Galstenen verwijderen

Discussie in 'De lounge' gestart door sidmick, 18 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Weken geleden begon ik met hevige buikpijn en ondragelijke jeuk. Stress volgens de HA. Weken aangemodderd met allerlei kuren totdat ik donkere urine kreeg en gele ogen van de week. En inmiddels helemaal kapot gekrabt.Mijn bilirubine is te hoog en ik ga steeds geler zien. Gister een echo gehad en ze kunnen geen galstenen buiten mijn galblaas zien. Morgen gaan ze een endoscopie doen om te kijken of ze zo galstenen zien en ze eventueel gelijk met ecrp verwijderen. Dit laatste schijnt best risicovol te zijn. Ik ben echt doodsbang, heeft iemand hier ervaring mee?

2. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Ik zat laatst nog aan je te denken, geen ervaring maar wat rot!
    Ik wil je in ieder geval succes en beterschap wensen :)

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

gadverdamme meid, ik heb hier geen ervaring mee (alleen pas mijn galblaas laten weghalen) maar wil je even succes wensen! Ik hoop dat het meevalt voor je!

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik heb 3x een ERCP gehad. Ik schrok ook heel erg van de risico,s die ze vertelden maarja die pijn van galstenen in galwegen hebben is ook geen pretje want ik was er dood ziek van!

De eerste 2x waren de ercp,s echt een hel omdat de verdoving niet werkte. Ik voelde dus alles een uur lang en toen knapte ook nog eens de balon pffff. Ik had dus erg veel schrik voor de 3de ERCP gelukkig heb ik daar niets van gevoeld.

ik heb 3 ercp,s gehad met spoed tijdens zh opnames dus erg lang om er over na te denken had ik niet.

Ik wens je suc6! Hopelijk vinden ze iets. Ik heb 2 jaar rond gelopen met klachten waarbij ze steeds niets vonden pas als ik doodziek was. Ik had hele kleine galstenen in de galwegen kwam steeds door de zwangerschap. De galblaas was na de eerste al verwijderd helaas kwam het weer gewoon terug in de 2de zwangerschap!

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ze moeten iets gaan vinden want mijn bilirubine is hoog en ik ben echt heel geel. De jeuk is afschuwelijk, gelukkig heb ik daar nu iig iets tegen gekregen.

6. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 jaar geleden een ERCP gehad om galstenen te verwijderen. Er is mijn toen niks verteld over de risico's dus daar heb ik verder niet bij stil gestaan. (Kan ook zijn dat ik het gewoon niet gehoord heb, omdat ik onder de morfine zat ;)). Maar de ERCP is bij mij onder een roesje gedaan en ik heb er dus niks van gemerkt. Ze hebben me echt goed onder zeil gebracht en tussentijds nog wat bijgespoten zodat ik er echt niks van mee zou krijgen. Het kan dus ook hartstikke meevallen.

7. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Bij mij hebben ze áfgelopen april ercp gedaan

Galstenen werden op zaterdag ontdekt. Medicijnen gehad van hap.
    Zondag: weer aanval, medicijnen hielpen niet. Terug hap.

Testen en bloedonderzoeken gehad, moest direct opgenomen worden, lever en alvleesklier waren aangetast. (Ik wilde naar huis, had zoontje van 3 maanden, gelukkig mocht het)

Maandag, aanval, huid en ogen geel, urine oranje. Naar hap en direct doorgestuurd naar seh, hierna spoed ercp.
    Wist begod niet wat me overkwam.

Kreeg een roesje, helaas kwam ik tussendoor bij waardoor ik ging kokhalzen met slang in mijn keel. Was absoluut niet prettig.
    Maar al snel was ik weer weg en waren de steentjes verwijderd :D

Ik wist ook niets van de risico's, misschien maar beter ook :)

Hierna nog 3 dagen opgenomen geweest, zonder eten en drinken,god wat was dat erg.

Dagelijks toen nog aanvallen, gelukkig toen in mei galblaas
    verwijderd.

Heb sindsdien 3 x een lichte aanval gehad, diclofenac en na een tijdje is het wel weg. Iig niet de pijn die ik toen had.

Succes, hoop dat ze vinden waar het vandaan komt!

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ik heb 5 weken geleden aanvallen gehad maar daarna niet meer. Alleen de jeuk.... ondragelijk. Mijn hele huid is ontstoken. En inderdaad heel geel en donkere urine. Jullie moesten dus wel blijven daarna? Dat is me allemaal niet helemaal duidelijk (het is vandaag met spoed ingepland) Dat zou echt drama zijn aangezien mijn zoon ook in het ziekenhuis ligt en we ook onze dochter nog hebben pffff

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij de eerste 2x ben ik wel een par dagen moeten blijven bij de laaste x alleen een nacht gelukkig

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook ercp gehad. Niks gehoord over risico's, maar had ook weinig andere opties, aangezien mijn alvleesklier begon te ontsteken.
    Misschien heeft de dokter het wel verteld, maar was behoorlijk gaar van de morfine.

Van de ercp heb ik verder niks gemerkt. Vanaf het moment dat ze het stofje ingespoten hebben, tot zo'n 2 uur daarna weet ik niks meer. Ondanks dat ik wel wakker geweest ben die periode.
    Na deze ercp mocht in na 24 uur weer voeding eten (voor de ercp ook al 2 dagje nuchter). Maar dat was vanwege de alvleesklier.
    Na 48 uur mocht ik weer naar huis, slap als een vaatdoek ;)

Bij mij is 2 weken later ook de galblaas verwijderd. Er zaten nog 30+ stenen, en met de kans op een nieuwe ontsteking was dat laten zitten geen optie. Dat heeft me een week of 2 gekost, en daarna geen last meer van gehad..

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Pffff het zit jullie ook echt niet mee... Ik hoop dat ze iets kunnen vinden en dat ze er snel iets aan kunnen doen. Het is al zwaar genoeg met jullie zoontje nu en dan jij ook nog ziek, hoe verzin je het?
    Iemand in mijn familie heeft wel ervaring met een ercp, helaas geen goede, allerlei complicaties. Maar dat zegt niets over hoe het bij jou zal gaan. Ik ga in ieder geval duimen dat alles goed zal gaan!

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Wij krijgen ook een beetje het gevoel dat het einde zoek is....

Deel Deze Pagina