Ik ben al jaren vegetariër en ik vraag mij nu af hoe het zit met als ik zwanger ben. De dokter gaat toch straks niet tegen mij zeggen dat ik vlees moet eten? Ik eet wel veel vleesvervangers en slik elke dag een vitamine B12 tablet.
Nog nooit van gehoord. Bovendien bepaal jij wat je eet, en niet je arts. Misschien dat je extra vitamines of ijzer of zo zou moeten bijslikken. Maar ik kan me echt niet voorstellen dat je het advies krijgt vlees te eten. Misschien heeft maisy (februarimama) tips voor je. Volgens mij eet zij ook vegetarisch en ze is in ieder geval ervaren vwb zwanger zijn!
Thanx voor je reactie. Het zou inderdaad wel leuk zijn als maisy reageert, want als zij kenner is..... dan ben ik zeer benieuwd naar haar ervaringen.
Dat is een snelle reactie! Maar moest je ook extra's slikken, om je ijzer op peil te houden? Of kon je gewoon verder met je eetpatroon zoals je gewend was?
Ik ben ook al 10 jaar vegetarier. Ik heb het in het begin tegen de gynaecoloog gezegd en dat was geen probleem.Ik heb wel vitaminen bijgekregen omdat ik de eerste maanden zo misselijk was dat ik niks kon eten maar ze zei dat het niet echt nodig is zolang je goed eet.Dus veel groenten,fruit enz.... Ijzer moet ik zelfs niet extra nemen. En met mijn babytje is alles heel goed in orde
Ik ben ook al 12 jaar vegetarier en ik maak me er weleens druk om. Dan denk ik zal ik toch maar mijn bloed laten testen of mijn ijzer gehalte of b12 niet te laag is. Maar heb ook gelezen dat als je vitamine b11 slikt dat je b12 gehalte hoger kan aangeven dan in de werkelijk is. Ik slik multivitamines voor vrouwen die zwanger willen worden of zwanger zijn. Ik vind het wel fijn te lezen dat bij taschke en maisy gewoon alles gaat.
Ik ben ook al jaren vegetarier. De VK vond het geen probleem, zolang ik gevarieerd eet. Mijn ijzer is altijd prima en nog steeds. Ik wil ook mijn kind tzt vegetarisch opvoeden, dat lijkt me een grotere uitdaging
Dat zou ik ook wel willen (als het zover is), maar mijn man is een echte vleeseter en zoals je waarschijnlijk wel zult begrijpen.... verschillen wij hierover behoorlijk van mening! Hoe zit dat bij jou?
Mijn man is ook een echte vleeseter. Als het van mij afhangt voed ik haar ook vegetarisch op maar ja... Ik heb dan maar toegegeven aan mijn man en ga haar gewoon ook vlees laten eten en als ze oud genoeg is om het te beseffen mag ze kiezen van mij...
Vegetariër zijn is geen probleem hoor! Alsje idd maar gevarieerd eet zodat je alle vitaminen binnen krijgt. Mijn tante is al eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeuwen vegetariër en zij heeft 2 gezonde kinderen hoor
Een vriendin van mij is vega. Totdat ze zwanger raakte, nu is ze verslaafd aan hamburgers, hiervoor heeft ze 15 jaar geen hap vlees gehad. Vond het wel humor.
Ik ben ook vegetatrisch en tot nu toe geen probleem. Gewoon zorgen dat je goed eet (vleesvervangers, eieren en peulvruchten enz). Ik neem wel af en toe een vitaminepil voor zwangeren. Ik wil ook mijn kindje vegetarisch opvoeden mocht hij/zij later wel vlees willen eten dat is dat eigen keuze. Heb trouwens nu al commentaar gehad van schoonmoeder, die vind dat kinderen gewoon vlees moeten eten :x maja die bemoeit zich wel met meer dingen.