Ben je verzekerd als je zelf of je kind per ongeluk wat stukmaakt

Discussie in 'De lounge' gestart door Stefanie78, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik vroeg het me af, ik heb nog nooit wat gedeclareerd maar ik heb laatst tijdens een dagje weg ons fototoestel laten vallen en nu kan de lens niet meer in of uit.

ben je daar voor verzekerd? We hebben een doorlopende resiverzekering maar die heeft een hoog eigen risico, nu zei iemand van je inboedel? Maar ben je verzekerd als je zelf per ongeluk wat stuk maakt? En als dl wat stukmaakt ben je daar voor verzekerd. Mij stond me bij dat alles wat de kids slopen risico van het vak is. tenminste mijn moeder zei vroeger altijd tegen mij dat als ik mijn brilletje stuk maakte ik geen nieuwe kreeg want dat werd niet vergoed :)

2. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.126
    2.961
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je even de voorwaarden van je eigen verzekering moet nalezen, bij ons is het namelijk wel opgenomen in de verzekering.

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ligt aan de verzekering die je zelf hebt afgesloten of het schade door eigen schuld dekt

4. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Wij zijn wel verzekerd als we zelf wat stukmaken of onze kinderen wat kapot maken. Maar daar hebben we speciaal een uitgebreide dekking voor afgesloten.
    Ben zooooo blij dat we dat hebben gedaan.
    Voorheen nog nooit aanspraak moeten maken en nu al 2x. En we hebben hem nog geen jaar.
    Totaal bedrag wat we nu zorgen morren uit betaald hebben gekregen loopt ongeveer naar de 800 euro. (waterschade vloer en frituurpan over de was laten vallen) Dus hier kan die verzekering zeker wel uit.

5. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Volgens mij ben je verplicht een WA (wettelijke aansprakelijkheids) verzekering te hebben. En die dekt dat soort schades, afhankelijk van je polisvoorwaarden.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Dat is lijkt mij ook je WA verzekering die dat moet dekken

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ligt helemaal aan je verzekering. Bij ons wordt het niet vergoedt maar bij onze buren wel, hebben een keer een nieuwe tv gehad omdat dochter iets van speelgoed er tegenaan had gegooid. Wij zijn overigens wel verzekerd als wij of onze kinderen wat bij een ander kapot maken.

Er zijn een hoop verzekeringen die nu ook adverteren met je spullen verzekerd ook onderweg maar dara moet je een aparte verzekering voor hebben maar dat zijn aparte verzekeringen.

Als je een doorlopende reisverzekering hebt dan zul je het daar op kunnen declareren. Je eigen risico gaat er wel vanaf maar dat is altijd nog minder dan een hele nieuwe kopen en zelf betalen toch? Of was je niet van plan een nieuwe aan te schaffen?

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Een standaard WA verzekerig dekt vaak alleen schade die je bij anderen in huis hebt veroorzaakt. Dus niet bij jezelf of onderweg.

9. Bri

Bri Niet meer actief

De verplichte WA geldt voor autobezitters t.a.v. schade die zij met hun auto aan anderen (of hun bezittingen) veroorzaken. Geldt volgens mij ook voor huisbezitters en schade die je daarmee aan anderen veroorzaakt (denk aan afwaaiende dakpannen e.d.).
    Voor overige schades kun je een WA afsluiten maar dat is niet verplicht.
    En veel WA-verzekeringen dekken geen schade die jij of je kind aan je eigen bezittingen toebrengt. Je zult het dus echt in de polisvoorwaarden van je eigen WA-verzekering moeten checken of dit nu wel of niet gedekt wordt. Ik schat de kans vrij groot in van niet.

10. Naomi86

Naomi86 Bekend lid

28 nov 2011
    805
    0
    16
    fulltime mama en huisvrouw
    gemeente Buren

niet iedereen kan een WA verzekering afsluiten he?! wij konden geen verzekering krijgen omdat mijn vriend ooit een keer in aanraking is geweest met justitie ivm de opium wet. nergens wilde ze ons verzekeren. nu hebben we via kennisen van mijn vader ons toch kunnen verzekeren maar mijn vader moest wel garant staan voor mijn vriend dat hij niet opnieuw in aanraking met justitie zou komen.

ontopic: ik denk dat je gewoon je verzekering moet bellen en het na moet vragen. als je niet tot nooit wat declareerd willen ze het misschien wel verzekeren...

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja wij zijn verzekerd daarvoor doordat wij een schade door eigen schuld clousule (en een buiten de deurclausule) op de inboedel hebben gezet. een wa doet hier niets aan.

12. als je voor buiten de deur verzekerd bent wel
    anders niet ben ik bang.

13. evi83

evi83 Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij geld je reisverzekering alleen als er een nacht aan vastzit (en dat moet je kunnen bewijzen). Aangezien je zegt dat je wel verzekerd bent zou ik zeggen dat je m in huis hebt laten vallen, dan maak je de meeste kans.

14. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ligt heel erg aan je verzekering. Je hebt verschillende verzekeringen die deze schade zullen dekken (reisverzekering, buiten de deur verzekering enz) maar daar zijn allemaal polisvoorwaarden aan verbonden. Zo ook aan je inboedel maar soms (bij ons is dit het geval) dekt je inboedel verzekering schade die door je kinderen (tot 3 jaar geloof ik) is aangebracht. Zo heeft onze zoon per ongeluk de stofzuiger van de trap af geduwd en daar kon hij niet tegen... Wij konden dit opgeven aan onze verzekering (interpolis)

Deel Deze Pagina