Game of Thrones - Seizoen 6 (met spoilers)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SushiLover123, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McDsee

McDsee Niet meer actief

Zooo ik zat te applaudisseren toen Sansa binnen kwam, super! :-D Wel jammer van Osha, ik zei nog ooohnee Osha niet doen, Ramsay is slimmer dan Theon dit ga je niet redden, maar t was te laat :p
    Die blik van Tormund naar Brienne, benieuwt wat dat wordt.
    Op het moment dat Daenerys zei tegen de heren dat ze een plan had dacht ik aan vuur, geweldig einde, Daario was ook onder de indruk.

Pff volgende week alweer op de helft! Wat gaat het snel! En dan volgend jaar waarschijnlijk nog minder afleveringen :(

2. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Dat was echt een vet einde. Ben weer nieuwschierig naar volgende week.

3. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Ja het einde was tof! En dat Jon en Sansa weer herenigd zijn ook. Denk dat het ze wel gaat lukken Winterfell terug te krijgen, helemaal als die reus mee gaat :p.

Die verhaallijn met Cercei ben ik wel een beetje zat.. Duurt allemaal veel te lang.

4. McDsee

McDsee Niet meer actief

Hold the door, Hodor!:(

5. Leelaatje

Leelaatje Actief lid

22 jan 2015
    370
    1
    16
    Grafisch Ontwerper en Yoga Docent
    NULL
    :( Hodor...

6. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Pffff.. dat einde!
    Ik wilde zeggen: ik zit gewoon te huilen joh. Op dat moment keek mijn vriend me aan met betraande ogen, haha. Stelletje eitjes.

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Erg he! Ik ook met betraande ogen en me man zegt snap je het nou? Ik euhh nee ik hoor alleen maar hold the doo!r hodor!!
    Ga hem vd week nog een keer kijken en dan komt ie hopelijk binnen. Vond hem wel echt fantastisch

8. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Volgens mij gaat gaat bram hodor via het verleden wargen omdat hij geen tijd heeft om eerst terug te komen. Zo ziet Willis ook de toekomst en verkeert in een shok toestand waardoor hij alleen noh uiteindelijk Hodor kan zeggen.

9. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Idd, dat dacht ik dus ook.

Ik hoop echt dat hij blijft leven, maar vrees het ergste :(

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Exit Hodor. :( Wel mooi bedacht. Altijd een lastig onderwerp om plausibel weer te geven, tijdreizen. En dan ook nog in combinatie met wargen, heel knap. Wel heeeeel zielig. En indrukwekkend, dat Hodor, Hodor, Hodor. Hakt er wel in. :(

De scene met Littlefinger.... ik ben héél benieuwd wat dat wordt. Littlefinger is geweldig slim, hoe hij zijn kaarten speelt, etc. Maar ik juichde echt van binnen toen Sansa ogenschijnlijk niet voor zijn praatjes viel. If you didn't know, you're an idiot. If you knew, you're my enemy.
    Heel gave scene, überhaupt. Waar Sansa hem dwingt om de gruwelijkheden uit te spreken. Had van mij nog wel wat dieper gemogen. Hij kwam er nog makkelijk vanaf. Ik had graag wat meer schrik/walging/afschuw gezien bij hem, bij het concluseren van hoe erg het eigenlijk echt was. Ik denk dat hij er maar een beetje van wist. Want ik denk dat Littlefinger toch wel érgens gevoelens heeft. Hij kiest altijd voor zichzelf, maar ik denk (hoop) dat hij toch ook wel eens met zijn geweten worstelt.

Oh en de scene met die andere priesteres, Tyrion en hoe heet die euneuch ook alweer. Ik vind haar zelf niet zo sterk als Melissandre (was ;)) maar de dialoog was goed. En vet dat ze wist over de stem in het vuur. Nu wil ik weten wat die stem zei! :D

Derde scene, die er wat mij betreft uitsprong was die van Arya. Toen ie zei dat ze nog een 2e kans kreeg, dacht ik meteen: Is dit wéér een test? Dus een opdracht met een link naar haar verleden? En ja hoor! Gaaf, dat toneelstuk. En dat alles, maar dan ook werkelijk alles uit zijn verband is gerukt. Klinkt ook heel logisch. Niet iedereen was er bij, verhalen veranderen van mond tot mond, verhaal wordt een beetje aangepast voor het publiek en je krijgt totaal andere dingen te zien.

