Zo hee, wat een herkenbare verhalen. Heel typisch zijn die symptomen. Ik loop er nu bijna een jaar mee, eindelijk ben ik serieus genomen. Waarschijnlijk binnenkort operatie. Ben nog nooit onder narcose geweest en vind het best eng. Nog meer ervaringsverhalen?
Ik ben vorige week aan mijn gal geopereerd. Galblaas en galstenen zijn verwijderd en het viel me ontzettend tegen. Wil niemand bang maken dus hou de rest voor mezelf.
Tammie, wat vervelend dat het zo tegen viel. Heb je een gewone operatie gehad of een laparoscopische?
Breek me bek er niet van open galblaas!! Begon na me zwangerschap 1x in de week pijn aanval of in het weekend of avond! Dus volgende dag niet naar de huisarts gaan omdat het toch weg was. tot 3 weken geleden kreeg ik echt een aanval waar ik flauw van viel door die vreselijke pijn arts alles is langs geweest. Volgende dag echo gemaakt en bloedgeprikt geen galstenen maar gruis?? Nou ja hij moest eruit. Donderdag had ik een gelijk afspraak bij de chirurg en die vertelde me dat ik geelzucht had volgens bloedwaarde en gezien me diaree klopte het niet. Wat bleek zat er een galsteen vast bij me alvleesklier en me darm dus ik was me zelf aan het vergiftigen! Want niks kon er uit. Volgende dag werd ik opgenomen en kreeg een ERCP met een buis in me mond om die steen te verwijderen nou prima. Drama heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen met 2 infuse en morfine en darmzonde mocht niks eten niks drinken want me alvleesklier was ontstoken geraakt voor die leuke buis. Die galsteen hebben ze moeten verwijderen om een sneetje te maken. 3 dagen later poepte ik bloed!!! Ging van waarden 7 naar 4.6 niet goed dus kreeg 2 zakken bloed. Nou dames tis allemaal erg snel gegaan maar als ik galstenen hoor krijg ik kippevel. Ben nu weekje thuis en gaat opzich wel weer maar over 4 weken wordt pas me galblaas verwijderd omdat alles nu rustig moet bij binnen nou ben als de dood!! Omdat ik ook wel eens verhalen lees dat die alvleesklier ook onstoken kan raken door de operatie Ik moet er niet aan denken ik wilde soms gewoon niet meer zoveel pijn ik had Sorry voor me lang verhaal
Bij vriendlief is gisteren zijn galblaas verwijderd. Al sinds half december aanvallen. Op de echo niets te zien dus begin februari MRI gehad en daar waren ze te zien. Om de 2 a 3 dagen had hij wel een aanval maar met medicijnen was de pijn na ongeveer 1 uur weer weg. Hij zou eigenlijk 24 maart geholpen worden. Afgelopen zondag op maandag weer een aanval alleen werkte de pijnstilling nu niet meer. En na ruim 3,5 uur naar ehbo gegaan. Daar morfine gekregen, maar nog geen reden om met spoed te gaan opereren. Afgelopen donderdag moesten we wel langs de poli. En vanaf maandag had hij elke nacht wel 1 of 2 aanvallen. Dus donderdag werd besloten dat het zo niet ver kon dus gisteren bij het operatie programma gezet. Operatie goed gegaan alleen nu bleek de boel ontstoken dus hij moet nog minimaal 3 dgn blijven aan de antibiotica. Maar bij hem maakte het niet uit wat hij at, er was geen peil op te trekken wanneer een aanval kwam.
Ik heb ze ook gehad, huisarts wilde me niet eens doorverwijzen in de 1e instantie :S Maar toen ik weer eens een aanval kreeg,was ze met vakantie en heb ik de vervanger gebeld,en die vond het wel nodig dat er even naar gekeken werd in het zkh. En zo is het balletje gaan rollen,afspraak met de chirurg,en een echo,op de echo zagen ze het meteen. Toch wilde de chirurg nog voor de zekerheid een maag-darm-onderzoek doen(slang in je strot),om er zeker van te zijn dat er niks mis was met mijn maag en/of darmen. Dat viel even tegen zeg dat onderzoek! Maar de oorzaak lag dus echt bij mijn galblaas, en die is uiteindelijk verwijderd met 39 steentjes er in. Sindsdien nog heel af en toe last op die plek waar de galblaas zat dus zou kunnen dat er nog wat in de galwegen zit maar dat is al eens onderzocht dmv een MRI maar die was goed. De 1e weken na mijn operatie moest ik geen koffie en chocola nemen,daar werd ik beroerd van. Nu kan ik alles weer eten,al is het wel met mate
Ik heb een lap operatie gehad en had dus verwacht dat ik er weinig last van zou hebben. Heb 3 dagen in het zh gelegen omdat ik zoveel pijn had en kreeg dus flinke dosis morfine. Nu gaat het iets beter maar heb nog steeds wel pijn af en toe. Ik ben 10 feb geholpen. Sterkte iedereen die nog moet..
Oeh, leuk geintje die galstenen.. Not.. Mijn galblaas is er in het najaar uitgehaald. Liep er al een poos mee rond, en had het idee dat ik wat gevoeliger was in mijn darmen. Maar dat was toch al mijn zwakker punt.. In september een paar rare aanvallen gehad op vakantie. Zelf heb ik er hyperventilatie van gemaakt. Maar bij nader inzien toch mijn galstenen.. Ik riep ook tijdens zo'n aanval dat ik liever nog een kind kreeg dan deze pijn. Bij een bevalling kun je tenminste nog tussentijds even ademhalen. Na september steeds vaker last, en uiteindelijk begin november opgenomen in het ziekenhuis, als een kuikentje zo geel. Steentje zat blijkbaar vast. Die is eruit gehaald via een buis in mijn keel. En 2 weken later lag ik er weer om de hele galblaas eruit te halen. Mijn alvleesklier ging mee ontsteken, en dat is nogal gevaarlijk. Daar zijn eigenlijk geen medicijnen tegen, dan is het gewoon pijn lijden, en hopen dat het overgaat (of niet). Vandaar die snelle operatie. Na 1 nacht weer naar huis toe, wel flink last, maar te doen. Thuis tot dag 5 nog paracetamol geslikt. Na 6 dagen kon ik redelijk voor mijn zoontje van 2 zorgen. En na 2 weken kon in makkelijk op de fiets naar de nacontrole. En daarna nog een uurtje de stad in. Ik kan nog niet alles eten, maar dat kon ik vooraf ook niet, maar de laatste helft van december was wel goed. Daarna heb ik een voedselvergifting gekregen, dus moeilijk te zeggen of ik nou daar nog last van heb, of toch de operatie. Ik merk dat mijn darmen toch iets gevoeliger blijven. In ieder geval voor pure melk. maar koffie, chocola, patat gaat doorsnee prima..