Hallo! Vraagje.. Zijn er dames die bij de 1e een keizersnede hebben gehad, en deze bij een 2e het litteken erg pijnlijk vonden? Ik heb steeds op een bepaalde plek in mijn litteken een zeurende pijn en het is behoorlijk vervelend... Gaat dit over? Herkenbaar? Groetjes, pien ☺
Ik had zelf geen last van mijn litteken gehad. Mijn eerste zwangerschap had ik een ks en bij mijn 2e ook. Maar ik heb wel jeuk gehad maar nooit pijn. Dit zou ik wel aangeven bij je verloskundige of gyn. Wees duidelijk dat je je zorgen maakt.
Ik heb tot nu toe absoluut geen pijn gevoeld bij het litteken. Jeuk wel, maar dat heb ik ook op andere plekken. Succes!
Ik heb helaas een verhoogde kans op scheuren van m'n litteken, daarom moet ik ook bij het minste beetje pijn aan het litteken gelijk bellen. Gelukkig nog geen pijn gehad. Ik zou het wel even overleggen met je gyn of vk.
Bij mij 'trekt' het litteken wel een beetje en jeukt inderdaad af en toe.. Verder niet echt pijn... Ik zou ook je gyn of vk even vragen...
In het begin van de zwangerschap had ik een wat trekkerig gevoel en jeukte het ook heeft paar weken geduurd daarna geen last meer van gehad
Hmm.. Dat klinkt dus toch wel gek. Had gehoopt dat dus meerdere dames dit hadden 😅 Mijn dochter lag in stuit, dus een geplande. Daarbij hebben ze volgens mij, zover ik nog heb onthouden, een spier aan de kant moeten trekken of gesneden... Ik weet het niet zo goed. Het is niet elke dag, maar vooral na vermoeiende dagen pijnlijk. Bedankt in ieder geval! Ga er even voor bellen morgen.
Hier ben ik dus ook bang voor mocht ik zwanger raken. Heb nu al als ik een dag veel/zwaar heb getild de volgende dag veel pijn. Die harde plek is ook erg herkenbaar en ben nu niet zwanger. Ik heb ook een geplande ks gehad waarbij buikspieren zijn doorgesneden.
De tweede keer geen last, nu (de derde keer) eigenlijk wel. Het is op zich ook niet zo gek, aangezien er littekenweefsel zit wat ook gewoon mee moet rekken. Iets wat je best kan voelen. Het ligt er denk ik gewoon maar net aan hoe soepel je litteken is. Als er dik, stug littekenweefsel zit dan zal dit vanzelfsprekend pijnlijker zijn. Ik heb/ had het trouwens veelal rechts. Precies waar de hechtingen wat zijn aangetrokken de laatste keer. Hier zit ook nog altijd een klein 'deukje'. Ook een leuke bijkomstigheid. Ik houd al sinds het begin van de zwangerschap vocht vast op mijn venusheuvel. Vooral na drukke dagen en als mijn bekken opspelen.
Ligt denk ik idd aan het litteken. Ikzelf helemaal nog geen last gehad van mn litteken, ik had er wel schrik voor. Heb ook wat schrik voor het opnieuw opensnijden, dat het dan een dikker litteken zal worden ofzo... Als je je zorgen maakt zoieso eens zeggen tegen gynaecoloog als je gaat of eens bellen dan ben je mss geruster
Bij een keizersnee worden de buikspieren niet doorgesneden. Wel wordt het bindweefsel boven de buikspieren doorgesneden en daarna worden de buikspieren opzij geschoven.