We willen ons geld!!

Discussie in 'De lounge' gestart door OliveTree, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    #1 OliveTree, 19 jun 2017
    Laatst bewerkt: 19 jun 2017
    Hallo

Mijn man heeft 6 weken geleden een aanrijding gehad op de snelweg met een vrachtwagen. Allebei ongedeerd, maar de linkerkant van zijn auto is naar de maan. Schade is door de expert vastgesteld op ongeveer €5000, wat we binnen 3 weken konden verwachten op onze bankrekening.

Nog niks ontvangen. De verzekeraar van de vrachtwagenchauffeur vertelt ons dat ze op de achterkant van de schadeformulier wachten. Dus de chauffeur heeft dit nog steeds niet opgestuurd. Ze zouden er vorige week achteraan gaan. Vandaag weer gebeld en wat we te horen krijgen is: we kunnen niks doen, we gaan wachten.
    Mijn man zegt: wat als hij het een jaar later nog niet heeft opgestuurd?? Antwoord: ja ja we kunnen niks.

Wat moeten we hier nu mee?? Auto staat nog steeds bij de garage, we hebben het geld niet om het even te fixen. Ze doen niks met onze mailtjes en telefoontjes.

Iemand tips?? We hebben gedreigd met juridische stappen, maar ook niks. Kunnen ze ons echt zo lang laten wachten? Wat nou als de tegenpartij inderdaad de achterkant weigert te sturen?

Edit: hij heeft een vakje voor mijn man ingevuld, namelijk dat mijn man hem van rechts inhaalde, terwijl dit niet zo was. Mijn man heeft dit pas thuis, dus na de ondertekening gezien. Lekker slim!! Hij heeft de chauffeur een appje gestuurd waarin hij hem heeft gezegd dat dat helemaal niet zo was en waarom hij dat voor hem heeft ingevuld. Reactie was dat dat niet uitmaakte en dat hij sowieso schuldig was (heeft mijn man niet gezien, dode hoek). Kunnen we hiermee gezeik krijgen?

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    je vult toch samen 1 formulier in? toch? dan hebben jullie toch ook de achterkant?

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Werkte de vrachtwagenchauffeur voor een bedrijf? Misschien dat bedrijf bellen?

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.174
    113
    Waarom neem je niet even contact op met het juridisch loket?

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ja, dat dacht ik ook. Ik maak tegenwoordig ook meteen foto's van alles, formulieren, schade, nummerbord enz.

6. OliveTree

OliveTree Actief lid

29 apr 2016
    317
    33
    28
    Achterkant wordt thuis ingevuld. Dus we hebben alleen de voorkant.

En ja hij werkt voor het bedrijf van zijn vader.. ik ben van plan om ze een aangetekende brief te sturen met het verzoek om de papieren op te sturen. En hopen dat dat werkt. Dit gaat echt nergens over!

7. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik heb een keer hetzelfde gehad. Degene die mij aan reed tijdens het invoegen op de snelweg (niet gekeken), heeft de papieren gewoonweg niet opgestuurd....

Mobiel werd niet opgenomen en ook op e-mails, brieven en telefoontjes van de verzekeringsmaatschappij werd niet gereageerd. Een keer heeft de verzekering van de tegenpartij haar telefonisch toch te pakken gekregen en toen gaf ze aan dat ze de papieren was vergeten op te sturen en dat ze het alsnog zou doen.... Niet dus.

Na een 3 of 4 maanden heeft mijn verzekering de kosten gedekt, beiden verzekerings maatschappijen zouden het verder onderling oplossen.

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Als je man rechts van de vrachtwagen reed . Hoe wil de tegenpartij dan bewijzen dat hij aan het in halen was.

De vrachtwagen geeft zijn knipperlicht aan gegooid en je man dus niet gezien. Hoe kan hij dan zeggen dat hij inhaalde terwijl hij hem helemaal niet zag.

Dat het formulier fout is ingevuld moet niet het grootste probleem zijn. Zeker als je de appjes bewaard.
    .
    En je man moet volgende keer beter lezen voor dat hij tekent. Dat zal hij nu ook wel snappen.

Was de vrachtwagen onderdeel van een bedrijf of was de chauffeur zzp'er?

Je gaat meestal niet als hobby vrachtwagen als vervoer gebruiken.

Je je nu steeds contact met je eigen verzekeraar of van de andere partij

Ik kan me voorstellen dat je woest bent

Ongeluk kan gebeuren. Heb zelf een keer een aanrijding veroorzaakt en heb me nog lang schuldig gevoel door het lichamelijk letsel.

Heb je rechtsbijstand? Zou dan zeker stappen ondernemen.

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hoe ben je verzekerd?
    Ik heb in januari iets soortgelijks meegemaakt, uiteindelijk na 3 maanden mn geld gekregen maar zelfs toen had dr tegenpartij nog niets opgestuurd.
    Schade uitkeren duurt doorgaans toch wel een tijdje, als tegenpartij dan tegen werkt duurt het helemaal lang.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik heb het vorig jaar gehad. De schuldige stuurde zijn papieren ook maar niet op terwijl ik zelf de volgende dag al bij mijn tussenpersoon zat. Ik nog speciaal voor naar huis gereden want we waren net aan de vakantie begonnen. Na een paar weken vond ik het ook wel erg lang duren dus mijn tussenpersoon gebeld en die is er echt bovenop gaan zitten. Toen stond het bedrag na 2 weken eindelijk op mijn rekening. Al met al heeft het ruim 2.5 maand geduurd. De tegenpartij heeft toen van zijn verzekering een boze vroeg gekregen dat hij toch echt eens de papieren op moest sturen. Er zullen voor hem vast consequenties aan gezeten hebben want toen kon hij het plotseling heel snel regelen

11. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Je eigen verzekering bellen? Die kunnen dan dit onderling uitvechten met de tegenpartij.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou je eigen verzekering bellen. Bij mij werd het direct gemaakt en zijn zij in gesprek gegaan met de andere verzekering die niet mee wilde werken.

Ik hoop alleen dat je überhaupt wel geld krijgt. Rechts inhalen is niet toegestaan. Hij heeft het wel niet gedaan maar jouw man heeft er wel voor getekend. Ben dus bang dat dit een lastig verhaa gaat worden.

13. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Als je zelf WA volledig casco verzeker bent dan kun je de schade gewoon door je eigen verzekeraar laten betalen en zij zullen het wel bij de verzekeraar van die vrachtwagenchauffeur verhalen. Als je zelf alleen WA of WA Beperkt Casco verzekerd bent dan zul je helaas zelf de schade moeten verhalen en er achteraan zitten. Tenzij je een rechtsbijstandverzekering hebt met module 'verkeer' dan kan je ook je rechtsbijstandverzekering inschakelen zodat zij de schade verhalen. Als je dat hebt dan zou ik dat sowieso nu inschakelen en anders zit er niks anders op dan toch zelf erachteraan blijven gaan.

14. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Dus kan dus alleen als je WA Volledig Casco verzekerd bent, oftewel All Risk.

15. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Dat is niet waar.
    Je kunt ze altijd bellen voor informatie en ze kunnen ook contact opnemen met de tegenpartij.

Zusterke vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina