer wachten, zo als de kids op bed liggen maar even lekker potje janken, ik wil potverdikkie gewoon RUST... PS de vraag of we dan nog op vakantie KUNNEN blijft open en ligt aan genezing, complicaties e.d. als er ook maar een complicatie is word het al lastig, het is 3 weken genezen ongeveer dus zit op het randje.. (ga maar vast voor koffers zorgen met wieltjes eronder die ik niet hoef te tillen want dan mag ik dan 6 weken zoiezo niet)
Nou ja zeg! Ik had ook een ontstoken galblaas, kreeg meteen een korte week ab en ik moet het nakijken, maar lag binnen twee weken op de ok. Hier wel kijkoperatie, maar is niet helemaal goed gegaan (zal het je besparen), maar omdat ik 9 maanden daarvoor een ks had gehad, wilden ze me een gewone operatie besparen. Op de gewone manier is het echt een heel zware ingreep! Vanwege complicaties heb ik minimaal 5 weken erge pijn gehad. En dan te bedenken dat ik nog zeker 5x per dag voedde ...
Ik had ook een ontsteking maar tijdens de opname nog niet maar pas tussen de week van de operatie en opname maar ze kwamen er pas achter toen ik op de ik lag
Mijn nicht (we zijn als zussen) heeft ook een ontstoken galblaas gehad, ze onderkenden bij haar ook niet dat het de galblaas was. Ze dachten eerst aan haar hart, we schrokken ons rot natuurlijk. Maar dat was het niet, toen dachten ze aan maagzuur en heeft ze een ph meting gehad en medicatie, maar dat was het ook niet. Uiteindelijk kwamen ze dus toch uit op haar galblaas, maar doordat die inmiddels zo ontstoken was moest ze 3 weken op een streng dieet (ze leefde op fruit en rijstwafels zo ongeveer) en daarna de operatie. Daarna was ze er meteen vanaf. (Helaas hebben ze toen een fout gemaakt waardoor ze een jaar later weer onder het mes moest, waarbij ze een hele grote fout hebben gemaakt (met als resultaat ontstoken alvleesklier en doorboorde galweg) waardoor we haar bijna kwijt waren geweest....) Met haar dieet voor de operatie had mijn nicht trouwens geen aanvallen meer, ik hoop dat jij ook minder last gaan krijgen. En dat het herstel goed gaat. Bij mijn nicht is de galblaas trouwens via een kijkoperatie verwijderd. Je zit trouwens niet toevallig bij het ziekenhuis in Hoofddorp? Zo ja, zou ik je adviseren om naar het AMC over te stappen