Ik ben een beetje aan het twijvelen, ik heb van mezelf donkerblond haar, dat bij een goede zonnige zomer, door de zon heel wat blonde plukken krijgt (uit zichzelf door het oplichten vd zon laat maar zeggen) Nu heb ik in januari ofzo, lowlights in mijn haar laten zetten, omdat na de zomermaanden mijn haar dan wat donkerder uitgroeit. Ik had op een gegeven moment nog allemaal lichte plukken onderin mijn haar van vorig jaar zomer. Dus met wat lowlights er in leek mijn haar gewoon weer meer mijn eigen donkerblonde kleur. Nu wil ik toch eigenlijk graag weer wat lichte plukjes in mijn haar. Geen dikke strengen, maar natuurlijk, zodat het goed tussen je eigen haar door valt. Nu vraag ik mij af, is dat zelf te doen, en zo ja wat is dan een goed produkt. Loop je niet het risico dat je haar rood of oranje wordt?? (ik heb echt geen idee) De laatste keer dat ik lowlights liet zetten was ik inclusief knippen meer dan 100 euro kwijt. Dat vind ik echt niet normaal!! Het is volgens mij afhankelijk van het aantal folies dat je er in laat zetten. Maar zijn hier dames met zelfdoe ervaring. (eventueel kan mijn man helpen voor mijn achterkant, mijn haar is halflang dus dat lijkt me wel makkelijk, en dat vertrouw ik hem wel toe, hij is erg handig) Of zeggen jullie, echt niet aan beginnen!!
Hoi! Ik zet zelf nja me vriend eigenlijk blondje plukjes maar met een kapje op zeg maar. Het is de oude methode van vroeger nog haha. maar het werkt super en je krijgt mooie dunne plukjes. Hier 2 plaatjes van de pakjes. Bekijk bijlage 267073 Bekijk bijlage 267074 Niet heel duur, in de super markt geloof ik 10 of 11 euro en kruidvat of etos 12 euro geloof ik. Oh en btw ik had donker bruin geverfd haar, en het werd niet oranje/geel of groen.
Hier ook wel eens gedaan met gewone verf en dan een goede blonde kleur genomen. Een kam aanschaffen en dan er zelf inzetten of laten inzetten door partner of vriendin. Let op als je het met een kam gaat doen dat het begin geen klodder is dan heb je wel eens dat dat zichtbaar is!
Het lijkt me wel eens fijn als ik dat zelf zou kunnen doen maar ik begin er niet aan. Ik denk dat je het zelf het beste kan doen met een badmuts op hoor en daar plukken doorheen halen want met folie is best lastig hoor door met die puntkam daar goede plukjes voor te pakken en dan te verven. Ga morgen dus ook naar de kapper om weer door mijn hele haar highlights te zetten (ga van donkerbruin weer terug naar blond ) Maar die plukken door mijn hele haar kost me 35 euro dus dat is leuk betaalbaar.
Ik ben zelf kapster (geweest) dus ik kan je er wel iets over zeggen; Nadeel van zelf je haar oplichten is dat je niet goed kunt kijken wat er gebeurd. Donkere gedeeltes worden lichter, maar de lichtere gedeeltes ook, dus een mooi geheel is lastig zelf te maken. Ook moet je uitkijken bij je hoofdhuid, omdat het hier warmer is licht alles sneller op. Wanneer je het met een mutsje doet kan het zijn dat er wat blondering lekt tussen de gaatjes, als die wat aan de grote kant zijn. In dat geval krijg je een blonde vlek op je hoofd. Wat rood of oranje betreft, dat ligt aan de ondergrond van je kleuring. Meestal heeft het wanneer het oranje kleurt net niet lang genoeg gezeten. Maar let op; zit het te lang dan kan het groen worden! Ik zou vooral highlights aan de kapper overlaten. Het kan wel, maar er zijn ook veel risico's. wel denk ik dat je een hele dure kapper getroffen hebt de vorige keer, is er geen thuiskapper in je buurt, of een goedkopere kapsalon? Succes!
Mee eens. Niet zomaar zelf proberen, kan zoveel mis gaan. Hier doen ze iets van 60 folies voor 40 bij een goede kapper Ik zou dus een andere goedkopere kapper zoeken als ik jou was
Bij ons kost high lights door je hele haar 36 euro, dus daar ga ik niet zelf voor klooien Ik zou gewoon wat kappers bellen en vragen wat het kost.
Ik deed altijd met een kam strengetjes trekken Ik pakte blondeerpoeder omdat je dat kunt laten zitten tot je de kleur okee vind Als je ondergrond donkerblond is word het niet oranje, alleen als de lowlights in bruin of roodtint zijn gedaan
Langer haar met een mutsje mochten wij echt niet doen. Als je achter dan een pluk eruittrekt trek je ook een stuk haar mee van boven. Waardoor je dus ook plukken krijgt die dan maar half geblondeerd zijn, dat lijkt dus echt niet mooi. Je kan ook eventueel kijken of er een school bij je in de buurt zit die de opleiding aanbied, vaak hebben scholen een kapsalon waar je voor een prikkie behandelt wordt. Er is goeie toezicht door de leraren dus er wordt niet zomaar wat aangekloot.
Ik heb halflang haar en ik maak regelmatig zelf highlights. Bij een kappersgroothandel haalt mijn moeder altijd van dat blondeerspul wat je thuis zelf moet mengen, en dan zo'n mutsje waar je met een zo'n haaknaald kleine plukjes uittrekt. Gaat echt prima, ik doe het al jaren en het is nog nooit misgegaan. En veel goedkoper dan bij de kapper!
Ik heb het een keer zelf gedaan. Met 1 of ander kammetje geloof ik. Resultaat: veeeeeeeeeeel te blond. Vooral voor en aan de zijkanten. Na de eerste keer wassen dacht ik dat de boel er niet goed uitgespoeld was. Maar tot mijn grote schrik was het gewoon mijn haarkleur! Zag er niet uit en had s avonds ook nog een trouwerij. De volgende dag kon de kapper de boel herstellen. Ik doe het nooit weer!
Ik ga altijd naar de kappersschool en ben dan 15 euro kwijt voor wassen,knippen,blonde plukjes door heel mijn haar (En dat is heel dik) Super goede resultaat... Ik heb het 1 keer bij de kapper gedaan en toen was ik in totaal 70 euro kwijt (hun rekenden per folie)
Bedankt voor de reacties, en ik ben er uit, ik ga niet zelf aan het uitproberen. Toch maar naar de kapper, en ik ga inderdaad even informeren wat het bij een andere goede kapper kost
Ja da's ook nog zoiets, als je het met blondering doet moet je het afzuren, anders werkt het door en wordt het zelfs na het uitwassen nog blonder.