Vorige week een vroege echo gehad omdat ik een week daarvoor bloedverlies heb gehad. Vorige week was er op de echo een mooi (beginnend) kloppend hartje te zien van zo'n 6 weken, liep prima op termijn, de verloskundige was tevreden. Gisteren echter zagen ze bij de echo (wel een ander apparaat) helemaal niets, in eerste instantie kwam de baarmoeder niet goed in beeld, daarna met wat moeite wel maar ze zag alleen maar een gegroeide baarmoeder en verder niets. Het was dezelfde verloskundige als die week ervoor en ze had contact opgenomen met het ziekenhuis en daar kon ik vandaag terecht. Er werd gekeken (weer inwendig), en hier werd er als eerste al geconstateerd dat mijn baarmoeder niet (zoals de vorige twee echo's) naar achter gekanteld was maar meer naar de zijkant lag. Prima.. Ze keek en zij kon wel meer zien, maar.. het vruchtzakje had alleen maar vocht zei ze. Ze snapt het zelf ook niet, en wij ook niet. Eerst een kloppend hartje en nu.. niets?? Ze gaan checken of het toch niet buiten de baarmoeder ligt, er is ook bloedgeprikt, ik moet nu afwachten. Het voelt zo raar, eerst een positieve test, toen wat bloedverlies, een week later een echo met echt al een boontje en een knipperend hartje (wat er echt goed uit zag) en ineens... niets in het zakje... Ook geen bloedverlies meer gehad op die ene bloeding 2 weken geleden na, waarvan ze dachten dat het toch een innesteling was. En ook meer zwangerschapsklachten gekregen. Hoe kan dit??
He Jip, Wat vervelend zeg en ook al die onzekerheid is heel naar. Ik heb ook wat bloedverlies gehad en daarna een goede echo. Daarna weer bloedverlies en toen ook bang voor BBZ. Uiteindelijk zat het bij mij wel goed. Maar ik begrijp niet hoe ze daarna ineens niets meer zien? Hoe lang moet je wachten? HCG kan doorstijgen heb ik begrepen en daar komen dan ook je klachten vandaan waardoor je je zwanger kan blijven voelen. Maar als je geen verlies hebt gehad moet het toch ergens zitten? Zal voor je duimen hoor. Hoop dat ze snel actie ondernemen want wachten is echt balen.
Ik heb werkelijk geen idee hoe dit kan, maar wil je wel even sterkte wensen. Hopelijk hebben jullie snel meer (positieve) duidelijkheid!
Dankjewel Morgen word ik gebeld met de uitslagen van het bloedprikken. Wat ze dan verder wil doen weet ik niet, daar heeft ze het niet over gehad. Ik snap gewoon niet hoe je van een boontje met kloppend hartje in een korte tijd niets meer hebt dan een vruchtzakje met alleen vocht erin. Er zou dan toch ergens nog iets van (een gedeelte ) van het embryo te vinden moeten zijn..??
Dankjewel ik heb nog een tijdje zitten surfen en ik kwam op Engelse website wel wat meer informatie tegen waar ook de conclusie uitkwam dat het allemaal heel tegenstrijdig klinkt.
Dit is inderdaad erg vreemd zeg. Een verloskundige ziet meestal wel goed hoe of wat (dus denk de eerste echo ook in je baarmoeder moet zijn geweest). Spannend voor je zeg. Zit er bij je in de buurt geen pretecho bureau? Ik ging daar voor de geslachtsbepaling en die apparatuur is echt super goed! Echt een verschil met zowel de vk als bij de gyni in t ziekenhuis. Anders vraag je even of je daar terecht kunt. Verder wil ik je in ieder geval veel sterkte wensen in deze onzekere tijd!
Wat vervelend zeg! Heb je beide keren meegekeken? Hopelijk kunnen ze een verklaring geven. Weet je al meer?
Hey het forum doet het weer! Inmiddels onder de behandeling bij de gynaecoloog, dus het word uitgezocht. We wachten even af..