Ik geloof wel in de r+l theorie. Er zijn iig zowel in de boeken als in de serie een heleboel aanwijzingen. Ook bijvoorbeeld in deze aflvering, als Jon weggehaald wordt kun je (met wat fantasie) in het bloed op de sneeuw de vorm van een vliegende draak zien
Ik denk dat Jon's echte vader Rhaegar Targaryen was en zijn moeder Lyanna Stark (zusje van Ned Stark). Zo veel dingen die daar naar verwijzen. Daarom was ik ook zo pro Jon! Maar ik weet niet zo goed hoe de schrijvers Jon's verhaal vanaf dit punt hebben opgepakt... Dus we zullen het moeten zien, i guess!
Ohja inderdaad! Zou wel heel cool zijn trouwens! Heb ook een theorie gevonden over Tyrion, dat hij ook een Targaryen is, er zijn immers drie draken... en alleen Targaryens kunnen op die draken rijden
Het mooie is, dat ook al zou Martin het ooit zo bedoeld hebben, de schrijvers kunnen een totaal andere kant op gaan en niks doen met al die aanwijzingen. Maar andersom kan ook: Dat dit allemaal toevalligheden zijn, dat de theorie door fans is bedacht en een eigen leven zijn gaan leiden en dat de schrijvers het oppakken en er een verhaallijn omheen schrijven. Alles kan! Eén ding weet ik wel, na 5 seizoenen: Expect the unexpected.
Hahaha, dat sowieso! Hoop toch wel dat ze wat meer naar het einde gaan schrijven en de serie niet te veel gaan uitmelken...
Mijn vriend is er ook heilig van overtuigd dat Jon een Targaryen is en dat ze daar achter komen als ze hem willen verbranden..
Targaryens namen het niet zo nauw met de monogamie, dus grote kans dat Rhaegar wel degelijk met Lyanna getrouwd was en Jon daarom aanspraak kan maken op de naam Targaryen. Daarmee zou hij in de tv-serie de wettig erfgenaam van de ijzeren troon zijn . Niet alle Targaryens zijn immuun voor vuur. Jon is destijds gewond geraakt bij het verbranden van die zombie toen hij net op de muur was.
Rhaegar was getrouwd met Elia Martell, dus dat ze getrouwd geweest zouden zijn denk ik niet. De vraag is dan sowieso of het vrijwiliig is geweest, aangezien ze door hem ontvoerd en gevangen gehouden werd. De theorie dat Jon niet verbrand kan worden vind ik wel een mooie, maar gaat helaas niet op. Er zijn meerdere Targaryens dood gegaan door vuur. Daarnaast zou hij dan ook maar een halve Targaryen zijn, met een stark als moeder. Overigens is Jon ook een skin-changer, net als Bran (in zijn dromen kruipt hij 'in' Ghost). Dat zullen ze vast nog uitbouwen. Mijn theorie is trouwens dat Bran (of misschien wel Jon) uiteindelijk als skin-changer in de huid van 1 van de draken kruipt.
Dat "bed of blood" zou ook gewoon een kraambed kunnen zijn geweest. De relatie tussen die 2 staat nog nergens beschreven, misschien dat Bran dit uiteindelijk zal kunnen 'zien'. Ik vraag me af of de warg capaciteiten van de andere Stark kinderen nog in de tv-serie terugkomt. In de boeken gebruikt Jon die aardig in zijn tijd bij de Wildlings, in de serie helemaal niet. Misschien willen ze dit eruit houden.
Mee eens! En vergeet het einde van Vysaris niet. Hoewel dat technisch geen vuur was... Wel heet. Ja en dan Jon ín de draak en Tyrion er bovenop. Of nog even geheim houden voor de mensen, die de boeken niet lezen en ook niet de theorieën op internet...
Misschien een idee om spoilers uit de boeken (voor zover die er nog zijn ) en praten over de aflevering vóoór 21.30 in (bijna) wit te doen? Dan kun je er zelf voor kiezen om het te lezen of niet. Ik ben om dezelfde reden al uit topic van een andere serie gestapt, zou het zo jammer vinden als er hier ook geen rekening mee gehouden wordt, terwijl het (door in het wit te zetten) makkelijk op te lossen is. Boeken: volgens mij viel het in de boeken ook wel mee toch? Daar waren het toch ook voornamelijk dromen? Of heb ik het gewoon verkeerd onthouden/haal ik de serie en de boeken door elkaar?
Goed plan. ik zag gisteren een reclame op HBO waar ze al hun nieuwe films en series promoten en daar stond Brandon Stark naast het hoofd van De White Walker, het was heel kort, maar heb het geloof ik wel goed gezien.
Dat heb ik inderdaad ook gezien maar wat precies de reden is dat ze naast elkaar kon ik nog niet opmaken uit de trailer. Hij kan ook overvallen zijn door het dodenleger misschien? Vond het sowieso al cool om te zien dat Bran weer staat.
Schijnbaar gaan ze erg afwijken van de boeken, ook in hoeverre personages blijven leven of doodgaan. Dus wat dat betreft hoeven dingen uit de boeken geen spoiler te zijn voor de serie...
Wow, dames wat vonden jullie?! De hele wereld had gelijk, hahaha. Kon ook niet missen natuurlijk . Ik ben blij in ieder geval! Maarreh, die Ramsay. Geeeez, misschien nog wel het ergste tot nu toe. Het zat er natuurlijk heel dik aan te komen, maar toch. Het enige dat de makers siers is dat we de baby's gelukkig helemaal niet hebben hoeven zien. En dat het daarom misschien net wat minder hard aankwam.
Toen ik dit las, dacht ik aan een hoofd, dat op een nek hoort te zitten. Nu heb ik die trailer zelf ook gezien en snap dat je 'de leider' bedoelt. Ik dacht meer aan dat ie, hoe noem je dat, in iets of iemand zijn lichaam zat en op die manier naast dat hoofd kon staan...