Galstenen wie ook....?

Discussion in 'Gezondheid' started by Juffie26, Feb 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik ben vandaag naar de chirurg geweest en wordt volgende week vrijdag geopereerd, gelukkig!
    Aan de ene kant ben ik blij aan de andere kant ben ik bang....bang voor de pijn daarna, maar nu ben ik ook steeds bang dat ik aanvallen krijg pffff wat een gedoe hoop dat ik er snel vanaf ben

2. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Mijn moeder is er ook aan geholpen na lang ermee hebben rondgelopen. Ze durfde geen operatie.

Uiteindelijk maar wel gegaan en der galblaas is er nu uit. Ze heeft er heel weinig last van gehad.

3. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Oh hahaha nou ik kan je wel mee geven dat je liever wilt bevallen dan zn vreselijke galsteen aanval. Dat wens ik ech niemand toe.
    Spannend he!! Kijk je er al naar uit?

4. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0

Jeetje ik lees nu dat jou waarders 4000 waren?
    En dat ook nog met een alvleesklieronsteking.
    ik had precies het zelfde als jou en mijn waarders waren gestegen tot 800. Vond dat al veel. :$:(

5. rums

rums Niet meer actief

Ik ben benieuwd. Kijk ontzettend uit naar ons kindje. We weten ook niet wat het wordt dus dat maakt de nieuwschierigheid extra groot.
    En ik zie ook niet op tegen de bevalling gewoon te nieuwschierig haha. Nieuwschierigheid wint het van 'angst'

@ Juffie26
    Heel veel sterkte! Als die er uit is ben je helemaal blij :D

6. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Dank je Rums!
    Heb jij of andere meiden daarna nog kolieken gehad?
    Ik lees op internet ( fout ik weet het) dat er mensen zijn die daarna nog steeds pijn hebben.

Heb nu buscopan gekregen voor als het weet komt, iemand ervaring? Ben elke avond/nacht bang dat ik het weer krijg pffff!
    En ben zo bang voor de pijn erna....kortom ik ben een angsthaas

7. rums

rums Niet meer actief

Vooral niet bang zijn voor de pijn erna! Die valt veel beter te behappen dan een aanval!

Nee, geen aanvallen weer gehad. Volgensmij kun je alleen een aanval krijgen als er steentjes in je galwegen blijven zitten. En die kans is echt heel erg klein. Bijna nihil.

Ik had een zetpil als pijnstiller. Heb er op gegeven moment twee genomen vanwege de pijn mocht maar 1 haha. Dokter kon er toen wel om lachen haha ;) Maar ik had een andere pijnstiller.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Heb hier paracetamol zetpil 1000mg en dicofenac en buscopan....hopelijk werkt dat tijdens een aanval....ben zo bang dat ik een aanval krijg en die operatie hoop dat het goed uitpakt en ik snel overal vanaf ben, ben ook 'bang' voor dat gas wat ze in je buik spuiten.....pfff hoop snel dat het de 15e is

9. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Yep, ik had een waarde van 4000. Is ook heeeeeeeeeeeeel erg hoog. De mdl arts heeft nadien ook gezegd dat ik door het oog van de naald was gekropen. Heb direct de volgende dag een ERCP gehad om de sappen af te laten voeren. Na die ingreep daalde het gelukkig weer.
    2 maanden later werd ik wederom opgenomen in het ziekenhuis, omdat de alvleesklier weer ontstoken was. Dit keer was hij maar heeeeeeeeeeeeeeeeeel licht ontstoken. Een waarde van 227.
    Was dus maar 7 te hoog, maar gezien het feit dat ik 2 maanden daarvoor een waarde had van 4000, hebben ze me gewoon gelijk opgenomen voor 2 weken. Zekere voor het onzekere.

10. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

Aug 15, 2012
    1,533
    0
    0
    Hoop voor je dat die pijnstillers werken, maar verwacht er niet teveel van, helaas.
    Voor dat gas wat ze in je buik laten lopen, hoef je niet bang te zijn. Hele operatie stelt niets voor. Je zal alleen maar opgelucht zijn als dat ding eruit is. Je kan de dag NA de operatie wel wat pijn in je schouderblad krijgen, maar dat komt door dat gas wat ze gebruiken.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ja daarvoor ben ik ook bang voor de pijn van dat gas na de operatie......ben ook idd blij als het gebeurd is.
    Leef alleen maar op droge hap bah....beschuit, crackers, rijst, kip allemaal licht verteerbaar spul en niet lekker zonder sausjes....
    Wel goed voor de zwangerschapskilo's haha! Ben alweer op gewicht van voor de zwangerschap.

