galzure zouten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aloha, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja nu snapte ik ook waar die jeuk vandaan kwam.

weet idd nog wel dat je nierstenen had of vermoede.

Pffff tis toch wat met die k*t hormonen het is dat er z,n mooi wonder voor terug komt maar ik heb er alleen maar ellende mee.

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    je gal word ook extra ingedikt door de hormonen ofzo zei de mdl arts. hoop niet dat je er dan weer last van krijgt lila. omdat je er waarschijnlijk ook gevoelig voor bent

3. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ja ik las het op de site van NVOG, moet je ook maar eens kijken als je het interessant vindt.

NVOG

4. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Leverwaarden goed, woensdag of donderdag uitslag galzure zouten..
    Maar de jeuk blijft!
    Niet alleen onder de voeten maar ook over de rest van m'n lichaam..

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik doe vd week weer even een update dames momenteel even te blegh!! ik wacht op verschillende uitslagen nog steeds.. at3 galzure zouten en leverwaardes zijn weer geprikt tijdens de controle. momenteel word het dossier van me zus opgevraagd voor vergelijking en aanknopingspunten omdat er dus gele leveratrofie word gevreesd en dat willen ze uitsluiten of zo snel mogelijk bevestigen.

jeuk is even 2 dagen wat minder gelukkig.

6. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    dat wachten steeds vond ik zooo vervelend ! wat is leveratrofie?
    Bij mij waren mijn leverwaardes wel elke keer goed en ze zeiden dat als de leverwaardes goed blijven het niet zo erg is dat de galzure zouten hoog zijn voor de baby, maar dat als het allebei gaat afwijken het dan wel gevaarlijker word.

7. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Hallo dames,

Omdat ik hier meekletste wil ik even iets van me laten horen.
    Onze 20 weken echo was niet goed, misschien hebben jullie er al iets over gelezen in mijn topic in echo's en onderzoeken.

Op dit moment wacht ik dus ok de uitslag van de galzure zouten, woensdag of zo, maar tegelijkertijd op de uitslag van een vruchtwaterpunctie..
    Die cholestase lijkt ineens zo onbelangrijk voor me.. misschien heeft ons kindje trisomie 18 en dan houdt alles op..

Sorry voor dit rotbericht, wilde niet zomaar wegblijven..

8. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    tja leveratrofie is uhh leveratrofie
    kan het niet goed uitleggen maar je word er niet vrolijk van.
    gele leveratrofie is de volledige naam.

Overigens gister at3 uitslag gehad ( dat is een bloedstollingsfactor en die was goed!! ) erggggggggg opgelucht daarover! Nu de rest nog uitsluiten en hopen dat vrijdag(uitslagdag) me galzurenzouten stabiel zijn en niet gestegen, duimduim!!

Hier zeiden ze dat leverwaardes bij cholestase niet hoeven te stijgen om schadelijk te zijn. Bij sommige dames met cholestase gebeurt dat namelijk niet maar dan is er wel degelijk cholestase aanwezig.

Lilalief mooi dat je leverwaardes goed waren!! Nu nog even duimen voor de galzurezouten!! Wel fijn dat ze je alvast geprikt hebben hoor, al is het maar voor je gemoedsrust en het idee dat ze het in de gaten houden.

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ow jeetje lilalief we poste tegelijk sorry..
    heb het niet meegekregen nog maar zal je topic even lezen.
    wat vreselijk meis.. dikke knuffel!!!!

10. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    jeetje Lilalief wat vreselijk ! heb er geen woorden voor! cholestase is niks in vergelijking met wat je nu meemaakt !

Wanneer krijg je de uitslag?

11. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Het is afgelopen..

Ons meisje, Juli heet ze, heeft trisomie 18.

Ik weet verder even niet meer wat te zeggen..

12. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    ohh nee toch ! ik vind het zo vreselijk voor jullie! ik snap dat je even niet meer weet wat te zeggen ! Heb er geen woorden voor !

veel sterkte in deze moeilijke vreselijke dagen. Ik hoop dat jullie op een mooie manier afscheid kunnen nemen van Juli. Wel een prachtige naam trouwens!

13. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    aloha hoe is het verder met jou en je galzouten?

groetjes Nele

14. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Ik wacht hier nog m'n resultaat af van m'n galzouten. Leverwaarden waren goed, maar ja dit wil niets zeggen natuurlijk.

In m'n eerste zwangerschap totaal geen last gehad, nu al vanaf 17 weken gekmakende jeuk vooral op m'n onderbenen en m'n borsten.
    Hoop echt dat het niets is, moet pas volgende week eens terugbellen voor m'n uitslag.

15. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    sorry dames even niet geweest.
    veel gebeurt ondertussen, zie onderschrift.

galzurenzouten zijn nu onder bedwang.. teminste vorige week waren ze gezakt. de ursochol doet zijn werk dus gelukkig! maar dat zegt natuurlijk nog niets. vd week weer geprikt en vrijdag of volgende week vrijdag de uitslag. ( die komen hier altijd op vrijdags na 4 uur binnen vanuit groningen waar de test gedaan word) me leverwaarden worden continu geprikt omdat me zus dus vette lever heeft gehad tijdens haar zwangerschap. tot nu toe blijven mijn waardes binnen de perken.

op het moment maak ik me om de cholestase niet druk zoals jullie wellicht begrijpen.

@evy, bij mij begon de jeuk ook rond de 17 weken maar toen waren al mijn waarden nog stabiel. mocht de uitslag nu normaal zijn vraag dan bv met 24 weken nogmaals om een test indien de jeuk er dan nog is. overigens is jeuk aan je borsten vaak eerder door de groei etc van die dingen te wijten ;) bij cholestase is het bijna altijd het ergst aan de uiteindes van je lichaam zoals voetzolen polsen en handen. en het voelt alsof het in je lichaam zit niet erop..
    dat je pas volgende week kan bellen voor de uitslag klopt, het is geen test die snel gedaan is en moet vrijwel altijd opgestuurd worden.

16. Evy77

Evy77 Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.171
    0
    36
    België
    Aloha heb je blog even gelezen en kan me goed inbeelden dat de cholestase de minste van je zorg is.

Ik duim hier volop voor jou dat jullie beebje goed blijft zitten en dat alles zijn tijd zal nemen hoor

17. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Aloha ik kan me heel goed voor stellen dat de galzure zouten het laatste zijn waar je nu aan denkt! ik hoop dat alles goed gaat en die kleine zo lang mogelijk blijft zitten waar hij hoort te zitten!

18. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    thnx meiden!

evy heb je inmiddels al de uitslag binnen?

Deel Deze Pagina