Wat van mij wat meer uitgewerkt had mogen worden, was hoe dat ze uiteindelijk zijn gekomen tot het kiezen van de nieuwe leider van de Ironborn. Want als je kijkt naar met hoeveel schepen Yara wegvaart, had het makkelijk een burgeroorlog kunnen worden. Ben ook erg benieuwd naar de verhaallijnen van deze twee (Yara en Euron). Waar gaat Yara heen? Zou ze Euron's idee jatten en naar Daenerys gaan? Niet om haar te verleiden, wat Euron wilde (en wat toch niet gaat lukken), maar om haar bondgenootschap aan te bieden? Dan heeft Daenerys meteen een sterke vloot.

Oh en ik wil ook weten hoe dat nou zit met die White Walkers... Ze zijn dus gemaakt door de Children... Maar hoe komt het dat ze hen niet onder controle hadden? En die oude man zei tegen Bran: It's time you become me. (En hij is er nog niet klaar voor). Maar ze zijn niet meer bij de boom, dus wat gaat hij dan worden?

Enneuh... damn: We zitten alweer op de helft van het seizoen :(

11. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Ik ben ook benieuwd hoe het zit met de Children, waarom er uberhaubt oorlog was met de mensen en waarom hun die white walkers niet in controle hadden.

Ik zat er ook aan te denken van Yara dat ze wellicht zelf naar Danaerys gaat om bondgenootschap te vormen.

Waar ik ook aan moest denken was wat littlefinger zei, over Sansa's oom. Dat het wellicht een val is of zo? Wanneer zij en Jon daar zijn dat ze worden aangevallen oid.

Het gaat best snel, 10 afl per seizoen is niet genoeg :p

12. McDsee

McDsee Niet meer actief

En dat gaat waarschijnlijk de komende seizoenen nog minder worden :(

13. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Nee serieus?! :O waar heb je dat gelezen?

14. McDsee

McDsee Niet meer actief

15. without a name

17 sep 2015
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    via wat kijken jullie dit?

16. McDsee

McDsee Niet meer actief

Videotheek series van HBO

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Uhhh, daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Mensen blijven mensen. En helemaal de mensen van Westeros. Willen allemaal (over)heersen en hun macht uitbreiden.
    Mjaaaaah, ik denk het niet. Ik denk niet dat Littlefinger Sansa zo in de al zou lokken. Daar heeft hij denk ik ook niks aan. Hij moet er wel voordeel aan hebben natuurlijk.
    Belachelijk!
    HBO. Elke maandagavond om half negen. :D

18. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik vraag me af de childerennu ook allemaal dood zijn of dat er nog wel meer zijn dan die paar die bij de bomen waren.

19. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.039
    3.864
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik ben blij dat de Iron born zo snel een nieuwe leider hebben gekozen, in de boeken duurt en duurt dat maar, echt een stuk waar je daar doorheen moet.

Wat betreft the children, lees de boeken, op basis daarvan kwam het voor mij heel logisch over dat ze tot zo'n drastische stap over gingen.

Ik vraag me af of het toeval is dat Meera juist ook de aanval overleefd.

Ik vond het contrast wel heel mooi tussen Bran en Jon, Bran leert hoe machtig de White Walkers inmiddels al zijn, Jon besluit de Wall te laten voor wat het is.

Tenslotte, arme Hodor, dat vond ik echt één van de meest zielige stukken van de serie, de boeken meegerekend.

20. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Jammer dat het dan niet helemaal goed overkomt in de serie. Gelukkig ben ik al bezig in de boeken. Net begonnen met de derde boek.
    Ik denk niet dat het toeval is want leag zei laats dat Branhaar nodig heeft. Ik denk niet dat, dat alleen emotioneel bedoeld is.

Deel Deze Pagina