Galstenen, ervaring?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nathaliiej, 27 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Wou je even sterkte wensen!

Heb zelf niet tijdens maar 3 weken na de zwangerschap galstenen gekregen en herken precies je klachten en de pijn!
    Hopelijk ben je er snel vanaf.

Ik werd uiteindelijk na 2 maanden geopereerd. Daarna gelukkig nooit meer last gehad.

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb ook direct na de operatie toen ik wakker werd een aanval gehad beste hevig ook, daarna nooit meer last gehad.
    Alleen mijn lijf heeft lang gewenning nodig om zich aan te passen in het begin ging het goed en 4 maanden na de operatie kreeg ik heel erg buikpijn en diarree mijn lijf moest wennen aan de nieuwe situatie want het gal loopt mi constant door, dat is even wennen. Sinds afgelopen week kan ik zeggen dat het wat de diarree betreft beter gaat, nu gemiddeld 1x in de drie weken.

Heel veel beterschap meid, je hebt nu alles achter de rug.
    Enne.....ik vond die galsteen aanvallen 1000x erger dan de bevalling.

3. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    hoe gaat t nu met je Senta? Al een beetje opgeknapt van de operatie?

ik heb gisteravond wéér een extreme aanval gehad.. Dus weer ziekenhuis en 10 mg morfine deze keer.. Om half 2 vannacht mocht ik 'lekker' weer naar huis, ze kunnen toch niets anders doen dan de pijn verminderen voor me.. Helaas zitten er wel steeds minder dagen tussen de extreme aanvallen, nu nog maar anderhalf week.. En dan heb ik ook nog kortere en lichtere tussendoor.. Bah! Vannacht wel heerlijk geslapen dankzij de morfine.. M'n beste nacht in weken! Pijnvrij! Haha

4. senta

senta Niet meer actief

Hoi Lief dat je het vraagt, hier gaat het aardig, ik kan nog maar weinig eten en ook heb ik nog vrij veel last van toch een soort krampen van de galwegen het schijnt te maken te hebben met de galwegen die onder druk staan ofzo.
    In ieder geval gisteren ook weer even krom gelopen van de pijn maar vandaag veel beter.

Ik was vanmorgen op controle bij de gyn, ik ben 3 kilo afgevallen in een week, maar kan ook nog maar beperkt eten helaas, hopelijk wordt dit snel minder net als mijn medicijnen tegen de maagzuur dat is echt een drama. Ik moet s'nachts echt spugen van het zuur en of gal geen idee heel vies. Daar krijg ik nu wat voor dat kan ik zo gaan halen.

Wat vervelend dat jij zoveel last hebt nog steeds hopelijk knap jij nu ook snel op.

5. Nathaliiej

Nathaliiej Fanatiek lid

20 nov 2012
    1.206
    1
    0
    NULL
    Utrechtse Heuvelrug
    lukt het eten enzo alweer een beetje bij je? En voel je je al wat beter?

ik lig sinds gistermiddag weer in het ziekenhuis.. 5 minuten geleden m'n 3e morfinespuit gehad.. Helaas nog geen seconde pijnvrij geweest.. En op dit moment weer aan de ctg.. Lekker tijdstip he..

erg veel buik/rugkrampen.. En dan nog de galblaas die nog steeds rommelt.. Kheb deze nacht tot nu toe totaal een half uurtje a uurtje kunnen slapen denk ik.. Verder alleen maar wakker door de pijn.. Dus om half 5 dacht ik laat ik toch maar ns bellen..

6. senta

senta Niet meer actief

Ow wat balen. Volgens mij kan jij de baby er wel uit kijken nu sterkte.

Het eten gaat steeds beter wel maar hele kleine beetjes.
    Verder van de week toch nog flinke pijn gehad 1 keer verder niet meer conditie iscwel een flinke stap terug gegaan.

7. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Hallo meiden,

wat fijn om jullie verhalen allemaal te lezen, nou ja geen fijne verhalen natuurlijk maar wat een herkenning!!

Ik heb nu 2 enorme aanvallen achter de rug 2 x in het weekend, vorige week en afgelopen weekend weer.
    Maar ik dacht echt dat het niet goed met me ging!
    Mocht van de HAP niet komen omdat het daar heel druk was en ik kon eigenlijk ook helemaal niet in de auto, maar zat echt op de grens van 112 bellen of niet....
    Uiteindelijk toch niet gedaan en nu vandaag naar de huisarts geweest en die vermoed galstenen...
    Als ik jullie verhalen zo allemaal lees zou dat dus goed kunnen!
    Nu mag ik morgenochtend al gelijk voor een echo, hij was toch wel bezorgd, ook omdat ik zwanger ben.

Maar ben nu superbang, durf bijna niks te eten!:) Heb internet al afgezocht naar vetvrije dieeten en ga daar maar even mee aan de slag, hopelijk hebben we snel een uitslag van de echo!

Sorry voor het lange verhaal, moest het echt even kwijt....
    Voor jullie allemaal heel veel sterkte!!!!

8. senta

senta Niet meer actief

@mamahil dat herken ik wel dat je niets meer durft te eten of te drinken. Wel doen en eerlijk gezegd hier werd gezegd dat het hoed te opereren is tot eenweek of 23. Mocht het nodig zijn.

Ik heb helaas heel veel nieuwe onderzoeken gekregen ivm alle aanvallen. Zo pijnlijk. Ik ben zaterdag op zondagnacht opgenomen. Mijn koliekaanval ging niet meer weg en nog niet geheel. Maar vandaag ga ik een ercp onderzoek krijgeb en worden de stenen die in mijn galgang zitten ook weggehaald. Ze zijn er met de ok5 vergeten.
    Ik lig nu aan het vocht was uitgedroogd. Heb eennbuscopan pomp ennheb een morginepomp dit maakt het wat draaglijker. Hopelijk is het snel avond dan ben ikm er vanaf meiden loop er niet te lang mee door mijn lever doet haast niets meer. Als het goed is hersreld dat redelijk snel.

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Jeetje ik schrik van je berichtje meid.
    Wat vreselijk balen zeg, hopelijk ben je er na het ercp onderzoek dan wel echt vanaf!!! En kun je nog gaan genieten van je zwangerschap!
    Heel veel succes vandaag, laat je nog even wat weten.

10. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Wat een heftig verhaal Senta!
    Hopelijk ben je er nu echt vanaf!

Hier weer meer onzekerheid helaas... Afgelopen vrijdag weer een soort aanval gehad maar niet zo heftig als die andere en nu gaat de huisarts weer twijfelen of het wel galstenen zijn....

Op de echo was er namelijk niks te zien maar de radioloog die het onderzoek deed zei dat kleine steentjes vaak ook niet te zien zijn op een echo. Dus eigenlijk nog niks verder...:(

11. senta

senta Niet meer actief

@mamahil vraag om een mri echt het is nodig. Daar zien ze alles op. Nu kan het nog allemaal.

Ik ben vanavond thuis gekomen. Mijn alvleesklier was dus we ontstoken aan het raken. Ik moet hem nog een week lang spoelen door 4 liter water te drinken per dag. Mijn waarden zijn nu al aan het dalen geen koorts voel de baby goed. De ercp is mij meegevallen ik was redelijk van de wereld.

Nu aansterken hb is in enkele dagen 2.2 punt achteruit gegaan.

12. mamahil

mamahil Actief lid

24 jul 2013
    173
    1
    0
    Heel veel sterkte en beterschap!!

Ik krijg geen verwijzing van de huisarts, hij wil eerst wachten of er nog een aanval komt...

En volgens hem mag er geen mri gedaan worden in een zwangerschap.

13. senta

senta Niet meer actief

Een mri mag absoluut wel. Een ct liever niet. Echt waar zit er achteraan leverwaarden die gaan stijgen zijn levensgevaarlijk voor jou en alvleesklierontsteking kunnen ze niets doen voor je kindje alleen voor jou. Echt waar. Hier gelukkig een huisarts die devernst wel in zag. Daar ben ik nog steeds heel dankbaar voor.

Deel Deze Pagina