12. rums

rums Niet meer actief

Ja, dat gas inderdaad. Dat veroorzaakt pijn in je schouder. Was ik al weer vergeten ;) moet je nagaan pijn vergeet je snel. De aanvallen daarentegen vergeet ik niet zo snel.
    Ik had ook inderdaad diclofenac maar dat deed eigenlijk niets.

Succes met de dagen uitzitten. En ben benieuwd hoe het met je gaat na de operatie.
    Neem dat zittend slapen nog mee in je achterhoofd!
    Nu heb ik aan de morfine gezeten dus dat is wel een uiterste hoor.

13. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

Aug 14, 2008
    3,050
    1
    0
    Hier ook een galblaasverwijdering gehad. Had ze al voor me zwangerschap maar tijdens me zwangerschap bijna op het einde kreeg ik aanvallen. dacht dat ik dood ging zo erg. paar maanden na me bevalling is me galblaas verwijderd. operatie viel echt reuze mee en de napijn ook. wel blijft het gevoelig op die plek waar me galblaas zat.

14. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik kreeg een galsteenaanval nadat ik 40 kg was afgevallen. Wist niet wat me overkwam, een plotselinge heftige pijn midden in de nacht. Dacht idd dat ik doodging!
    Drie weken later lag ik op de operatietafel en is mijn galblaas eruit gehaald, dat is vaak de enige echte oplossing om er vanaf te komen. Enorme opluchting dat ik die pijn van zo'n aanval nooit meer mee hoef te maken!

Operatie viel mij tegen. Heb ook drie volle dagen en 2 nachten in het zh gelegen vanwege de pijn en wond bij mijn navel die niet snel wilde genezen. Twee volle weken thuis gezeten. De eerste week was moeizaam, daarna ging het gelukkig met de dag vooruit.

Heel veel succes hoor! Zo'n enorme opluchting als ie eruit is!

15. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    sorry voor late reactie...

Nee niet echt.. uiteraard wel van de wondjes paar dagen gewoon niet zo kunnen functioneren als ik wilde;) maar kwa eten etc geen problemen.. t erge nog.. s avonds had ik zin in friet.. en we aten friet.. en totaal geen last..haha...maar dat geld niet voor iedereen;)

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Vrijdag is het zover!
    En hoewel ik blij ben dat mijn galblaas eruit gaat (lees heel blij) ben ik wel bang voor de pijn, voornamelijk van het gas wat ze in je buik spuiten.....
    En lees op internet ook nog verhalen dat mensen daarna nog steeds kolieken krijgen pffff dat hoop ik toch echt niet

17. sammie80

sammie80 Actief lid

Jul 12, 2012
    197
    0
    16
    Hier tijdens de vorige zwangerschap begonnen, toen er niet achter gekomen na verschillende controles. 5 weken na de bevalling opgenomen, dachten eerst mijn hart, toen longembolie en daarna waren het toch galstenen....binnen 2 maanden 11 aanvallen gehad en toen eindelijk geopereerd! Heb er nooit meer last van gehad, ook niet met het vette eten e.d.
    Succes!

18. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,044
    0
    0
    Ik ben voor mijn operatie ook veel gaan googlen
    maar kwam alleen maar verhalen tegen van meiden die na de operatie nog last hadden!
    Ik werd toen ook vrij angstig want stel...Ik krijg het straks weer!

Gelukkig is dit niet het geval en voel ik me beter dan hiervoor.

Ik wens je veel succes. En de eerste paar dagen gewoon lekker rustig aan doen. Niet te druk maken om de operatie zelf.
    Het gas wat ze er in spuiten dat valt uiteinderlijk ook wel mee...
    Ik heb hier 2 dagen last van gehad en daarna was het gevoel weg..Ik hoop bij jou ook! :)

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Dank je wel meiden!
    Hoop dat het snel vrijdag is... Vannacht weer een 'aanval' gehad tjonge wat een pijn zeg! Nog even volhouden en hopelijk daarna nooit weer! Ja google is niks dat weet ik moet ik ook niet doen, maak me veel te bang om de operatie.....

20. rums

rums Niet meer actief

Inderdaad oppassen voor google gewoon niet doen! Er is ook geen reden voor mij geweest om op internet te zetten dat alles is goed gegaan en ik geen klachten meer heb. Mensen doen het toch sneller als het niet goed gaat. En daarom zul je ook meer nare ervaringen lezen dan goede. Maar klachten na een operatie is echt klein!

Share This Page