Ik vraag me af hoeveel tijd er bij anderen tussen de ontsluitingsweeen zat en hoe lang ze duurden. Bij mij begonnen ze om de 3 tot 5 minuten en duurden ongeveer een minuut. In 8 uur tijd zijn ze geleidelijk naar om de minuut gegaan. De laatste 8 uur kwamen ze om de halve minuut en duurden een ruime minuut.
Ze begonnen bij mij om 8 uur 's ochtends na het breken van de vliezen (in het ziekenhuis). Ze waren toen meteen om de twee minuten. Om 11 uur zat ik op zo'n zes cm. Rond één uur volledige ontsluiting en marin is om 14.08 geboren.
Ik heb echt geen idee...heb het nooit getimed. Ik weet alleen dat bij mij de weeen ongeveer rond een uurtje of 10 's morgens zijn begonnen en dat ik om half 6 's avonds mijn dochter had, dus ging allemaal redelijk snel voor een eerste keer....
De eerste krampen kwamen na het breken van de vliezen (00.07) dit kon ik echt nog geen weeen noemen. Pas in het ziekenhuis (3.00u) (ben bevallen met 35wk) voelde het enigzins als weeen. Omdat ze gelijk om de 3 min kwamen namen we het serieus. Tot 6 uur in de ochtend was het goed te houden, daarna werd het echt serieus. Om 7.15u 7 cm ontsluiting. Toen ging het echt hard. Om half 8 kreeg ik persweeen (kon niet volgens de verpleegster.....! Een kwartier terug was het pas 7 cm) Deze moest ik gewoon maar wegpuffen. Mijn man is op de gang degyn gaan zoeken omdat ik het niet meer kon houden en de zuster dat echt onzin vond. Toen de gyn binnenkwam gelijk gaan persen. 7.46u is Lynn geboren. In totaal dus zo'n 4.45u. Succes met je bevalling! Groetjes, Mayke
Om 5:45 vliezen gebroken, van 10-12 uur wat lichte weeen, wel om de 3-5 minuten ongeveer maar ik liep nog gewoon door het huis te keuvelen. Vanaf 12 uur serieuze weeen, rond 15 uur weeen om de halve minuut, persdrang en 5 cm ontsluiting. Om 17:30 mocht ik gaan persen. De vroege persdrang kwam omdat Eva een sterrenkijkertje was.
Bij mij begonnen de weeen om de 4 minuten, en zo bleef het eigenlijk de rest van de bevalling... Ze bleven ook even lang duren (kleine minuut), het enige wat veranderde is de pijnlijkheid.
ik begon met weeen om de 5 minuten, om half 3 snachts en om half 9 smorgens had ik weeen om de 2 minuten. Alleen toen pas 1 a 2 cm ontsluiting. Smiddags om half 4 heb ik een ruggenprik gehad -met 4 cm- een uur later zat ik op 8 cm en Fae is geboren om 20.40 s avonds. Hier schoot het dus niet zo op.
Daan was er met 3,5 uur Rosanne heeft er maanden over gedaan ivm gebroken vliezen maar toen het echt het inleiden begon 2 dagen. toen het echt doorzette de weeen was ze er met een paar uurtjes
Bij mij was het niet normaal meer. Eerste wee om 00:10, toen een paar weeen om de 5 min. Na 20 minuten kwamen ze om de 2 min. Snel een ctg, maar toen werd besloten me naar de verloskamer te brengen om 01:00, Ik had al 9 cm ontsluiting toen ik daar kwam. Om 02:00 actief persen. Doordat ik zo werd overweldigd perste ik niet goed en duurde het nog 2 uur. Om 04:00 de 1e en om 04:06 de 2e. Tijd voor de ruggeprik was er niet..
Toen ik eenmaal doorhad dat het weeën waren kwamen ze meteen al om de 2-3 min. duurde toen ong. 45 sec. dat was om 1600, om 1900 had ik 1 cm, weeën duurden toen ong een min en nog altijd om de 2-3 min. tussendoor ontspande de bm zich niet goed. Om 2300 had ik zo;n 3-4 cm en hield ik het niet meer. Toen naar het zkh, om 1:00 zo;n 4 cm en kreeg ik een ruggenprik, om 800 volledige ontsluiting.. Die ruggenprik was écht het meest geweldige!
om 8.00 begonnen de lichte krampen om 15.00 kwamen ze om de 10 min. om 19.00 om de 5 min en toen nog maar 3 cm ontsluting. Rond 21.00 waren ze om de 2 min. Om 23.00 had ik 5 cm. In een 1/2 uur tijd met weeen om de minuut ben ik naar volledige ontsluiting gegaan. Vervolgens 2 uur lang non-stop persweeen gehad en om 01.41 is onze man geboren
Ik had last van hele lichte weeen die niet sterk genoeg waren om de ontsluiting op gang te brengen. Om 11.30 heeft de verloskundige de vliezen gebroken waarna de weeen eigenlijk helemaal afnamen en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Daar om 12.00 uur weeversterkers gekregen en om de minuut sterke weeen van een minuut lang. 14.21 kreeg ik persweeen en mocht ik persen had namelijk 10 cm ontsluiting. Om 14.31 is wendy dan geboren na drie keer persen.In totaal dus een kleine drie uurtjes voor een eerste.
Mijn eerste weeën voelden aan als een beetje menstruatiekramp. Was tegen die tijd al bijna vergeten hoe dat ook al weer voelde. Dat begon rond 9 uur 's ochtends. Om kwart over 10 wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. Ik heb nooit echt getimed, maar in mijn beleving ging het toen aan een stuk door. Drie kwartier later kwam de verloskundige en toen was ik ook al bijna zover. Het zakte tussendoor af en toe wel even wat af, maar de pijn was nooit echt weg. Toen ik volledige ontsluiting had kreeg ik langzamerhand persweeën en die voelden heel anders en waren tussendoor ook echt weg. Die voelde ik dan weer van heel ver aan komen rollen. Uiteindelijk is mijn zoontje om kwart over 12 geboren, dus 3 uur en 1 kwartier na de eerste weeën.