JEUK!!!!! Aan enkels/onderbenen.....wie ook????

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ingeping, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hey meiden,
    Heb sinds een paar dagen echt steeds jeuk aan me enkels en onderbenen. Maar het meeste aan me enkels. Als ik dan ook krab dan komen er hele kleine bultjes tevoorschijn. Herkend iemand dit en wat heb je er tegen gedaan...

2. Kimba

Kimba Actief lid

11 sep 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Hmm die bultjes niet, die jeuk wel.
    Ik heb regelmatig vocht in mijn enkels en onderbenen, maar dat trekt ook telkens weer weg. Ik denk dat de jeuk komt van het uitrekken en inkrimpen van de huid.
    Ik smeer het maar gewoon goed in en hoop dat het dan beter gaat.

3. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar inc de bultjes.... als ik de boel invet gaat het vaak beter... maar ik denk dat ik het met meer regelmaat moet doen.... Ik heb er eigenlijk alleen last van als ik wil gaan slapen....en als ik net wakker ben...

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

meis google even op pupp! en bel naar je vk!! en laat bloedprikken!

bultjes zijn namelijk gal bultjes en dat lgd aan ge lever

mischien wel beginnen cholastase?

5. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Ja pupp.....maar heb geen galbulten hoor. Het zijn kleine rode bultjes die ontstaan na het krabben. Maar moet woe naar de vk dus zal het eens vragen aan haar. Heb het nu ingesmeerd....huid zag ook wel droog op me enkels!!

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ik zou even niet wachten hoor gewoon even naar de vk bellen zodat die je of tips kan geven of even in sturen voor bloedprikken..

hier heb ik pupp gehad en inderdaad ook bultjes ( en die weer op en krabben en nu dus mijn benen compleet onder de littekens zitten)

kijk het is een reactie van de huis op een stof in het bloed die 5 van de 10 keer in verband staat met de lever! en dat is dan weer gevaarlijk voor de baby!

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hmm, ik heb dit ook. Vooral op benen, als het heel erg is ook op onderarmen. Superirritant, je wil niet krabben maar je MOET. Het is erger met de zwangerschap. Ik lees op PUPPP (een vorm van jeuk tijdens de zwangerschap): heldere folder door de dermatoloog dat Puppp niet gevaarlijk is voor het ongeboren kind. :( Als het al is wat dat is. Ik heb weleens galbulten gehad (gevoelig voor te vet eten), en die zien er heel anders uit. Veel groter en roder. Bij mij zijn het puntjes die even kunnen bloeden. Ik krab het domgenoeg open, in de hoop dat het dan 'pijn' doet ipv jeukt. Wat ik heb (en TS misschien ook?) lijkt meer op wat ze vroege zwangerschapsjeuk noemen, als ik het zo lees. Had het idd eerder erger dan nu. Het heeft mij veel geholpen om te smeren met bodylotion van (het merk) Vaseline. Maar het kan nooit kwaad om het even te laten bekijken bij de vk of HA!

8. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    wel even melden aan je vk.
    klinkt als talgblaasjes door scheuren van je huid door vocht vasthouden.

cholestase is het niet want hier krijg je geen uitslag van. dit is jeuk van binnenuit.

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    nog even ter aanvulling, jeuk is wel een reden om nu je vk te bellen en niet woensdag. bloedprikken sowieso eisen voor je leverwaarden en galzurenzouten. galzurenzouten bepalen duurt even dus hoe eerder je prikt hoe eerder de uitslag er is.

Deel Deze Pagina