Ik wel, hoe dieper ik ademde hoe erger de pijn werd. Soms had ik echt t idee dat het ook wel eens me longen konden zijn en dat ik erin zou blijven ofzo. Ik vond het een hele vreemde pijn, het had echt vanalles kunnen zijn. Er werd dus aan de maag gedacht, zelf had ik t idee dat het me longen konden zijn maar aan galstenen werd niet gedacht.
Ja die klachten kwamen van de galstenen af. februari ben ik geopereerd en sinds dien nergens geen last meer van, en complete verademing dus
Ja, heb ze gehad. Ging zo erg met me dat ik meteen opgenomen ben (was 24/25 weken zwanger!). Ik zag geel, en ze checkten mijn bloed. Dat was zo slecht geworden, was net vergif en mijn lever werkte niet meer goed. Dus opgenomen en de dag erna geopereerd. Galblaas helemaal verwijderd.
bij mij denken ze dus ook al 10 maanden dat ik maagklachten heb en de ha op de ha post zei je hebt 100% galstenen maar op de echo is gewoon helemaal niks tezien dat is zo gek zit nu aan de morfine zetpillen om die vreselijk pijn teonderdrukken ik heb indd ook moeite met inademen en als ik moet zuchte doet het zo,n zeer vreselijk gewoon
Jee, ik zit met afgrijzen en medelijden mee te lezen. Galstenen kun je niet voorkomen he? Dit kan gewoon ieder gezond persoon overkomen toch? Bizar dat het dan nog zo'n tijd kan duren voor je kan worden geopereerd.
Ja ieder kan t overkomen al is de kans bij zwangeren en pas bevallen dames het grootste. Speelt ook mee hoe je leefwijze en leeftijd is. Mijn bloedwaardes waren ook slecht, kreeg ook buscopan. Afgrijzelijke tijd vond ik het! Ik vond t ook op maagpijn lijken alleen veel erger, had ook t idee dat ik dood ging zeg!
Echt niet eerlijk, heb je al die f... bevalling gehad en dan krijg je nog zoiets voor je kiezen! Respect hoor!
nee heb ze w.s zelf uitgeplast...plaste meer bloed dan urine..maar gelukkig dat er geen operatie nodig was.. En waarom het zo'n pijn deed was puur de stenen die door de uitgang van de nieren naar de blaas gingen...ECHT NIET GRAPPIG.. Heeft gelukkig maar 5 dagen geduurd..en op de dag dat we op vakantie zouden gaan moest ik mijn urine laten checken..was dat niet goed mocht ik ook niet op vakantie en zou ik naar het ziekenhuis moeten voor een echo..gelukkig was het onstekings gehalte dusdanig verminderd (door de antibiotica) dat ik mocht gaan, en de pijn was gelukkig ook wel minder en toen met de diclofinac in ieder geval leefbaar ...maar moet je eerlijk zeggen..als ik nog zo'n pijn had gehad als in het begin...pfff..had ik de vakantie zelf wel geannuleerd maar nu..zijn we 4 maanden verder..blijft een gevoelige plek...ook met ademen af en toe...nouja..we zien wel....
hey sannie gaat het alweer wat beter met je meid donderdag hebben ze op me nuchtere maag een echo gemaakt en ja hoor een steen gister een ondezoek gehad met een slang in me buik en meteen alle troep eruit gehaald er zaten dus behoorlijk wat steentjes en prut gelukkig ben ik er nu vanaf en heb ik geen pijn meer moet alleen over twee weken weer dan gaat me galblaas eruit
dames dank je voor jullie berichtjes, ik ben weer thuis na 9 dagen ziekenhuis. werd zaterdag helemaal geel. moest gewoon op maandag wachten van de huisartsenpost. en toen maandag kwam ik bij de huisarts en toen heeft hij me gelijk naar de spoed gestuurd, daar hebben ze me gelijk gehouden.. het was niet niks hoor. en dan die onderzoeken, er zat een steentje in de galgang die de lever afsloot. die hebben ze via me mond met een slang proberen eruit te halen, dat mislukte. dus maandag een week erop weer geholpen en toen lukte het wel. maar dat onderzoek raad ik niemand aan. jeetje ik word nog niet goed als ik eraan denk. de pijn is weg. ibn het ziekenhuis kreeg ik morrfine spuiten, elke dag 5 hele dagen sliep ik. maar ik was van de pijn af. nu word over 6 weken ong, me gal verwijderd. eerst me lever weer laten functioneren.
jeetje meid precies mijn verhaal echt dit is mij ook over komen behalve die 5 dagen slapen en morfine spuiten dan wel kreeg ik morfine zetpillen maar ik ben ook geholpen doormiddel van een slang in me keel en ik moet binnen twee weken weer geopereert worden om me galblaas eruit telaten halen
hoe heb je dat ervaren met die slang? misschien is het bij iedereen anders maar mij bij mij echt een drama, en dan moest het nog 2x omdat het de 1e niet lukte.. pff ben blij da ik er vanaf ben.. weg met die gal..
hey meis ik heb ze ook ! en tijdens de zwangerschap van Jelmer heb ik er 2 keer mee in het zh gelegen ...tja en dan mag je niet alle pijnstilling ....ik mocht alleen paracetamol en met gods gratie een diclofenac ......ik mocht wel pethadine ....erg leuk dan zag ik 2 uurtjes paarse konijnen en voelde ik me helemaal happy en na die 2 uur stierf ik weer van de pijn ..... weet wat het is dus ...heb op een gegeven moment zelfs gedreigd uit het raam te springen als ze niks deden ik was zelf zo geel als een chinees en mijn lever deed had behoorlijke verstoorde functies ...en dan nog de wetenschap dat er een kleintje in je buik zit .... ik moet van de week even een keer bellen wanneer ik onder het mes kan .... tijdens de zwangerschap hebben ze wel een ercp gedaan bij mij , dat hield in bij mij , de galpoort schoonvegen , verwijden en een stukje opengesneden zodat alle troep er zelf uit kan ...de stenen zelf zitten er dus nog gezellig ..... pas goed op met vet eten ....dat verergerd de boel
oohh ja dat met die slang ...de ercp dus .....ze wouden me een roesje geven ...maar heb gesmeekt om narcose .....dat kon niet helemaal vanwegen Jelmer maar ze hebben me behoorlijk uit het veld geslagen , schijnt dat ik wel een paar keer wakker ben geweest maar weet er niks van ... ik zou als ik jou was de hele boel er uit laten halen
nou ik kreeg ook een roesje maar heb gewoon alles meegemaakt vreselijk vond ik het heb de hele tijd zitten kokhalzen en ik vond het een drama gelukkig ben ik nu wel van de pijn af en daar gaat het om maar zou die ercp nooooooooooit meer willen